گرانی ها ریشه در خلأهای موجود در متن قوانین موجود دارد/ در دولت قبل عزمی برای حل مشکلات اقتصادی وجود نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید کمال حسینی، رئیس اتاق بازرگانی و فعال اقتصادی سنندج در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: از کالاهای لوکس که همزمان منجر به اتلاف منابع ارزی و کمبود کالاهای اساسی می شود، هزاران پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: پرداخت یارانه به کالاهایی مانند آب، بنزین، گاز و برق چالش دیگری است که کارشناسان در این فرآیند معرفی می کنند، زیرا اقشار پایین جامعه کمترین استفاده را از آن می کنند و سود آن به جیب ثروتمندان می رود که هر کدام یک تعداد کمی ماشین. «سفرهای متعدد، وسایل روشنایی لوکس گران قیمت، استخرهای خانه و دیگ بخار، فقرا و نیازمندان برای حفظ همه اینها هستند.

وی افزود: سه دهه است که دولت های مستقر شعار هدفمندی یارانه ها را سرلوحه تبلیغات انتخاباتی قرار داده اند، اما به دلیل ناتوانی دولت در اجرای قانون مصوب مجلس، هیچ کدام نتوانسته به وعده های خود عمل کنند. اجرای قانون یا اعمال سلیقه در اجرای قانون که منجر به آسیب رساندن به روند توسعه و افزایش زیان برای اقشار آسیب پذیر شده است.

حسینی بیان کرد: اکنون که دولت سیزدهم تصمیم به اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه ها گرفته است، قبل از هر اقدامی باید رفتار خود را به تخصص و تجربه موفق دنیا مجهز کند و برای تعدیل رانت ها اقدام کند و قوانین انحرافی همه اقشار دولت را بیاورند. فعالان اقتصادی و جامعه هدف با شماست، در غیر این صورت باندهایی که از یارانه سود می برند، به ویژه آنهایی که به دنبال رانت ارز ترجیحی هستند، با تمام توان مخالفت خواهند کرد.

وی ادامه داد: دولت باید بداند که تولیدکنندگان و بازرگانان بیش از همه از این قانون متضرر می شوند و کوچکترین اشتباهی به آنها آسیب وارد کرده است که در بسیاری از موارد جبران ناپذیر است زیرا باعث تعطیلی تولید و اختلال در تجارت می شود.

حسینی گفت: یکی از مهم ترین بخش هایی که در آرشیو هر دولتی مورد توجه قرار می گیرد، حوزه اقتصاد است که متأسفانه در سال های گذشته در دولت قبل مصمم به حل مشکلات اقتصادی نبود.

وی افزود: خروج از بازار و عدم تنظیم مقررات در این مورد یکی از مهمترین نقاط ضعفی بود که در سال های اخیر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، قیمت بی رویه بسیاری از کالاها و کالاهای اساسی که برخی از آنها بیش از 100 درصد افزایش یافته است. درصد ، نشان می دهد که دولت روحانی نسبت به اقتصاد و نظارت بر بازار بی تفاوت بوده و سعی کرده مشکلات اقتصادی را با تحریم و جنگ اقتصادی مرتبط کند در حالی که کمتر از 30 درصد مشکلات ناشی از تحریم ها و مابقی به دلیل بی توجهی به بازار است. و اکنون با وجود حکومت انقلابی دکتر رئیسی و اعمال یارانه به مردم، می توان امیدوار بود که عدالت در جامعه اجرا شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید