نقض حریم خصوصی بیماران در بیمارستان خصوصی رشت


ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809688

همسر این بیمار که در یکی از بیمارستان های خصوصی رشت بستری شده بود، از رعایت نکردن حریم خصوصی بیماران گلایه کرد و خواستار ورود ناظران استانی برای توجه به مسائل شرعی در بیمارستان ها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همسر یکی از بیماران کلیوی که هشتم دی ماه در بیمارستان خصوصی راش بستری شده بود، گفت: به توصیه پزشک، سه شنبه گذشته به توصیه پزشک به بیمارستان خصوصی راش رفتیم.

وی افزود: زمانی که همسرم وارد اتاق عمل شد، در ورودی اتاق عمل بودم که متوجه شدم بیمارانی که از اتاق عمل برای انتقال به بخش خارج شده اند، بدون پتو هستند و فقط یک پتو بیرون کشیده شده است. آنها و گاهی پتویی از او روی بدن بیماران راه می رفت.

همسر این بیمار کلیوی ادامه داد: برای اینکه این اتفاق برای همسرم نیفتد از خواهرم خواستم به در ورودی اتاق عمل برود و اجازه این کار را ندهد اما وقتی خواهرم به اتاق عمل رفت متوجه شد که همسرم هم هیچ پوششی نداشت و هیچ پوششی هم عمل نشد. در همین حین چند مرد در حال ورود به اتاق عمل بودند که یکی از کارمندان در حال کشیدن پتو از همسرم بود که مرا آتش زدند و من گفتم: «چی کار می کنی؟» چرا همسرم بی لباس و کیف است؟ خانم گفت که چادرش خونی است و آن را عوض کردیم، در حالی که در حین عمل، همسرم اصلاً بدون کیس بود، در حالی که پوشش خونی در بند عوض شد.

وی افزود: در ابتدا تصورم این بود که بیماران قبلی به دلیل نوع سخت جراحی نمی توانند از روکش استفاده کنند اما وقتی وضعیت همسرم را دیدم مطمئن شدم به دلیل سهل انگاری و کم توجهی بوده است.

کلیه این بیمار کلیوی تاکید کرد: بلافاصله موضوع را با کادر حراست بیمارستان در میان گذاشتم و با پلیس 110 نیز تماس گرفتم و موضوع تبدیل به پروتکل شد. بعد پرسنل بیمارستان گفتند که مشکلی پیش آمده و شما باید متوقف شوید. روز بعد یک نفر را فرستادند تا دیگر موضوع را دنبال نکند.

وی ادامه داد: رئیس بیمارستان نیز بی توجهی پرسنل بیمارستان را پذیرفت و گفت کارکنان بیمارستان اشتباه کرده اند. اما متأسفانه پس از آن پرسنل بیمارستان تلاش زیادی برای سرپوش گذاشتن بر این ماجرا کردند و حتی برخی افراد فریب خوردند زیرا نمی خواستم هزینه عمل را پرداخت کنم.

همسر یکی از بیماران کلیوی بستری در یکی از بیمارستان های خصوصی رشت تاکید کرد که تمام پول عمل همسرم 8 میلیون تن بوده و اجازه ندادم با این حساب به من تخفیف بدهند.

وی ادامه داد: حراست دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی این موضوع سه مرحله به بازرس فرستاده است اما می گویند برای نظارت بر کار باید مراحل اداری طی شود و برخورد با خاطیان ممکن است مدتی طول بکشد. . “

همسر بیمار در پایان خاطرنشان کرد: این پرونده را از طریق ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همچنین از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضایی پیگیری خواهم کرد. در عین حال از ائمه جمعه استان می خواهم در این خصوص درخواست هایی داشته باشند و از علوم پزشکی بخواهند که مسائل شرعی را در بیمارستان ها رصد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید