افزایش 10 برابری تعداد بیماران تنفسی در بیمارستان محمد کرمانشاهی/ اورژانس کودکان در بیمارستان امام رضا فعال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرویز صوفیوند در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: آغاز فصل پاییز امسال با شیوع آنفلوآنزا همراه بود و پس از بازگشایی مدارس و تجمعات احتمال انتقال این بیماری افزایش یافت.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: شیوع آنفلوانزا در خانواده ها و دانشجویان به گونه ای است که این روزها در اوج شیوع آن هستیم.

صوفیوند تصریح کرد: دو سال پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا و استفاده مردم از ماسک و رعایت نکات بهداشتی، میزان ابتلا به آنفلوآنزا کم بود، اما اکنون به دلیل ضعیف شدن دستورالعمل‌های بهداشتی، شاهد شیوع این بیماری هستیم.

وی گفت: اورژانس بیمارستان ها به ویژه بخش اطفال و در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی به عنوان بیمارستان تخصصی کودکان روزهای بسیار سختی را سپری می کنند، هرچند در روزهای پایانی سال گذشته تعداد بیماران در این مرکز افزایش زیادی داشت. هفته

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در فصل مشابه سال گذشته تعداد مراجعه کنندگان با علائم تنفسی و آنفولانزا به اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی حدود 200 نفر بود که اکنون به بیش از 200 نفر رسیده است. 20000 که بزرگنمایی 10 برابری را نشان می دهد.

صوفیوند تصریح کرد: در پی افزایش مراجعات به بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی، اورژانس اطفال را در بیمارستان امام رضا (ع) فعال کردیم و بیماران غیر فوریتی را ترخیص کردیم.

وی با تاکید بر لزوم همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود: در بیمارستان های امام رضا(ع) و دکتر محمد کرمانشاهی متخصص اطفال وجود دارد و مردم می توانند برای دریافت خدمات به این بیمارستان ها مراجعه کنند.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امیدواریم در روزهای آتی با رعایت مسائل بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستن دست ها از شیوع ویروس آنفلوانزا کاسته شود.


آنتی بیوتیک ها در درمان اولیه آنفولانزا جایی ندارند

صوفیوند با تاکید بر پرهیز از مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها خاطرنشان کرد: از آنجایی که آنفولانزا یک بیماری ویروسی است، آنتی بیوتیک ها در درمان آن جایی ندارند، اما تنها در مواردی که بیماری طولانی شود، می توان به عفونت میکروبی مبتلا شد، اما در ایما وجود دارد. نیازی به مصرف آنتی بیوتیک در روزهای اول بیماری نیست.

وی علائم آنفولانزا را درد استخوان و عضله، گلودرد، ترشحات آبکی دانست و افزود: در صورت نیاز به مصرف آنتی بیوتیک، پزشکان متخصص پس از معاینه آن را تجویز کنند. بر این اساس، از مردم می‌خواهیم که بیش از حد از آن‌ها استفاده نکنند.”

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای تامین آنتی بیوتیک بیمارستان های کرمانشاه مشکلی نداریم و البته تعداد بسیار کمی از مبتلایان به آنفولانزا در بیمارستان ها بستری می شوند که نیاز به مصرف دارند. آنتی بیوتیک در صورت عفونت های میکروبی.

صوفیوند خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا به ویروس آنفلوآنزا بسیار اندک است و پس از دو روز ترخیص می شوند.

وی افزود: بهترین درمان برای بیماران آنفلوآنزا استراحت، نوشیدن مایعات گرم و استفاده از مسکن هایی مانند استامینوفن برای کاهش علائم تب و دردهای عضلانی است.

صوفیوند تصریح کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا، بیمارستان‌ها با حجم زیادی از بستری‌ها آماده شدند. در نتیجه در صورت وقوع حوادث قبلی، بیمارستان ها دارای تجربه هستند و کارکنان بهداشتی، پزشکان و پرستاران آماده انجام وظایف خود هستند. بنابراین جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و آنفولانزا افزود: اگر همه افراد اصول ساده استفاده از ماسک را رعایت کنند، شاهد افزایش شیوع بیماری های تنفسی نخواهیم بود.

صوفیوند با بیان اینکه افرادی که علائم سرماخوردگی دارند از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان مبتلا به آنفولانزا باید چند روز در خانه استراحت کنند تا همکلاسی هایشان مبتلا نشوند و در صورت داشتن علائم به کارمندان مرخصی استعلاجی داده شود. نظر دکتر..

وی افزود: امیدواریم برای تحت پوشش قرار دادن بیماران مبتلا به ویروس به ویژه کرونا و آنفولانزا مجبور به استفاده گسترده از بیمارستان‌ها نشویم، البته الان در وضعیت بدی نیستیم، اما توصیه می‌کنیم افرادی که دومی دریافت نکرده‌اند. دوز سوم واکسن کرونا باید تزریق شود تا در امواج بعدی توانایی مقابله داشته باشد.

صوفیوند بیان کرد: مهمترین توصیه رعایت نکات بهداشتی ساده مبتنی بر فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است و افراد دارای علائم از تجمع خودداری کنند.


آنفولانزای جولان، ترک ماسک

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه اکنون با کنار گذاشتن ماسک شاهد شیوع آنفولانزا هستیم، خاطرنشان کرد: احتمال انتقال آنفولانزا بسیار کمتر از کرونا است، به خصوص اگر از ماسک استفاده کنید و دستان خود را بشویید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید