وزیر تعاون در دولت هشتم: طرح بنزین دولت مصداق بارز وارد شدن به جیب مردم است/ دولت می خواهد 15 هزار میلیارد تن بنزین جدید کسب کند.

وزیر تعاون در دولت هشتم: طرح بنزین دولت مصداق بارز وارد شدن به جیب مردم است/ دولت می خواهد 15 هزار میلیارد تن بنزین جدید کسب کند.

روز جدید : علی صوفی وزیر تعاون در دولت هشتم: بودجه 1401 هیچ نشانه ای از بهبود وضعیت معیشتی مردم ندارد. مثلا همین طرح اختصاص سهمیه 15 لیتری بنزین به هر کشوری یا طرح مربوط به حامل های انرژی مثل برق و گاز مصداق بارز زیر و رو کردن جیب مردم است.

علی صوفی، فعال سیاسی و وزیر تعاون در دولت هشتم درباره چشم انداز اقتصادی دولت سید ابراهیم رئیسی گفت: شعارهای دولت آقای رئیسی از نظر علمی قابل ابطال است. مثلاً آقای رئیسی گفت: معیشت مردم به سیاست خارجی ربطی ندارد، اما اکنون می بینیم که این دو موضوع کاملاً به هم گره خورده است.

علی صوفی آخرین وزیر تعاون دولت های پس از انقلاب گفت: . امروز در دولت آقای رئیسی افراد مسئولی وجود دارند که همواره لیبرالیسم اقتصادی را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند، اما امروز همان رویه و روش لیبرالی را ادامه می دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بودجه 1401 هیچ نشانه ای از بهبود وضعیت معیشتی مردم ندارد. مثلا همین طرح اختصاص سهمیه 15 لیتری بنزین به هر کشوری یا طرح مربوط به حامل های انرژی مثل برق و گاز مصداق بارز زیر و رو کردن جیب مردم است.

دبیرکل این حزب پیش از اصلاحات گفت: در واقع یکی از منابع درآمدی دولت اصلاح محاسبه قیمت آنهاست. از دیگر نمونه هایی که می توان به آن اشاره کرد اصلاح نحوه افزایش حقوق دولت یا افزایش درآمدهای مالیاتی دولت است.

وی افزود: در صورت اجرای طرح جدید سهمیه بندی بنزین، دولت به تنهایی می تواند نزدیک به 15 تریلیون تن فولاد کسب کند. در مورد قیمت انرژی، دولت محاسبات را مرحله به مرحله انجام داده است، یعنی سطوح مصرف افرادی را که قیمت بر روی آنها محاسبه شده است تعیین کرده، اکنون این سطوح را کاهش دهید و در نتیجه درآمدهای دولت را افزایش دهید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: دولت به بهانه «بهبود یا اصلاح» می خواهد با قطع یارانه ها پول دربیاورد و بودجه 1401 بر اساس این رویکرد است. دولت تاکنون نتوانسته به وعده ها و شعارهای خود عمل کند و بعید است که موفق شود.

دیدگاهتان را بنویسید