نابرابری های موجود در دستمزد بسیار نگران کننده است / حقوق کارمندان دولت باید عادلانه باشد

نابرابری های موجود در دستمزد بسیار نگران کننده است / حقوق کارمندان دولت باید عادلانه باشد

روز جدید:رئیس جمهور در خصوص تدابیر دولت برای پرداخت عادلانه حقوق کارکنان دولت گفت: بی عدالتی های موجود در پرداخت حقوق بسیار نگران کننده است و دولت در حال نهایی کردن لایحه ای برای پرداخت حقوق به همه حقوق بگیران است. عادلانه دولت».

سید ابراهیم رئیسی در ادامه دیدار صبح پنجشنبه با مجامع نمایندگان استان و دیدار با مجمع نمایندگان استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و همدان، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، گفت: نظام و انقلاب. و لذا باید تمام تلاش خود را برای رفع کاستی ها و مشکلات مردم این استان ها به کار گیریم.

میدونی رئیس جمهور با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان حاضر در جلسه مبنی بر لزوم توزیع عادلانه امکانات و منابع، گفت: بر این اساس در حوزه برنامه ریزی، سند آمایش سرزمین در قلب برنامه های دولت برای ایجاد و ایجاد اجرای عدالت

رئیسی افزود: سند آمایش سرزمین باید به عنوان یک سند مهم در نگاه و عملکرد دولت و نمایندگان مجلس دیده شود تا با توجه به محدودیت منابع بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

رئیس جمهور ایجاد صندوق توسعه استان ها را از دیگر اقدامات دولت برای عدالت عنوان و خاطرنشان کرد: دولت برای این اعتبارات حقوق در نظر گرفته است اما منبع اصلی تامین اعتبار این صندوق ها درآمدهای استانی است که به استانداران و نمایندگان مجلس اجازه می دهد. برای حمایت از آنها، صندوق ها با صراحت بیشتری حل مشکلات استان را پیگیری کنند.

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود به تکمیل پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای پروژه های نیمه تمام در کشور، دولت میزان پیشرفت این پروژه ها را به عنوان شاخصی کلیدی برای اولویت بندی معرفی کرده است. تکمیل آنها.”

رئیس جمهور با اشاره به قرار گرفتن استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام در مرزها گفت: فعال شدن بازارچه های مرزی می تواند موضوع قاچاق و تجارت به ویژه قاچاق کالا را سامان بخشد و علاوه بر حمایت از معیشت مرزها نیز کمک کند. ساکنین و رفع نیازهای کشور.

رئیسی در ادامه به موضوع مناطق آزاد اقتصادی پرداخت و افزود: فلسفه اصلی تشکیل این مناطق ایجاد رونق در تولید و صادرات کالا بود اما امروزه برخی از این مناطق به مراکز واردات تبدیل شده است. رونق تولید و صادرات در کنار اقتصاد گردشگری مناطق آزاد در دولت سیزدهم با جدیت دنبال می شود.

آیت الله رئیسی اشتغال را مهم ترین مشکل و دغدغه دولت دانست و افزود: تلاش ها و اقدامات برای ایجاد اشتغال در نیمه دوم امسال سرعت گرفته است.

رئیس جمهور در خصوص تدابیر دولت برای پرداخت عادلانه حقوق کارکنان دولت گفت: بی عدالتی های موجود در پرداخت حقوق بسیار نگران کننده است و دولت در حال نهایی کردن لایحه ای برای پرداخت حقوق به همه حقوق بگیران است. عادلانه دولت».

رئیسی افزود: متأسفانه در ماه های پایانی دولت قبل لوایحی در حوزه حقوق و مزایا در برخی بخش ها در مجلس مطرح شد اما کار کارشناسی کافی روی آنها انجام نشد. دولت پس از بررسی با برخی از این لوایح موافقت کرد، اما باید در نظر داشته باشیم که اجرای عدالت برای همه 85 میلیون نفر در کشور بر عهده دولت است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز وقتی به قانون نظام هماهنگ پرداخت نگاه می کنیم، می بینیم که در این قانون استثنائات زیادی صورت گرفته است تا جایی که اصل قانون را باطل می کند و آنچه باقی می ماند تبعیض بیش از عدالت است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: نباید اجازه داد که مذاکره جای عدالت را در نظام دستمزد بگیرد، زیرا چانه زنی مرزی ندارد. دولت موظف است با همه حقوق بگیران منصفانه و یک چشم رفتار کند.

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم مصمم به اجرای عدالت است و برای همه لوایح و اقدامات دولت به ویژه لایحه بودجه پیوستی در مورد عدالت تهیه می شود.

رئیسی در ادامه سخنان خود به موضوع تعیین تکلیف ادامه یا توقف پرداخت ارز ترجیحی پرداخت و گفت: در لایحه بودجه سال 1401 زوایای مختلفی از این موضوع را در نظر گرفته ایم و باید در نظر داشته باشیم که هرگونه تصمیم گیری در این زمینه باید تا با اجماع نسبی قانع شود: «افکار عمومی کافی و از همه مهمتر در نظر گرفتن اقدامات جبرانی.

در این جلسه ابتدا نمایندگان چهار استان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات، مشکلات، مسائل و مطالبات ملی و استانی پرداختند و سپس استانداران این چهار استان در سخنانی به تشریح اقدامات انجام شده و برنامه های توسعه ای ذیل پرداختند. استان ها مدیریت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید