قیام و نهضت حسینی (ع) مصداق بارز رهبری بشری است/ کار حکومتی باید در زندگی مردم احساس شود.


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888061

سیستان و بلوچستان در خطبه های مذهبی نماز جمعه پرورش یافت.

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: قیام و نهضت کربلای حسینی (ع) مصداق بارز رهبری بشری است و هرکسی با نگاه به آن حق را از باطل تشخیص می دهد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون ، ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به هفتم محرم الحرام و برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و همچنین فرا رسیدن تاسوعا و عاشورا حسین، زنده نگه داشتن نهضت حسینی و الگوبرداری از امام حسین را در زندگی و جامعه مورد تاکید قرار داد و همچنین گفت: خون سیدالشهدا اسلام را تامین کرد.


تعامل ائمه جمعه با یکدیگر موجب تقویت وحدت و انسجام اسلامی می شود


آیت الله مصطفی محمدی; نماینده فقیه سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به قیام امام حسین علیه السلام علیه یزیدیان گفت: کاری که امام حسین (ع) انجام داد بی نظیر است، اما در میان همه فضایل است که این حماسه حسینی جامعه انسانی جایگاه برجسته مقاومت خود را عرضه کرد.


وی با اشاره به تجمع ائمه جماعات سراسر کشور در روز جمعه با حضور رئیس جمهور افزود: تفرقه و عدم شناخت متقابل زمینه سوء استفاده دشمن و تبلیغات منفی آنان را فراهم می کند اما هر چه این تعاملات و جلسات مشترک بیشتر می شود. هر چه بیشتر اراده کنند، وحدت و انسجام امت اسلامی تقویت شد.


آیت الله مهامی تصریح کرد: اگر این گونه تعاملات، تعارفات و حمایت ها صورت گیرد، زمینه ابراز وفاداری و مشارکت بیشتر این بزرگواران را در حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم فراهم می کند.


امام جمعه زاهدان گفت: علیرغم گزارش ها و آمارهای خوبی که ارائه می شود، وضعیت مردم خوب نیست و باید تلاش شود تا آمار و گزارش های خوبی که در زندگی مردم ارائه می شود احساس کنند چرا که تاکنون دولت های مختلف گزارش های خوبی با هنرمندی ارائه کرده اند، اما آنچه مردم در زندگی خود احساس می کردند با آمار ارائه شده متفاوت بود.



دولت فعلی دیپلماسی شرافتمندانه را در دستور کار خود دارد


حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی امام شیعیان ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران مسجد فاطمه الزهرا(س) گفت: امروز چهاردهم مرداد ماه مصادف با حقوق بشر اسلامی است. که مقام معظم رهبری از انسانیت و کرامت انسانی سخن می فرمایند. می گویند: این آزادی نباید در تعارض با اخلاق و قانون و ارزش الهی و حقوق عمومی تعریف شود. گاهی می بینیم که عده ای از این آزادی ها سوء استفاده می کنند و دولت در مقابل بی بند و باری باید به وظیفه خود عمل کند.


حجت الاسلام بزمانی بیان کرد: در حوزه حقوق بشر غربی ها از این موضوع سوء استفاده می کنند و از آن برای تامین منافع خود استفاده می کنند و آن را حقوق بشر می دانند و آن را به دو حقوق بشر خوب و بد تقسیم می کنند که به نفع آنهاست. را دنبال می کند

وی تصریح کرد: سفر بایدن به عربستان و سفر بن سلمان به فرانسه نشان می دهد که آنها از حقوق بشر به صورت شخصی و ابزاری استفاده می کنند و همزمان با طرح پیشنهادی اروپا و آمریکا در خصوص برجام، تعدادی از افراد و شرکت ها از حقوق بشر استفاده کرده اند. از سوی آمریکا تحریم شده اند و آمریکایی ها فراموش می کنند که اهداف آنها با دولت فعلی ما محقق نمی شود، زیرا وقتی در این مورد صحبت می کنیم، دیپلماسی از بین رفته است و دیپلماسی شرافتمندانه در دولت فعلی امری عادی است.



ایران اسلامی تحریم ها را خنثی می کند

خطیب جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی ها برخی افراد یا شرکت ها را تحریم کرده باشند، جمهوری اسلامی نیز ساخت سانتریفیوژهای جدید را در دستور کار خود قرار می دهد و به غرب می فهماند که دوران استکبار و لجاجت به پایان رسیده و ایران اسلامی در حال حرکت است. جهتی برای خنثی کردن تحریم ها

وی بابیان اینکه ایام عاشورا و تاسوعای حسینی را پیش رو داریم، اذعان داشت: حضرت ابوالفضل(ع) در راه آشتی دینی بیشترین ایثار را نسبت به برادر خود نشان دادند.

حجت الاسلام بزمانی خاطرنشان کرد: آیت الله مهامی در جلسه جمعه ائمه جماعات با رئیس جمهور در مورد نیازهای استان گفتگو کردند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید