سقوط آزاد مبادلات ایران و کره جنوبی نان مبادلات ایران و کره جنوبی را کی می خورد؟

سقوط آزاد مبادلات ایران و کره جنوبی نان مبادلات ایران و کره جنوبی را کی می خورد؟

روز جدید رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره گفت: حجم روابط ما با کره جنوبی به حدود دویست میلیون دلار رسیده است. پیش از تحریم ها، معاملات ایران با این کشور حتی به بیش از 8 میلیارد دلار می رسید.

روابط اقتصادی ایران و کره جنوبی به دلیل تحریم ها به شدت محدود شده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور شرکت های کوچک و متوسط ​​زیاد در کره جنوبی آیا امکان انجام مبادلات وجود نداشت؟ وی گفت: سعی کرده ایم از این فضا استفاده کنیم اما به دلیل تحریم تراکنش های بانکی حتی این شرکت ها از همکاری با ما بیم دارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: تحریم ها دغدغه و اولویت اصلی فعالان اقتصادی در کره جنوبی است و تا زمانی که این مشکل حل نشود، نمی توان به عادی سازی روابط خوش بین بود. در شرایط فعلی بخشی از روابط ما با کره جنوبی به طور غیرمستقیم از طریق کشور ثالث است.

خود او در مورد کیفیت موضوع اظهار نظری نکرد

به گفته وی، در شرایط کنونی ایران، شرکت هایی در کره جنوبی همکاری می کنند که کوچک هستند و هیچ ارتباط بین المللی با آمریکا ندارند.

وی خود تاکید کرد: فعالان اقتصادی کره جنوبی علاقه زیادی به روابط اقتصادی با ایران نشان می دهند. اما به دلیل تحریم ها جلو نمی روند و امیدواریم با رفع تحریم ها مشکلات حل شود و شرایط همکاری مستقیم و مناسب بهتر شود.

این فعال اقتصادی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص آزادسازی وجوه بلوکه شده ایران نتیجه ای حاصل شده است یا خیر؟ فرمود: از این سؤال اطلاعی ندارم; چون این موضوع از سوی بانک مرکزی در حال پیگیری است و خبر جدیدی در این زمینه دریافت نکرده ام.

قبل از تحریم ها، کره جنوبی یکی از مهم ترین خریداران نفت و محصولات پتروشیمی ایران محسوب می شد. حضور او در صنعت لوازم خانگی ایران چشمگیر بود. در شرایط کنونی برندهای کره ای گوشی در ایران حضور دارند و از سوی دیگر اگرچه واردات لوازم خانگی از این کشور به ایران ممنوع است، اما برندهای کره ای همچنان در بازار ایران حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید