پرداخت بدهی تاریخی تامین اجتماعی به سیستم بانکی

سید صولت مرتضوی در نشست نظارت شخصی ریاست جمهوری وزارت کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه اجرای دستور جهاد برای تبیین جایگاه مقام معظم رهبری و تحقق تحول در حوزه اشتغال و اشتغال است. اقتصاد کشور

وی نظارت بر ستاد ریاست جمهوری را گامی مهم در تکمیل سفرهای استانی برای حل مشکلات کشور خواند و گفت: نظارت مستمر بر کار مدیران یک فرآیند نظارتی جدی در دولت سیزدهم است که همواره بر آن تاکید شده است. .

مرتضوی افزود: در دولت سیزدهم بر اساس اسناد فوق نظام اسلامی اقدامات گسترده ای در زمینه رفاه اجتماعی، اشتغال و توسعه اقتصاد ملی انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت بازار کار برای ایجاد یک میلیون شغل گفت: در این راستا با بسیج همه فعالان عرصه تولید و تاثیرگذاران اقتصاد کشور درصدد کاهش بیکاری جوانان هستیم. نظارت میدانی بر ایجاد اشتغال، ایجاد پایگاه اطلاع رسانی مشاغل، کاهش زمان صدور مجوز، توسعه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در قالب اکوسیستم ملی اشتغال از سال 1390 تاکنون انجام شده است. آغاز حکومت مردمی

وزیر کار و رفاه اجتماعی کمک به ریشه کنی فقر مطلق را یکی از مهم ترین راهکارهای وزارت رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: بهبود وضعیت معیشتی دهک های پایین جامعه با رویکرد توانمندسازی و راه اندازی اعتبار ملی و شبکه کالابرگ برای این منظور اجرا شده است.

وی بیان کرد: در ارتقای رفاه اجتماعی به سیاست های کلی تامین اجتماعی توجه ویژه ای شده و در ارائه برنامه هفتم توسعه سرفصل های مهمی به این حوزه اختصاص می یابد.

وزیر رفاه پرداخت بدهی تاریخی تامین اجتماعی به نظام بانکی را یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم مردم دانست و افزود: در بودجه سال 1402 منابع خوبی برای کمک به رفع ناهماهنگی اعتبارات و مصارف صندوق های بازنشستگی فراهم شده است. که امیدواریم مجمع نهایی را همراهی کند.

مرتضوی گفت: تبصره 18 بودجه برای اولین بار متناسب با توسعه مناطق مختلف کشور بازنگری همه جانبه شده است.

وی تاکید کرد: در دوره کنونی تمامی بسترهای لازم برای تحقق سیاست ها و چشم انداز تعریف شده در توسعه اشتغال، کاهش فقر، ارتقای بهره وری صندوق های بازنشستگی و ایجاد امید در کشور تعریف و مورد نیاز است. دولت و مدیریت کار جهادی».

مرتضوی به اهمیت افزایش سهم تعاونی ها در اقتصاد اشاره کرد و تاکید کرد: تعاونی ها می توانند دولت سیزدهم مردم را در تحقق وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید