از حکایت قدیمی نابرابری حقوق تا غم دردناک معوقات تامین اجتماعی/ دولت باید درد بازنشستگان تامین اجتماعی را کم کند


ساعت: 14:08
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885602

متاسفانه در شرایط اقتصادی جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی از مشکلات عدیده ای از جمله عدم اجرای 38 درصد افزایش دستمزد و حقوق، بیمه تکمیلی معوق و عدم اجرای همسان سازی مزد و حقوق رنج می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، مستمری بگیران سالمندانی هستند که دوران جوانی خود را در خدمت و پیشرفت کشور گذرانده اند و پس از رسیدن به این دوران دغدغه معیشتی و هزینه های درمانی خود را ندارند، ما یک سازمان تامین اجتماعی هستیم.

وضعیت کنونی جامعه به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه، گرانی ها، مشکلات اقتصادی و اجتماعی بر رنج و درد مستمری بگیران افزوده است و انتظار می رود دولتمردان و نمایندگان مردم بیش از هر قشر دیگری در حمایت از مستمری بگیران تلاش کنند چرا که خانه های این عزیزان پناهگاهی برای مادران و فرزندان شان هستند.


بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر وضعیت درآمدی بسیار ضعیف هستند

جواد اکبری در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: 25 ذی الحجه روز تکریم بازنشستگان و سالمندان است.

وی با بیان اینکه حرمت و شخصیت مستمری بگیران باید حفظ شود، تصریح کرد: با وجود گذشت چهار ماه از سال جدید، استرس، ناراحتی و مشکلات زیادی در بحث افزایش حقوق بازنشستگان داریم.

اکبری خاطرنشان کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی بسیار کم درآمد هستند و دستمزد آنها تا پایان ماه کفاف زندگی آنها را نمی دهد.

وی گفت: امسال با توجه به اعلام افزایش حقوق بازنشستگان از سوی شورای عالی کار، بازنشستگان برای هزینه های خود برنامه ریزی کردند که بخشی از این مصوبه از سوی دولت رد شد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: قرار بود 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان به دستمزد افراد متوسط ​​درآمد اضافه شود که دولت این مصوبه را لغو کرد و به جای 38 درصد، تنها 10 درصد افزایش دستمزد لحاظ شد.

اکبری با اشاره به اعتراض برخی مستمری بگیران تامین اجتماعی به رد افزایش 38 درصدی دستمزدها، گفت: دولت با رد مصوبه مذکور مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است.

وی افزود: مصوبه شورای عالی کار درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان از سوی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به دولت پیشنهاد می شود و دولت بررسی خواهد کرد که آیا این پیشنهاد بر اساس قانون است یا خیر. و در صورت عدم پیشنهاد بر اساس قانون اصلاح خواهد شد

اکبری خاطرنشان کرد: با وجود بین نسلی و غیردولتی بودن صندوق تامین اجتماعی، دولت به جای تصویب مصوبه، تخلف کرده است، در حالی که طبق ماده 96 قانون، دستمزدها باید حداقل سالی یک بار تعدیل شود. بر اساس سبد معیشتی و درصد تورم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: دولت با دستکاری در تصمیم افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی جامعه مستمری بگیران را ملتهب کرده است.

اکبری اذعان می کند: به نمایندگی از مستمری بگیران تامین اجتماعی اعتراض خود را به دو صورت تقدیم مسئولین کردیم. با مکاتبه با نمایندگان مجلس، اعضای کمیسیون های اجتماعی و اقتصادی و شورای بررسی و انطباق مصوبات دولت با قوانین، پیگیری کردیم و آنها نیز اقدامات ما را قانونی دانستند.

وی گفت: در حالی که نگران بودیم در صورت تجمع افراد صاحب نفوذ در بین مستمری بگیران ظاهر شوند و بهانه ای برای بیگانگان شوند، شورای بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین پیشنهاد کانون های بازنشستگی را پذیرفت. در غیر این صورت سیستم پرداخت بیمه در سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل شده و در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

اکبری خاطرنشان کرد: همچنین نهم تیرماه رئیس مجلس مغایرت مصوبه دولت با قانون را به رئیس جمهور اعلام کرد و این مصوبه را غیرقانونی خواند که بارقه امیدی را در جامعه کارگری ایجاد کرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی کار، دستمزد افراد دارای حداقل مزد تامین اجتماعی 57.4 درصد افزایش یافت، اما مابقی افرادی که بیمه بیشتری داشتند به جای تکریم کاهش یافت.


تنها به اجرای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بسنده می کنیم

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: هم اکنون مصوبه مذکور در دست دولت است و برای اجرا به سازمان تامین اجتماعی منتقل می شود و هیچ مذاکره و پیشنهاد جدیدی جز اجرای مصوبه نخواهیم پذیرفت. تصمیم مذکور».

اکبری خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در این خصوص با وزیر کشور صحبت کردم و ایشان نیز قول دادند که اگر این موضوع از طریق مجلس به دولت ارجاع شود، دولت این موضوع را نخواهد داشت. گفت: قطعنامه، در نتیجه ما امیدواریم که این موضوع را حل کنیم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: همچنین 25 درصد از بحث همسان سازی که در سال گذشته اجرا شد به دلیل بار مالی از بدهی سازمان تامین اجتماعی خارج شد که البته باید پرداخت شود. سازمان تامین اجتماعی در کنار ما خواهد بود.


همچنان به بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه شهریه منطقه سربازی پرداخت می کنیم

اکبری تصریح کرد: استان های مرزی مانند کرمانشاه، کردستان، ارومیه، خوزستان و بوشهر جزو مناطق نظامی هستند، بنابراین برای پرداخت هزینه منطقه نظامی باید پیگیری های لازم از طریق استانداری، نمایندگان مجلس و مجلس انجام شود. دولت مرکزی مشترک

وی افزود: بازنشستگان ما باید مورد تکریم قرار گیرند چرا که این افراد رزمندگانی بودند که در هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و هنوز هم برای انقلاب می جنگند.

رئیس مرکز تامین اجتماعی بازنشستگان استان کرمانشاه گفت: دولتمردان و نمایندگان مجلس انقلاب برای افزایش اعتماد مستمری بگیران به مسئولان کاری کنند.

اکبری با اشاره به اینکه رئیس جمهور دغدغه بازنشستگان را دارد خاطرنشان کرد: مشاوران خوبی نداشت به همین دلیل ماجرای بازنشستگان تامین اجتماعی پیش آمد.

وی با قدردانی از زحمات نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس، افزود: نمی خواهیم همه مطالبات مستمری بگیران در این دولت را برآورده کنیم چرا که اکنون مشکلات و مشکلات زیادی از سوی دولت های گذشته وجود دارد.

اکبری با تاکید بر اینکه باید به موضوع درمان مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز رسیدگی شود، گفت: امیدواریم طبق قانون با همه مستمری بگیران بدون حقوق برخورد شود، بر این اساس یا سازمان تامین اجتماعی بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را بپذیرد. مستمری بگیران به صورت 100 درصد یا حذف آن و پوشش هزینه های درمان.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: افراد زیادی تحت پوشش کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی هستند و با وجود محدود بودن امکانات موجود، اگر بخواهیم وام را به همه بازپرداخت کنیم چندین سال طول می کشد.

اکبری تصریح کرد: پس از رفع مشکلات اقتصادی باید برای رفع نیازهای رفاهی از جمله ساماندهی سفرهای زیارتی- سیاحتی و ورزشی با توجه به سن مستمری بگیران تلاش کنیم.


76 هزار مستمری بگیر در استان کرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

اسکندر کاکایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: اداره کل بیمه اجتماعی استان کرمانشاه از جمعیت حدود دو میلیون نفری استان کرمانشاه 760 هزار نفر تحت پوشش بیمه ای دارد.

وی افزود: از مجموع بیمه شدگان 76 هزار نفر مستمری بگیر اولیه و 57 هزار نفر مستمری بگیر ثانویه هستند.

کاکایی با اشاره به اینکه امسال دستمزد حداقل حقوق بگیران 57.4 درصد افزایش یافته است، بر لزوم افزایش دستمزد سایر مستمری بگیران و رعایت مقررات قانونی مربوط به تناسب افزایش دستمزد با تورم تاکید کرد.

وی گفت: بر اساس ماده 96 قانون، دستمزد مستمری بگیران باید متناسب با تورم افزایش یابد و بر اساس ماده 111 قانون، دستمزد مستمری بگیران باید حداقل سالی یک بار به نسبت حداقل دستمزد افزایش یابد. از کارگران

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امسال در بیستمین دوره گزینش همسران بازنشسته، بازمانده و از کارافتاده، یک نمونه چهار مستمری بگیر، یک نمونه مستمری بگیران غیر تعاونی و همچنین یک نفر از تعاونی ها. مرکز که با توجه به سهمیه استانی در مجموع به پنج نفر تعلق می گیرد.

کاکایی با بیان اینکه نفرات برگزیده بر اساس 9 معیار مشخص انتخاب شدند، تصریح کرد: بازنشستگان بر اساس دستاوردهای فردی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مصالح جامعه مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت از پنج بازنشسته نمونه تجلیل شد. ،

وی افزود: آقای محمدرضا کارگر نیز به عنوان مستمری بگیر نمونه کشوری انتخاب شد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سازمان مرکزی همزمان با سایر استان ها به عنوان مستمری بگیر نمونه کشوری تجلیل خواهد شد.

به گزارش مرصاد نیوز، جامعه مستمری بگیران تامین اجتماعی در حال حاضر منتظر مصوبه دولت برای افزایش 38 درصدی حقوق خود هستند تا اندکی از آلام خود تسکینی پیدا کنند.

یادداشت پیام/

دیدگاهتان را بنویسید