نفتکش یونانی اسیر شده توسط ایران در حال سفر به آمریکا بود


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854912

یک شبکه یونانی به نقل از یکی از مقامات فعلی و سابق دولت گفته است که نفتکش یونانی که توسط ایران توقیف شده بود با ده ها هزار گالن نفت به ارزش بیش از 100 میلیون دلار به آمریکا سفر می کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا به نقل از مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا، یک نفتکش یونانی توقیف شده توسط ایران، ده ها هزار گالن نفت به ارزش بیش از 100 را توقیف کرده است. او یک میلیون دلار برای آمریکا دارد.

این شبکه به نقل از مقامات اعلام کرد: «در پایان ماه می، نفتکش Prudent Warrior از عراق به سمت تگزاس در حال حرکت بود که ایران آن را به آب‌های بین‌المللی خلیج فارس منتقل کرد و به سمت آب‌های سرزمینی خود منحرف کرد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه آمریکا تصرف دو کشتی با پرچم یونان توسط سپاه پاسداران در 27 مه را محکوم کرده است، افزود: ما هیچ اطلاعی از مقصد کشتی یا نفت آن نداریم. ما هیچ نظری در مورد همکاری دیپلماتیک خود نداریم. ایالات متحده همچنان در کنار یونان، متحد و شریک کلیدی ما در ناتو، در برابر این اشغال غیرموجه ایستاده است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه (26 ژوئن) دو نفتکش یونانی را به دلیل تخلف در آب های خلیج فارس توقیف کرد. پس از انتشار خبر توقیف این دو نفتکش، آسوشیتدپرس گزارش داد که نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که گزارش هایی در این زمینه را بررسی می کند.

روابط عمومی سپاه در اطلاعیه ای درباره توقیف نفتکش های یونانی گفت: نیروی دریایی سپاه روز جمعه دو نفتکش یونانی را به دلیل اختلال در آب های خلیج فارس به دام انداخت. این دو کشتی یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در حوالی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شدند. «هر دو کشتی با نام‌های Prudent Warrior و Delta Poseidon با پرچم یونان حرکت می‌کردند و به اسارت ناوگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمدند.

این اقدام ایران پس از احضار سفیر سفارت یونان در تهران به وزارت خارجه و درخواست خودداری از دزدی دریایی صورت گرفت. یونان ماه گذشته یک کشتی با پرچم ایران را توقیف کرد. رویترز مدعی است که یونان نفت آمریکا را تامین کرده است. روز چهارشنبه (3 ژوئن)، سه منبع آگاه گفتند که دادگاه یونان ممنوعیت اولیه را که به ایالات متحده اجازه می داد بخشی از محموله نفت ایران را در یک نفتکش ایرانی در سواحل یونان مصادره کند، لغو کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید