بدهی دولت به نظام بانکی و سازمان ها 1144 هزار میلیارد تومان / بدهی شرکت های دولتی 1894 هزار میلیارد / بدهی دولت به صندوق توسعه ملی 74 میلیارد دلار است.

بدهی دولت به نظام بانکی و سازمان ها 1144 هزار میلیارد تومان / بدهی شرکت های دولتی 1894 هزار میلیارد / بدهی دولت به صندوق توسعه ملی 74 میلیارد دلار است.

معاون برنامه و بودجه گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه برنامه های مفصلی برای رفع مشکل بدهی دولت از طریق دارایی های موجود از جمله طرح بهره وری در نظر گرفته شده است.

رحیم ممبینی در گفت وگو با ایسنا گفت: کل بدهی دولت به سیستم بانکی و همچنین سازمان ها حدود 1144 هزار میلیارد تومان و بدهی شرکت های دولتی حدود 1894 هزار میلیارد تومان است. همچنین بدهی دولت به صندوق توسعه ملی حدود ۷۴ میلیارد دلار است.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه بحث پایداری بدهی دولت را در دستور کار قرار داده ایم. البته وقتی صحبت از پایداری بدهی دولت می شود، از دارایی ها هم صحبت می شود، باید گفت که دولت دارایی های زیادی دارد و باید برای حل مشکل بدهی خود برنامه ریزی کند.

ممبینی ادامه داد: یکی از سرمایه های دولت تولید است که در این زمینه می توان گفت دارایی های دولت بسیار بیشتر از بدهی هایش است و فقط نیاز به برنامه ریزی دارد.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: نمی خواهم بیشتر از این در مورد این دارایی ها صحبت کنم و نامی از آنها بگویم، اما باید گفت که می توان مشکل بدهی های دولت به بانک ها و شرکت های دولتی را حل کرد. در این کشور.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای حل مشکل عدم تعادل بانک ها و زیر مجموعه های آنها و اینکه آیا بانک های نامتعادل باید منحل شوند (ادغام شوند) چه باید کرد، اعلام کرد: در برنامه هفتم توسعه بسته ای به نام اصلاح یک بانکداری داریم. سیستمی که در آنجا تکلیف نهادهای متولی به ویژه بانک مرکزی در این راستا مشخص شده است، اما نمی‌گویم چه اتفاقی باید بیفتد و چه سرنوشتی برای بانک‌های ورشکسته پیش‌بینی می‌شود، زیرا این در حیطه اختیارات بانک مرکزی است. بانک

دیدگاهتان را بنویسید