جنایات امروز رژیم صهیونیستی مصداق بارز جنایت جنگی در غزه است

وزیر امور خارجه ایران:

وزیر امور خارجه ایران طی سخنانی در نشست ژنو، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در دو ماه گذشته را بدون تردید مصداق بارز جنایات جنگی و نسل کشی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه ایران پس از ورود به مقر اروپا ملل متحد متحد در ژنو، در نشست وزرا در سطح بالا درباره موضوع وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطیناعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی با حضور تعدادی از وزرای خارجه کشورهای مختلف از جمله برخی کشورهای عربی و اسلامی و دیپلمات های ارشد برگزار شد.

وزرای خارجه و برخی دیپلمات های ارشد شرکت کننده در این نشست به بیان دیدگاه های خود در خصوص بحران کنونی فلسطین و راه های پایان دادن به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه و کرانه باختری پرداختند.

امیر عبداللهیان طی سخنانی به بیان دیدگاه های کشورمان در خصوص وضعیت بحران فلسطین و وضعیت نگران کننده انسانی غزه و کرانه باختری در نتیجه حملات مستمر جنایتکاران رژیم صهیونیستی پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان اقدامات دو ماه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را بدون تردید مصداق بارز جنایات جنگی و نسل کشی ارزیابی کرد.

امیر عبدالخیان معتقد است اقدام موثر برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پایان دادن به جنایات این رژیم در کرانه باختری و ارسال کمک‌های بشردوستانه از وظایف فوری جامعه جهانی، سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل است.

وی از رفتار غیرانسانی رژیم اسرائیل با شهروندان فلسطینی اسیر در نوار غزه به عنوان نمونه و نشانه ماهیت رژیم اسرائیل به عنوان داعش یاد کرد. امیر عبداللهیان تاکید کرد: عدم اقدام فوری برای توقف حملات وحشیانه رژیم آپارتاید اسرائیل علیه شهروندان غزه منجر به گسترش جنگ فراتر از شرایط کنونی منطقه خواهد شد.


آیا این خبر مفید بود؟