دشمن از خلأهای موجود در کشور به نفع خود استفاده می کند/ لزوم شناخت مطالبات جوانان


ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902878

«امیرحسین بازیار» استاد دانشگاه با بیان اینکه حفظ چارچوب قانونی در اعتراضات و مطالبات ضروری است، گفت: باید از چهره های علمی و ورزشی که در بین نسل جوان قابل قبول هستند برای شنیدن مطالبات آنها در مدارس و دانشگاه ها استفاده کنیم. زیرا این افراد بهتر می توانند با جوانان ارتباط برقرار کنند و زبان آنها را بفهمند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «امیرحسین بازیار» در گفتگو با ۸دی، با اشاره به اینکه ایران به عنوان قطب پیشرفت شناخته می شود و در عرصه های مختلف علمی، صنعتی و اقتصادی منطقه نقش موثری دارد، گفت: تحرکاتی در کشورهای همسایه وجود دارد. زیرا دشمن فضای کنونی منطقه را کنترل می کند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما جمهوری و مردم سالاری است، لذا مطالبات مردم بدیهی و طبیعی است، افزود: در این سال ها مطالبات مردم در سراسر کشور بوده و پاسخ داده شده است، اما این بار در قالب اعتراض مردمی است، او متفاوت است و مشخص است که دشمن با اصل دین و تشیع مشکل دارد و مطالبات مردم را به آن سمت سوق می دهد.

دشمن اسلام تحریف شده می خواهد

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمن اسلام می خواهد تحریف شود، گفت: دشمن از فضای ایجاد شده بعد از فوت مرحوم امینی به نفع خود استفاده می کند و القا می کند که حکومت آزادی جوانان را از آنها گرفته است. از آنجایی که جوانان ما اغلب در فضای مجازی هستند و ماهواره ها نیز در آن فضا قرار می گیرند و دشمن از خلاء ایجاد شده سوء استفاده کرده و عده ای را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه اکثریت مردم ایران ایمان قوی دارند و اگر روزی حجاب در ایران مطرح شود بسیاری از خانواده ها آن را نخواهند پذیرفت، ادامه داد: متأسفانه تاکنون نتوانسته ایم با القائات دروغین دشمن در فضای رسانه ای مقابله کنیم. جوی ایجاد می کنند که انگار در ایران انقلاب شده است، اما وقتی به جامعه نگاه می کنیم، می بینیم که زندگی عادی ادامه دارد و حتی پلیسی که هدف دشمن قرار گرفته، در حال خدمت رسانی به مردم است.


اگر وقت دانش آموزان را به صورت علمی پر کنیم، سوالات و مشکلات زیادی پیش نمی آید

این استاد دانشگاه با بیان اینکه معترضان به درگذشت مرحوم امینی بین 15 تا 25 سال بوده است، بنابراین برای رسیدگی به اعتراضات و مطالبات آنها باید به زبان و دیدگاه آنها نسبت به مسائل توجه شود، گفت: مطالبات مردمی این صنف باید در مدارس شنیده شود و دانشگاه ها باید کاوش شود و زمینه ارائه مطالب مورد نظرشان فراهم شود. اگر وقت دانش آموزان را به صورت علمی پر کنیم، سوالات و مشکلات زیادی پیش نمی آید.

بازیار تاکید کرد: حفظ چارچوب قانونی در اعتراضات و مطالبات ضروری است و بستن خیابان و آسیب رساندن به بیت المال به هیچ عنوان قابل قبول نیست.


تعداد معترضانی که به خیابان ها می آیند و شورش می کنند بسیار اندک است

این استاد دانشگاه افزود: تعداد معترضانی که به خیابان می روند و آشوب می کنند بسیار کم است و اکثریت نیستند و اگر فضای رسانه ای دشمن نباشد این تعداد اندک به خیابان نمی روند اما برای اینکه کنترل محیط ایجاد شده، حق جوانان و نوجوانان برای به رسمیت شناختن آن در دانشگاه ها و مدارس برای تحقق آن.

وی تصریح کرد: باید از چهره های علمی و ورزشی مورد قبول نسل جوان برای شنیدن مطالبات آنها در مدارس و دانشگاه ها استفاده کنیم چرا که این چهره ها می توانند ارتباط بهتری با جوانان برقرار کنند و زبان آنها را بفهمند.


رسانه ها باید از دوقطبی سازی مردم بپرهیزند

وی با بیان اینکه رسانه ها باید از دو قطبی سازی مردم پرهیز کنند، تصریح کرد: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری نباید مردم را به متدین و غیر متدین تقسیم کرد زیرا ممکن است فردی در ظاهر خیلی سخت گیر نباشد اما با مردم همدل باشد. نظام و کشور، او می فهمد، فقط عده کمی هستند که آنها چیزی جز مردم عادی نیستند که در جامعه آشوب ایجاد می کنند و دستگاه های نظارتی و امنیتی باید به وضعیت اسفبار آنها رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید