خرمشهر اقتصادی را باید فتح کنیم/ احیای خودباوری و خودباوری دستاوردهای فتح خرمشهر بود.


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841850

امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه وعده الهی در سوم خرداد محقق شد، گفت: فتح هرمشهر درس ولایتمداری و اطاعت از رهبری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امام جمعه دهداش در گفت و گو با صبح زاگرس سوم هورداد را روز ماندگار در تقویم باشکوه ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: حماسه فتح هرمشهر یکی از هویت های ملت ایران در برابر ظالمان است. “

حجت الاسلام علی وحدانی فر با اشاره به اینکه سوم خرداد نقطه عطف و روزی تاریخی در دوران دفاع مقدس بود، افزود: استکبار جهانی در زمان صدام به دنبال این بود که انقلاب جوان ایران را به فلاکت برساند و به منافع خود برسد. اما با اصرار 8 ساله بچه های این منطقه در دفاع از کیان خود، خواب مستکبران را بر هم زدند.

وی حماسه سوم هورداد را آینه تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و رشادت ملت مقاوم ایران برشمرد و افزود: زمانی که دشمن در مسائل نظامی، سیاسی و فرهنگی کاری از دستش برنمی‌آمد، به اقتصاد روی آورد. بیایید جهان آرا و سلیمانی باشیم و هرمشهر اقتصادی را فتح کنیم.

وحدانی فر گفت: این حماسه بزرگ مقابله با استکبار را به ما آموخت. او به ما آموخت که اگر متحد و منسجم نباشیم، دشمن با فریب در ما نفوذ خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سوم هورداد یکی از بارزترین مظاهر نصرت الهی بود و به فرموده امام راحل «هرمشهر را خداوند آزاد کرد» بیان کرد. وی گفت: زمانی که امام فرمودند خرمشهر آزاد شود، عده ای به خود لرزیدند، اما نیروها، بسیجیان، ارتش و مردم نگذاشتند حرفشان باقی بماند، اما آرمان مسلمانان روی زمین ماند و به این عهد وفا کردند. توکل بر خدای متعال .

امام جمعه دهدشت با تاکید بر اینکه سوم خرداد معروف ترین عملیات دفاعی نیروهای مسلح در تاریخ 8 ساله دفاع مقدس است، گفت: ما می رویم.

وحدانی فر با اشاره به اینکه فتح خرمشهر مقاومت در برابر استکبار را به ما آموخت، افزود: خرمشهر به معنای ولایتمداری است و وقتی ولی فقیه کاری انجام می دهد بدون شک خرمشهر به ما آموخت که خرمشهری ها محقق واقعی وعده الهی هستند. همراه با استقامت مردم

وی احیای خودباوری و اوج گیری خودباوری را از دیگر دستاوردهای پس از فتح هرمشهر عنوان کرد و گفت: جنگ ها با ایمان و اعتماد به نفس و اطاعت از رهبر معظم انقلاب در برابر دشمنان پیروز شده است. حداقل تجهیزات امروز رمز موفقیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید