حسین شریعتمداری: کشف حجاب کم است. آنها را تحمل نکن / برخی از آنها عقده نمایشی دارند / مماشات موجه نیست

حسین شریعتمداری: کشف حجاب کم است.  آنها را تحمل نکن / برخی از آنها عقده نمایشی دارند / مماشات موجه نیست

شریعتمداری مدیرمسئول کیهان گفت: مسئولان نباید با تحمل این هنجارشکنی حق مسلم توده های عظیم مردم مسلمان بر این مرز و بوم را فدای یک گروه کوچک و قانون شکن کنند. از طرف ده‌ها میلیون نفر بر جایگاه‌های مسئولیت تکیه می‌کنند و باید از ارزش‌های دینی پاسداری کنند و قانون را اجرا کنند.

مدیر مسئول کیهان گفت: روشنگری و تبیین موضوع حجاب لازم است اما بدیهی است که روشنگری نباید مانعی برای جلوگیری از هنجارشکنی باشد.

در آخرین شماره سال 1401 روزنامه کیهان یادداشتی توسط مدیرمسئول این روزنامه با عنوان «نابرابری حجاب را چه کسی حل می کند» آمده است؟! وی در این یادداشت بی تفاوتی برخی مسئولان در قبال کشف حجاب برخی زنان را غیرقانونی و جفای بزرگ در حق توده های عظیم مردم مسلمان این مرز و بوم و حتی زنان کشف کننده حجاب دانست. حجاب. شنیده ها حاکی از آن است که برخی از کارکنان در پاسخ به یادداشت مذکور با مدیر مسئول کیهان تماس گرفته اند.

خبرنگار فارس در تماسی با شریعتمداری نظر وی را در این خصوص جویا شد. مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت: چند تن از مسئولین محترم بر لزوم برخورد با این هنجارشکنی تاکید کرده و گفته اند برنامه هایی دارند اما متاسفانه هیچ نشانی از اقدامات ذکر شده توسط ایشان دیده نمی شود! انتظار می رود در صورت انجام اقدام یا اقدامی که مسلم است از توضیح آن برای مردم خودداری نکنند.

مدیر عامل کیهان اضافه کرد: در این یادداشت به این موضوع اشاره کردیم که «حجاب زدایی برای هر سه طیف، مردم، مسئولان و خود زنان بی حجاب مشکل ساز است». مردم به دلیل اینکه حق مسلم آنها در حفظ عفت و اجرای قانون نادیده گرفته می شود. مسئولان بارها نشان داده اند که همه مردم را عضوی از خانواده بزرگ و جامع ایران اسلامی می دانند و کشف حجاب داران به دلیل انحراف بسیاری از آنها از بخش هایی از آن خانواده بزرگ است.

خبرنگار پرسید؛ چرا و به چه منظور عنوان «ناعادلانه» را برای یادداشت خود انتخاب کردید؟! مدیر مسئول کیهان در پاسخ اظهار داشت: از آنجایی که مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران و نیز اکثریت قریب به اتفاق مردم کوچکترین تردیدی در لزوم حجاب و الزام شرعی و قانونی آن ندارند و عواقب تلخ و ناگواری که ممکن است این پدیده برای آنها به همراه داشته باشد نیز می دانند که سلامت اخلاقی و عفت جامعه را در پی خواهد داشت، لذا تأخیر و رضایت آنان در مواجهه با این حادثه فاجعه بار قابل توجیه نیست و با باورهای دینی و ملی و مذهبی ناسازگار است. شرح وظایفی که به آن پاسخ می دهند و شبیه «عدم تعادل» است.

شریعتمداری در ادامه گفت: مسئولین نباید با تحمل این هنجارشکنی حق مسلم توده های عظیم مردم مسلمان این مرز و بوم را فدای گروهی کوچک و بی قانون کنند! آنها به نمایندگی از توده های ده ها میلیون نفری، به مکان های مسئولیت متمایل می شوند و باید از ارزش های دینی محافظت کنند و قانون را اجرا کنند.

مدیر مسئول کیهان نیز گفت: خودپسندی از کشف حجاب برخی زنان نیز ظلم به آنان است. اگرچه این افراد در مقابل دهها میلیون مسلمان و مؤمن کشورمان بسیار اندک هستند، اما به عنوان اعضای جامعه اسلامی نباید و نمی توانیم نسبت به وضعیت مخربی که در آن قرار گرفته اند بی تفاوت باشیم.

وی گفت: بر اساس برخی تحقیقات میدانی و آماری می توان این گروه غیرمجاز را در سه گروه تعریف کرد. دسته اول کسانی هستند که دنباله امنیتی دارند و کشف حجاب را به عنوان ماموریت انجام می دهند! شناسایی عوامل پشت صحنه این گروه بر عهده مراکز اطلاعاتی و امنیتی است و نباید برای این افراد که تعداد انگشت شماری هستند، مدارا کرد.

وی دسته دوم را افرادی سوء تفاهم می داند که دارای هویت هستند و آلوده به عقده خودنمایی هستند و می گوید: از این دسته بازیگرانی هستند که کشف حجاب کرده اند و عکس های بی حجاب خود را در فضای مجازی به نمایش می گذارند.

مدیر مسئول کیهان ادامه داد: دسته سوم زنان و دخترانی هستند که واقعیت آموزه الهی در مورد حجاب را آنگونه که هست نمی دانند و برداشت غیرواقعی از حجاب دارند. روشنگری و تبیین تاریخ برای این طیف ضروری است و نباید آنها را بیگانه و جدا از خود دانست. و البته بدیهی است که روشنگری نباید مانعی برای جلوگیری از هنجارشکنی باشد، بلکه لازم و ضروری است که از کشف حجاب زن به طور جدی جلوگیری شود و این مانع نیز به نفع خود مانع است. در غیر این صورت و در صورت تداوم کم‌توجهی و انفعال در برخورد با پدیده‌ی حجاب، چه بسا این تصور غلط را در میان برخی از نوجوانان دامن بزند که رفع حجاب را امری غیرعادی و خلاف شرع و قانون نمی‌دانند. ! و به خودتان این توهم را بدهید که اگر اینطور نبود مسئولان محترم رفتار شایسته ای داشتند! اگر این نگرش – حتی در حد کمی – بروز کند، بی احترامی به آینده برخی از فرزندانمان است.

دیدگاهتان را بنویسید