افزایش 4 برابری بیمارستان های استان پس از انقلاب اسلامی / کسب 3 استاندارد بین المللی توسط بیمارستان امیرالمومنین (ع)

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; پیشرفت چشمگیر خدمات سلامت در کشور نسبت به قبل از انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. مقایسه تعداد بیمارستان های قبل از انقلاب با بیمارستان های فعلی رشد چشمگیری را در این زمینه نشان می دهد.

تا سال 1357 در استان مرکزی 6 بیمارستان وجود داشت که پاسخگوی نیاز همه مردم استان نبود، در حالی که در چهل و سومین سال انقلاب در اراک 10 بیمارستان و در مجموع 25 بیمارستان در استان وجود داشت. کل استان را تحت پوشش قرار داده و خدمات مختلفی را به بیماران ارائه می دهد.

این در حالی است که مرکز آموزشی و درمانی امیرالمومنین(ع) به عنوان یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی کشور با زیربنای 20 هزار متر مربع و 224 تخت بیمارستانی در سال 1387 راه اندازی شد.

خدمات پاراکلینیکی این مرکز شامل فیزیوتراپی، دیالیز، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، بانک خون و خدمات پاتولوژی و بالینی شامل: داخلی، ریه، پوست، غدد، قلب، دستگاه گوارش، ارتوپدی، روماتولوژی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، برونکوسکوپی می باشد. ، اکو، ورزش و ECG.

اورژانس که یکی از بخش های مهم هر بیمارستان است دارای 18 تخت، اتاق عمل سرپایی، اتاق تزریق و احیا است و علاوه بر اورژانس، بخش تریاژ نیز وجود دارد.

این مرکز علاوه بر بخش های پاراکلینیکی (رادیولوژی و آزمایشگاه)، دارای بخش های بستری نیز می باشد. CCU، واحد مراقبت های ویژه ، عمل جراحيآ و باتاق عمل شامل آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، واحد مراقبت های ویژهقلب باز و اتاق عمل مشترک، داخلی آ ( گوارشی و داخلی ) و داخلی ب (غدد درون ریز و نفرولوژی، روماتولوژی).

همچنین بخش واحد مراقبت های ویژه دارای 17 تخت و بخش CCU این شامل 13 تخت است که برای مراقبت های ویژه استفاده می شود.

a91a5c3b 3802 4cdd ad54 9dd878ad6452 خبر خاکستری

با شروع بخش آنژیوگرافی و واحد مراقبت های ویژه قلب باز گام بزرگی برای بهبود سلامت و درمان بیماران در روستاها برداشته شده است. همچنین با راه اندازی مرکز دولتی درمان ناباروری در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک گام مهمی در راستای سیاست های افزایش جمعیت برداشته شده است. زیرا با راه اندازی آن هزینه درمان ناباروری که در مراکز خصوصی گران است در این مرکز به حدود یک سوم کاهش می یابد.

بیمارستان امیرالمومنین اولین بیمارستان کشور است که دارای 3 استاندارد بین المللی است. این استانداردها در زمینه مدیریت کیفیت، مدیریت ایمنی و مدیریت آموزشی توسط شرکت آلمانی Leicester ارائه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید