پرواز 250 هواپیمای جنگی آمریکا و کره جنوبی در پاسخ به اقدامات کره شمالی


ساعت: 17:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904536

در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد هفتمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی و مانورهای هوایی اخیر این کشور، کره جنوبی و ایالات متحده از برگزاری رزمایش مشترک هوایی بزرگ خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در بحبوحه نگرانی ها در مورد هفتمین آزمایش هسته ای کره شمالی و مانور هوایی اخیر این کشور با 150 جت جنگنده، کره جنوبی و آمریکا در حال آماده شدن برای برگزاری یک رزمایش بزرگ هوایی مشترک با حضور 250 جت جنگنده هستند.

وب سایت «استرایپس» روز چهارشنبه نوشت جنگنده های A&B F-16 و F-35 آمریکا و کره جنوبی در این رزمایش بزرگ حضور دارند.

به گفته ارتش کره جنوبی، این رزمایش هوایی از 31 اکتبر تا 4 نوامبر (دوشنبه 9 نوامبر تا جمعه 13 نوامبر) بر فراز حریم هوایی کره جنوبی برگزار می شود و 140 فروند جنگنده نیروی هوایی کره جنوبی در کنار 100 جنگنده آمریکایی به پرواز در می آیند.

یک مقام نظامی کره جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی در وزارت دفاع این کشور گفت: این رزمایش از سال 2015 به منظور افزایش قابلیت همکاری بین نیروهای هوایی کره جنوبی و ایالات متحده برگزار شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اخیرا از پرواز یک اسکادران جنگنده کره شمالی در نزدیکی حریم هوایی این کشور خبر داد. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که یک اسکادران متشکل از 10 جت جنگنده کره شمالی در بحبوحه تشدید تنش ها بر سر آزمایش های موشکی کره شمالی در نزدیکی مرز پرواز کردند. ارتش کره جنوبی در بیانیه خود تنها به کشف و رهگیری جنگنده های کره شمالی اشاره کرده است. کره جنوبی به نوع جنگنده های کره شمالی درگیر در این پرواز اشاره ای نکرد.

این در حالی است که نیروی هوایی کره شمالی طی چند روز گذشته 150 جنگنده این کشور را در یک رزمایش بزرگ شلیک کرده است.

به گفته یک منبع آگاه، نیروی هوایی کره شمالی مدت زیادی است که تمرینات فشرده ای را برای این رزمایش انجام می دهد و با وجود کمبود سوخت جت، هواپیماهای زیادی در این رزمایش شرکت کرده اند. کیم جونگ اون رئیس جمهور کره شمالی و مقامات نیروی هوایی نیز از نزدیک این رزمایش هوایی را تماشا کردند. خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز خلبانان جنگنده این کشور را “شجاع” خواند و از آنها تمجید کرد.

کره شمالی به شدت با هرگونه حضور نیروهای خارجی در منطقه مخالف است و مخالفت صریح خود را با رزمایش های کره جنوبی با آمریکا و دیگر کشورها اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید