حال جنگی امروز غزه مصداق بارز جنایت جنگی است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به بغداد در محل شورای امنیت ملی عراق ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 

دیپلمات ارشد ایران با تشکر از حسن استقبال برادران عراقی، از این دیدار اظهار خرسندی کرد و افزود: ما در مسائل مهم منطقه‌ای همواره با هم مشورت داشته و این مشورت‌ها ادامه خواهد یافت.

او با تاکید بر نقش مهم عراق در منطقه، گفت: امروز نقش عراق در خصوص قضیه فلسطین نیز مورد توجه همه قرار دارد و ما از مواضع خوب شما در حمایت از فلسطین مطلع هستم. 

امیرعبداللهیان افزود: مواضع جمهوری اسلامی در خصوص فلسطین روشن است و ما همواره از حقوق مسلم فلسطینیان حمایت کرده‌ایم اما آنچه که در عملیات طوفان الاقصی رخ داد، یک اقدام کاملا فلسطینی بود که اقدامی خودجوش در واکنش به جنایات مستمر و تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و تعرض مکرر به مسجد الاقصی بود. 

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اتفاقاتی در غزه توسط رژیم صهیونیستی در حال رخ دادن است که مصداق بارز جنایت جنگی است و عدم توقف آن می تواند بر کل منطقه تاثیر بگذارد.

او افزود: ارسال سلاح توسط آمریکا برای اسرائیل در شرایطی که رژیم صهیونیستی مردم فلسطین و غزه را قتل عام‌می کند، در برابر دیدگان جهانیان است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: چنانچه اسرائیل حملات خود به غیرنظامیان غزه را متوقف نکند، منطقه با شرایط جدیدی مواجه خواهد شد و آن‌ها نمی‌توانند غزه را در محاصره کامل قرار دهند و شهروندان را بمباران کنند و مرتکب جنایت جنگی شوند و انتظار داشته باشند هیچ واکنشی نسبت به این جنایات رخ نخواهد داد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما پیگیر برگزاری اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی هستیم و آماده‌ایم میزبان این نشست در تهران باشیم و انتظار داریم که عراق هم در زمینه جلب نظر کشورهای اسلامی برای برگزاری این نشست تلاش کند. 

امیرعبداللهیان از تلاش دولت و شخص الاعرجی برای اجرای توافقنامه امنیتی تشکر، بر ضرورت اجرای کامل آن تاکید کرد و گفت: ما به تلاش شما اطمینان داریم و بغداد ضامن اجرای آن است.

 قاسم الاعرجی نیز در این دیدار، ضمن خوشامدگویی به امیرعبداللهیان گفت: فلسطین قضیه مهم و جوهری از نظر عراق و ایران است و مواضع دولت عراق و حضرت آیت‌الله سیستانی بر موضع دولت عراق در این زمینه تاکید دارد. 

وی افزود: فردا جمعه حمایت میلیونی مردمی در حمایت از فلسطین در بغداد برگزار خواهد شد. 

الاعرجی گفت اتفاقات امروز در غزه جنایت در حق زنان و کودکان است که قطعا قائل قبول نیست، فلذا متوقف‌کردن کشتارها باید مورد توجه باشد و حقوق ملت فلسطین باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: در این رابطه هماهنگی و یکپارچه کردن مواضع ایران و عراق و کشورهای اسلامی مسئله بسیار مهمی است. 

الاعرجی گسترش روابط ایران با بسیاری از کشورهای منطقه و جهان را تبریک گفت و آن‌را نشانه حکمت و درایت ایران دانست. 

مقام ارشد عراقی اجرای توافقنامه امنیتی میان ایران و عراق و اخراج گروه‌های مسلح را یک موفقیت بزرگ دانست که در طول سال‌های طولانی انجام نشده بود. 

او همچنین گفت: دولت و همه جریان‌های عراقی به این توافقنامه پایبند هستند و ما آن را به نفع دو کشور می‌دانیم. دولت عراق در عالیترین سطح اجرای توافقنامه امنیتی را دنبال می کند و ما در اجرای کامل آن جدی هستیم.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید