پیشنهاد حسین شریعتمداری: دریغ نکنید; تنگه هرمز را ببندید/ مسئولان باید مطمئن شوند که همه ملت از آنها حمایت می کنند

پیشنهاد حسین شریعتمداری: دریغ نکنید;  تنگه هرمز را ببندید/ مسئولان باید مطمئن شوند که همه ملت از آنها حمایت می کنند

روز جدید : حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: بستن تنگه هرمز برای کشورهایی مانند آمریکا و برخی کشورهای اروپایی حق مسلم و قانونی جمهوری اسلامی ایران است و ما نباید در استفاده از این حق قانونی کشورمان دریغ کنیم و مطمئن باشیم. که ایالات متحده هیچ اشتباهی نمی تواند بکند

حسین شریعتمداری در کیهان می نویسد: روز گذشته و در آستانه از سرگیری مذاکرات در وین، وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه ای از توقیف دو کشتی (نفت برای ونزوئلا و سلاح برای یمن) متعلق به ایران خبر داد!

کیهان تصریح کرد: اگرچه تاریخچه توقیف محموله دو کشتی مورد ادعای آمریکا نامشخص است، اما اکنون که آمریکا صریحاً به دزدی دریایی اعتراف کرده است، آنها باید مانند بسیاری موارد دیگر پاسخ مناسب و توبه کننده دریافت کنند. گفت . . چگونه؟

تنگه هرمز دومین تنگه پرتردد جهان است که روزانه حدود 18 میلیون بشکه نفت در آن جریان دارد که معادل 42 درصد نفت خام جهان است که با نفتکش حمل می شود. جمهوری اسلامی ایران بر اساس کنوانسیون های 1958 ژنو و کنوانسیون های 1982 جامائیکا که به “نظام حقوقی آبراه های بین المللی و حق عبور کشتی ها” می پردازد، حق دارد و می تواند تنگه هرمز را برای کلیه نفتکش ها و حتی نفتکش ها اعمال کند. کشتی‌ها در صورتی که منافع ملی آن به خطر بیفتد، حامل کالا و سلاح تجاری بسته است و دلیلی ندارد که به کشورهای متخاصم اجازه عبور از تنگه در آب‌های سرزمینی کشورمان داده شود.

بستن تنگه هرمز به روی کشورهایی مانند آمریکا و برخی کشورهای اروپایی حق مسلم و قانونی جمهوری اسلامی ایران است و ما نباید در استفاده از این حق قانونی کشورمان دریغ کنیم و مطمئن باشیم که آمریکا دولت ها کاری از دستشان برنمی آید اشتباه کنید… مطمئن باشید در مقابل دزدی ها و جنایات آمریکا، همه ملت برای حمایت از صحنه حضور خواهند داشت و تا زمانی که دشمن قلاده سگ هار را به سر می گذارد، سنگ ها نباید بسته شوند!

دیدگاهتان را بنویسید