عدم آگاهی و شناخت عامل شکست دشمن است/جوانان فرزندان این کشور هستند و ما از همه محافظت می کنیم


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900643

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عدم آگاهی و شناخت دلیل شکست است. پیروزی در آگاهی و باور است. ما به جوانانی که به خیابان می آیند و به آن معدود افرادی که تحت تأثیر جنگ روانی دشمن هستند می گوییم شما عزیزان این مملکت هستید، حتی به آنهایی که ما را دوست ندارند، می گوییم دوستت داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر سید حسین سلامی در چهارمین مراسم تجلیل از سرداران تاریخ شفاهی و رونمایی از آثار مستند و پژوهشی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: ما از جمله پیرمردانی هستیم که دوران جوانی خود را صرف نقاشی تاریخ پرافتخار کشور کردیم. ایران و اسلام عزیز را خرج کردند. و اینک چین و چروک های صورت نشان از ایثار و شجاعت و بردباری آنهاست، هرگز تسلیم دشمن نشدند.



وی افزود: در این دوران سخت که شرق و غرب به صحنه آمدند، دل تاریک شب را شکستند و با گام های استوار، دل های مطمئن و ذهن های زیرک، به تدریج طرح استقلال کشور را گسترش دادند. از وحشت شیطانی دشمن هراسی نداشتند. آنها بلند و با قدم های یکسان راه می رفتند. اینها هستند که پرچم های زیبای هویت و فرهنگ و دین ما را بر فراز بلندترین قله های فتح برافراشتند.



فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سربازان مجروح شدند اما نگذاشتند چهره استقلال کشور خدشه دار شود، گفت: آنها معرف شکوه، عظمت و همه فضایل بودند. برخی از آنها رفته اند تا بتوانیم بمانیم.

شهدای ما رفتند ایران و عزت ما ماندگار شد، تا نومی ما سالم باشد و ما عزت و اعتبار و عزت جهانی به دست آوریم. رفتند تا اراده دشمنان را بگیرند و آن آزادی است، یعنی فرار از بردگی مدرن برای رهایی. رفتند تا دشمن به ما نگوید شما به عنوان یک ایرانی باید اینقدر در علم پیشرفت کنید، رفتند تا دشمن نگوید حق ندارید به فضا ماهواره بفرستید و نمی توانید در بیوتکنولوژی پیشرفت کنید و باید الگوی تفکر ما باشد رفتند تا کسی نتواند بگوید ناموسان بدون پوشش در جامعه حرکت کند.



وی با اشاره به اینکه این نبرد اصلی ما در دفاع از حریم مقدس است، این سوال را مطرح کرد که آیا می توان از چنین عظمتی چشم پوشی کرد که در هیچ جای دنیا قابل تکرار نیست؟ ، افزود: راه استقلال به گونه ای مطرح شد که ایران در زمره معدود سرزمین هایی است که هیچ بیگانه ای خواهان تسلط بر آن نیست و گنجینه ای تمام نشدنی و ذخایر پاسداری مقدس است که به مردم روح و معنا می بخشد. آرامش، قدرت و شجاعت می دهد.



وی با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه آغاز نبرد مستمر جهانی بین ما و کسانی است که نمی خواهند ایران مستقل، آباد و آزاد باشد، افزود: دشمن به اشکال مختلف آمد و از همه ابزار سنتی و مدرن استفاده کرد اما عزیز. ملت ایران با رهنمودهای امام فرزانه و آسمانی با الهام از منبع وحی، محکم، استوار، پایدار و استوار ایستادند و تحریم ها را پشت سر گذاشتند، تحریم ها قرار بود نسخه تسلیم باشد، اما آیا اینطور شد؟

وی همچنین گفت: مشکلاتی وجود دارد اما ربطی به اراده دشمن ندارد. دشمن با تهاجم فرهنگی آمد تا دلها و ذهنها را تسخیر کند و آسمان را تضعیف کند و ملت را از انقلاب شکوهمند خود پشیمان کند. از همه جا با همه سازها آمده و هنوز هم هست، اما آن طرف می توانی رود خروشان بی پایان اربعین را ببینی، چه در کشور ما و چه در عراق، جامعه بی پایان غدیر را هم می توانی دید و ما را هم می بینید. نوزادان و نوجوانان این هم کارکرد عملیات روانی دشمنی است که می خواست دین داری، اسلام پرهیز و نماز پرهیز را در دل جوانان ما رواج دهد. صف های جوانانی را می بینیم که شروع به دفاع از حرم می کنند. جوانان ما به اندازه نسل قبل در این زمین حضور دارند.

سلامی تاکید کرد: دشمن می خواهد صدای واقعیت را در ایران خاموش کند. چیزی جز شکست و ضعف از دشمن ندیدیم. او در 44 سال گذشته در هر عرصه و زمینه ای شکست خورده است. کدام پیروزی را به نام او ثبت می کنید؟ او فقط فرار کرد. آیا تصویر کنونی یک آمریکای پیر، فرسوده و درمانده مانند بیست سال پیش است؟ به جرات می توانم بگویم که شکست خوردند. او جنگ رسانه ای و سیاسی را آغاز کرد، آمد تا شکست های سنگین آنها را جبران کند. آنها می خواهند از منطق اسلام و نفوذ منطقه ای ما دوری کنند.

وی افزود: می گویند جلوی نفوذ خود را بگیرید و سپس به سرزمین شما حمله می کنیم تا شما فقط دیکته کنید. آنها می خواهند جوانان ما را با ترکیب هر چه قبلاً استفاده کرده اند به خیابان بیاندازند، این آخرین تاکتیک دشمن است.

وی یادآور شد: عدم شناخت و درک عامل شکست است. پیروزی در آگاهی و باور است. ما به جوانانی که به خیابان می آیند و به آن معدود افرادی که تحت تأثیر جنگ روانی دشمن هستند می گوییم شما عزیزان این مملکت هستید، حتی به آنهایی که ما را دوست ندارند، می گوییم دوستت داریم. وقتی برای حفظ ناموس و ناموس کشور مبارزه می کنیم، به شناسنامه هیچ کس نگاه نمی کنیم، برای کل جامعه است. ما شما را دوست خود می دانیم، اجازه نمی دهیم دشمن شما را تعقیب کند.

و افزود: مواظب باش که پژواک صدای بیگانه نباشد. موضع خود را در برابر دوست و دشمن انتخاب کنید. کسانی که از از بین بردن وحدت مردم و امنیت در این کشور لذت می برند، دوست شما نیستند، آنها دشمنان واقعی شما هستند، آنها هستند که ثروت های مادی و معنوی ما را در این کشور غارت کردند و برای خود ثروت ساختند، اما راهی نیست. خدا رحمت کند ملت دانا، بصیر و ثروتمندی را که صحنه را پر کردند و به آنها خیانت نکردند. دست و پایشان را می بوسیم. قسم می خورم بزرگترین آرزوی ما این است که برای پیشرفت و امنیت کشور قطعه قطعه شویم و آتش دشمن را خاموش کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به آمریکا، انگلیس، سعودی‌ها و دشمنانمان که از طریق رسانه‌های مخرب و مخرب آنها عمل می‌کنند هشدار می‌دهیم، شما را درهم می‌کوبیم، شما راهی به این سرزمین ندارید. ایران و جوانان ما آگاهند، به هیچ کدام از شما اجازه ورود نمی دهیم. این جوانان نیز برمی گردند و در خط مقدم مبارزه با شما خواهند بود. ما جوانان خود را می شناسیم. آهسته و با اطمینان حرکت می کنند. هنر ما شکست دادن دشمنان شماست. اعتماد ما به خداست و ایمان ما قوی است، مردم ما بیگانه هراس هستند، می دانند کجا، کی و چگونه عمل کنند. ما رهبری داریم که بارها شما را خلع سلاح کرده است. راه به روی شما بسته است و شکست از آن شماست، شکست برای ملت ایران بی معنی است. هیچکس معنی این کلمه را نمی داند و ما با قدرت مردم این راه را ادامه خواهیم داد.

سردار سلامی در پایان به دشمنان هشدار داد: با هیچکس تعارف نداریم. این راهی است که با شهادت حاج قاسم آغاز می شود. ما انتقام می گیریم و شما را آنقدر پیش می بریم که اثری از شما در سرزمین ما باقی نماند.

دیدگاهتان را بنویسید