عدم واریز بدهی معوق متقاضی به سیستم بانکی، سازمان خصوصی سازی و صندوق های بازنشستگی

عدم واریز بدهی معوق متقاضی به سیستم بانکی، سازمان خصوصی سازی و صندوق های بازنشستگی

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (شنبه 22 اسفندماه) شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بخش هزینه ای لایحه بودجه 1402 کشور با نکات الحاقی 8 و 9 تبصره 2 این لایحه موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی 8 تبصره 2 تک نفره لایحه بودجه 1402؛

دولت موظف است بنگاه های دولتی مشمول گروه های (1) و (2) موضوع ماده (2) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی پس از احراز صلاحیت حرفه ای و صلاحیت فنی و مالی و همچنین عدم وجود بدهی معوق متقاضی واریز به سیستم بانکی، سازمان خصوصی سازی و صندوق های بازنشستگی طبق ماده (63) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء مالی. سیستم یک کشور ضمیمه مصوب 1398/02/30 بر اساس بند (2) بند (د) سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی. و پس از واریز منابع دریافتی ردیف 310501، پرداخت هزینه های مندرج در بند (2) بند (د) سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی از طریق جدول شماره (13) این قانون. بر تقویت تعاونی ها تاکید دارد.

در مواردی که تعهدات متقاضی به سیستم بانکی، سازمان خصوصی سازی و صندوق های بازنشستگی کمتر از مطالبات متقاضی از دولت، شرکت ها و بانک های دولتی باشد، شرط فوق الزامی نیست.

بر اساس بند الحاقی 9 تبصره 2 لایحه بودجه 1402 تک نفره؛ قوه قضائیه مجاز است طبق قانون تجارت الکترونیکی و تشریفات قانونی دولت، املاک مازاد را از طریق مزایده عمومی بفروشد و منابع و وجوه حاصل از فروش پس از گردش خزانه با نظر و تایید رئیس قوه قضائیه. خرید ساختمان و تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام و تامین و تجهیز اقلام عمده برون سپاری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید