وزیر ارتباطات: رهبری فتوا می دهد و داده های مردم را جزء حریم خصوصی می داند / لایحه داده ها و حریم خصوصی در مرحله نهایی است. تهیه پیش‌نویس این لایحه به این معنی است که از اطلاعات شخصی افراد در پلتفرم‌های داخلی محافظت می‌کنیم

وزیر ارتباطات: رهبری فتوا می دهد و داده های مردم را جزء حریم خصوصی می داند / لایحه داده ها و حریم خصوصی در مرحله نهایی است.  تهیه پیش‌نویس این لایحه به این معنی است که از اطلاعات شخصی افراد در پلتفرم‌های داخلی محافظت می‌کنیم

عیسی زارع پور و فناوری اطلاعات گفت: حضور میلیونی هموطنان در سکوهای بومی نشان می دهد که این سکوها مشکل کارکردی ندارند و باید تلاش کنیم در بین هموطنان رغبت ایجاد کنیم و اعتماد آنها را برای آمدن به این سکوها افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حضور میلیونی هموطنان در پلتفرم های داخلی نشان می دهد که این پلتفرم ها از نظر کارکردی مشکلی ندارند و باید تلاش کنیم در بین هموطنان علاقه ایجاد کنیم و اعتماد آنها را برای آمدن به این پلتفرم ها افزایش دهیم. بستر، زمینه.”

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با فارس، درباره حضور مردم در پیام رسان های داخلی و جلب اعتماد آنها، اظهار کرد: تمام تلاش ما در این چند ماه این بوده است که بسترهای داخلی را تقویت کنیم و امکانات و امکانات جدید را به آن اضافه کنیم تا می توانند در قالب پیام رسان و شبکه های اجتماعی با نمونه های خارجی رقابت کنند و مردم را به سمت خود جذب کنند و مشکلات و نیازهای مردم را برطرف کنند.

وی با اشاره به حضور میلیونی هموطنان در این سکوها، بیان کرد: این حضور نشان می دهد که این سکوها از نظر کارکردی مشکلی ندارند و باید تلاش کنیم تا رغبت هموطنان را ایجاد کنیم و اعتماد آنها را برای آمدن به این سکوها افزایش دهیم. در این راستا، هم با افزایش توانمندی های جدید و هم با پیگیری سازوکارهایی که دغدغه حفظ حریم خصوصی افراد را در این فضا کاهش می دهد، تلاش می کنیم اعتماد هموطنان را در بستر داخلی بیش از گذشته جلب کنیم.

زارع پور ادامه داد: تاکنون کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است که یکی از آنها لایحه داده ها و حریم خصوصی است که هم اکنون در مراحل نهایی برای ارسال به مجلس است. تهیه پیش نویس این لایحه به این معنی است که ما از داده های شخصی افراد در بستر داخلی محافظت می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به چارچوب قانونی که قبلا وجود داشت، افزود: البته اکنون سازوکار قانونی وجود دارد و من در مجلس هم گفتم که با دستور رئیس قوه قضائیه داده ها و اطلاعات مردم در مورد بسترهای داخلی مشمول ماده 25 این قانون است و ضروری است که بر حفظ حریم خصوصی افراد تاکید شود. مقام معظم رهبری قبلاً فتوا داده و حریم اطلاعات مردم را در نظر گرفته و تاکید کرده اند که باید حفظ شود. در همین راستا، در لایحه ای که در دست تهیه است، اقداماتی برای حفاظت از داده های افراد در پلتفرم های بومی پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید