حسین شریعتمداری: باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های کره جنوبی ببندیم تا زمانی که ۷ میلیارد دلار به ما بدهند.

حسین شریعتمداری: باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های کره جنوبی ببندیم تا زمانی که ۷ میلیارد دلار به ما بدهند.

روز جدید : حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت: می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌های کره‌جنوبی و همه کشتی‌های حامل کالا به کره جنوبی یا از کره جنوبی ببندیم و این در حالی است که کشور ما 7 میلیارد دلار می‌خواهد تا اجازه ندهد. مسافرت رفتن.

حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت: گزارش‌های پراکنده و شواهدی مبنی بر اینکه ما باید ۷ میلیارد دلار از کره جنوبی در ازای آزادی سه جاسوس کهنه‌کار که مشترکاً به اطلاعات آمریکا و انگلیس، اسرائیل خدمت می‌کنند، بخواهیم، ​​رسیده است. ایران!

به عبارت دیگر، کره جنوبی به بهانه تحریم های آمریکا و انگلیس، انگلیس و اسرائیل، ۷ میلیارد دلار از دارایی های ما را در ازای فروش نفت آن کشور مسدود می کند تا پول خود را پس بگیرد. آزادی سه جاسوس را به عنوان پاداش مطالبه کنید!

احتمالا مسئولین به این سوال پاسخ می دهند که چرا باید این معامله مضر را بپذیریم؟! نیاز کشور به دارایی های بلوکه شده را افزایش می دهند! این نگاه خیرخواهانه به نظر می رسد، اما این روند دندان طمع دشمنان باج خواهی را تیز می کند تا جایی که دست ما برای وادار کردن دشمن به تسلیم در برابر خواسته های قانونی خود خالی می شود و اهرم های موثر و کارآمدی برای ایستادگی در برابر تحریم ها وجود دارد. ما ایالات متحده را داریم و می‌توانیم به کشورهایی مانند کره جنوبی که از تحریم‌های آمریکا به عنوان بهانه‌ای برای مسدود کردن دارایی‌های ما استفاده می‌کنند، نشان دهیم که این دارایی‌ها ارزان نیستند و ممکن است هزینه‌های بیشتری را نسبت به مواردی که در صورت نقض تحریم‌های آمریکا انجام می‌دهند متحمل شوند.

اگر قرار است ما از صادرات نفت خود محروم شویم، دلیلی ندارد که صادرات نفت برای کشورهای دیگر امکان پذیر باشد.

تنگه هرمز دومین تنگه پرتردد جهان است که روزانه حدود 18 میلیون بشکه نفت در آن جاری است که معادل 42 درصد نفت خام جهان است که با نفتکش حمل می شود.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس کنوانسیون های 1958 ژنو و کنوانسیون های 1982 جامائیکا که به “نظام حقوقی آبراه های بین المللی و حق عبور کشتی ها” می پردازد، حق دارد و می تواند تنگه هرمز را برای کلیه نفتکش ها و حتی نفتکش ها اعمال کند. کشتی‌ها در صورتی که منافع ملی آن به خطر بیفتد، حامل کالا و سلاح تجاری بسته است و دلیلی ندارد که به کشورهای متخاصم اجازه عبور از تنگه در آب‌های سرزمینی کشورمان داده شود.

چرا کشورهایی که تحریم های آمریکا علیه ایران اعمال می کنند باید از عواقب این اقدام غیرقانونی و مبتذل در امان باشند؟! مثلاً چرا کشوری مثل کره جنوبی باید ۷ میلیارد دلار از دارایی های ایران را مسدود کند و فقط به دلیل عدم موافقت آمریکا از پرداخت آن امتناع کند؟! فرق این کار کره جنوبی با دزدی دریایی چیه؟! و در حالی که ایران اسلامی اهرم های قدرتمندی برای مقابله دارد، چرا باید تسلیم این زورگویی ها شویم؟!

ما می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌های کره جنوبی و همه کشتی‌های حامل کالا به کره جنوبی یا از کره جنوبی ببندیم و تا زمانی که ۷ میلیارد دلار ما را پرداخت نکرده‌اند، اجازه عبور بدهیم. از تنگه هرمز عبور نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید