دولت باید برای پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی تصمیم عاجل بگیرد


ساعت: 14:30
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906127

علی بابایی با انتقاد از بی توجهی دولت به اجرای قوانین بودجه 1400 و 1401 برای پرداخت بدهی به تامین اجتماعی، دلایل مختلف انباشت بدهی این سازمان به مراکز درمانی و نقش شستا در این امر را تشریح کرد. مسئله.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه اگر بیمارستان های دولتی به دلیل انباشته شدن بدهی های سازمان تامین اجتماعی نتوانند خدمات بیمه ای به بیماران خود ارائه دهند چه مشکلاتی پیش خواهد آمد، گفت: بدهی دولت به تامین اجتماعی ایجاد می شود، این سازمان دو مهم دارد. وظایفی از جمله پرداخت حقوق مستمری بگیران و پرداخت هزینه های درمانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم اما مهمتر از همه این است که سازمان تامین اجتماعی به دلیل مشکلات مالی قادر به پرداخت حقوق نیست و مستمری بگیران را در اولویت قرار داده است و به همین دلیل حتی یک ساعت هم فرصت ندارد. با تاخیر

نماینده مردم ساری و میاندرود در شورای اسلامی ادامه داد: دولت در حال حاضر بیش از 100 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و به تعهدات خود عمل نمی کند، اما این موضوع را به بسیاری از دولت تذکر داده و برجسته کرده ایم. طی سالیان متمادی باید بدهی خود را به این سازمان به صفر برساند وگرنه نمی توان انتظار داشت تامین اجتماعی بتواند به تعهدات خود در قبال بیمه شده عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید بندهای مختلف تبصره 2 قانون بودجه سال 1401 و 1400 را تصویب کند که دولت باید سالانه 90 هزار میلیارد تومان و سالیانه 150 هزار میلیارد تومان از سهام و شرکت های تحت مالکیت خود به دولت پرداخت کند. سازمان تامین اجتماعی در قالب تسویه بدهی همچنین مدیریتی که ساختار شستا را مدیریت می کند یکی از منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی است که نقش مهمی در بروز این مشکل دارد.

نماینده ناظر مجلس در شورای عالی حقوق و دستمزد تصریح کرد: متأسفانه شستا به دلیل بی تدبیری های 15 ساله اخیر به جای استفاده از قانون تجارت در بازار سرمایه به طرق مختلف از جمله تامین مالی داخلی و خارجی و تهاتر برخی از دغدغه‌های بنگاه‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاری مناسب با افزایش رشد سرمایه‌گذاری و بهره‌وری این بخش، به دلیل عدم توجه به این موضوع، در سال‌های اخیر شاهد این نقص‌ها بوده‌ایم.

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم یادآور شد: در صورت رفع نشدن این نواقص در سال های آینده شاهد مشکلات بیشتری در این حوزه خواهیم بود و قطعا این مشکل بر پرداخت حقوق بازنشستگان و در نتیجه حاکمیت جامعه تاثیرگذار خواهد بود. سازمان امنیتی به یکی از چالش های جدی در آینده تبدیل خواهد شد.

عضوکمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید هرچه سریعتر برای پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی تصمیم عاجل بگیرد و مجلس و دولت باید برای جلوگیری از گستردگی این معضل جلسه ای ترتیب دهند. از پیشرفت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید