ایجاد خودباوری در مردم بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است/ افزایش ۵۷ برابری صادرات غیرنفتی نسبت به قبل از انقلاب

ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805737

ترکی گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی را می توان ایجاد خودباوری در مردم ایران دانست که پس از انقلاب اسلامی موجب رشد و توسعه کشور در همه عرصه ها به ویژه در حوزه نانو بهداشت، دفاع و … شد. صنعت.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترگی یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با صبح توس گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بیش از هر چیز ایجاد خودباوری در ملت ایران بود. ” ایران از ساخت هیچ فناوری ناتوان است و حتی در عین حال بزرگترین دستاورد مردم ایران را ساختن خورشید اعلام کرده است.

القای شعار «ما نمی توانیم» در رژیم پهلوی

وی افزود: آنها علاوه بر تحقیر مردم ایران، به کسانی که برای علم آفرینی و پیشرفت جامعه گام برداشتند ظلم کردند. او توانست چند متری از زمین فاصله بگیرد. روز بعد ساواکی مرد جوان را دستگیر کرد و جسد او را به مسجد زرقاش مشهد انداخت.

ایجاد اعتماد به نفس در مردم بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است

ترکی یادآور شد: این سرکوب استعدادهای جوانان باعث شده هر طرح و ایده ای که جوانان ایرانی دنبال می کنند از آنها گرفته شود یا به مستشاران خارجی سپرده شود. بنابراین بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی را می توان ایجاد خودباوری در مردم ایران دانست که پس از انقلاب اسلامی موجب رشد و توسعه کشور در همه عرصه ها به ویژه نانو، بهداشت، دفاع و صنعت شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: امروز خلاقیت ملت ایران به برکت همین باور در خود که دستاورد انقلاب اسلامی است شکوفا شده است. در حال حاضر وضعیت بهداشت و درمان کشور نسبت به دوران پهلوی بسیار بهبود یافته است، به طوری که طبق آمار سازمان جهانی بهداشت بین 80 تا 94 درصد مردم به داروهای اولیه دسترسی کامل دارند، در حالی که در کشور ما در دوران پهلوی تنها 7 دارو داشتیم. مدرسه ای با 700 دانشجوی پزشکی و اکثر پزشکان کشورهای دیگر مانند هند و بنگلادش در این کشور مشغول به کار هستند، اما اکنون سالانه 3000 پزشک به کشورهای دیگر اعزام می شوند.

رشد اقتصادی 8 پله ای جمهوری اسلامی ایران نسبت به دوران پهلوی

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد، آمارهای بانک جهانی به وضوح نشان می دهد که اقتصاد ایران با وجود مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، با 8 پله صعود از رتبه 26 جهان در سال 1957 به رتبه هجدهم رسیده است و در بین 20 قدرت برتر اقتصادی جهان قرار دارد. . مواجه هستیم در نظر گرفته شده است.

ترچی تاکید کرد: در حوزه امنیتی و دفاعی کشور پیشرفت های چشمگیری داشته است، به طوری که در چهار دهه اخیر کشور با شدیدترین حملات نظامی، تروریستی، سیاسی و اقتصادی مواجه بوده و توانسته ایم از همه این موانع عبور کنیم. امروز هم دفاع جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم منطقه قرار دارد.

نرخ ثبت نام در آموزش عالی 24 برابر بیشتر از ابتدای انقلاب است

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در حوزه آموزش عالی، پژوهش و فناوری، سطح تحصیلات دانشمندان ما 24 برابر انقلاب اول است و این موارد نشان می دهد که اگر حدود 175 داشتیم. 000 دانشجو در اوایل انقلاب امروز 4 میلیون و 800 هزار دانشجو در کشور داریم و توانستیم رتبه 21 را در تولید مقالات علمی، با کیفیت و پراستناد دنیا به خود اختصاص دهیم. تعداد انجمن های علمی نسبت به قبل از انقلاب 5 برابر شده است.

وی گفت: در حوزه رفاه و ارتقای سطح زندگی 100 درصد جمعیت شهری و 91 درصد جمعیت روستایی با 500 برابر بیشتر مسیرهای مواصلاتی و جاده دسترسی کامل دارند. ضمن اینکه امروزه نه تنها تهران بلکه اکثر مراکز استان ها از مترو استفاده می کنند و اکثر مردم دسترسی آسان و سریع به وسایل حمل و نقل عمومی دارند.

85 درصد روستاها به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند

وی افزود: ایجاد شبکه گسترده آب آشامیدنی سالم در شهرها و روستاها مشکلی است که حتی زیرساخت های آن در رژیم گذشته وجود نداشت و در اوایل انقلاب اسلامی اکثر روستاهای ما به آب آشامیدنی سالم دسترسی نداشتند، اما امروزه بیش از 85 درصد روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم برخورداریم.

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در حال حاضر 80 میلیون ایرانی از خدمات کارت بیمه سلامت استفاده می کنند. در بحث صنعت هم همین طور است، تولید ناخالص ملی ما از 16 درصد اوایل انقلاب به 40 درصد رسید و در کشور ما جهت گیری صنعتی وجود داشت.

افزایش ۵۷ برابری صادرات غیرنفتی

وی یادآور شد: صادرات غیرنفتی کشور از 54 میلیون دلار در ابتدای انقلاب به 31 میلیارد دلار رسیده است. 57 بار و … انجام شد.

وی ادامه داد: دستاوردهای انقلاب اسلامی تنها به موارد ذکر شده محدود نمی شود، بلکه در سایر حوزه ها مانند ورزش، فرهنگی، کشاورزی و … به جایگاه مطلوبی دست یافته ایم که تنها با نگاهی به این آمارها می توان متوجه شد که کشور در سال 40 سال چه پیشرفتی داشته است؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید