فتح خرمشهر جلوه ای زیبا از ایثار و شهادت بود / حذف ارز ممتاز، جراحی اجتناب ناپذیر کشور


ساعت: 21:10
تاریخ انتشار: 14/04/01
کد خبر: 1841589

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام:

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: تصرف خرمشهر نمایش زیبایی از ایثار و شهادت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دوستت دارم سردار کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ظهر امروز (13 خرداد) در بنیاد مسکن بسیج انقلاب اسلامی استان ایلام ضمن تجلیل از رشادت ها و شهادت شهدای گرانقدر در حماسه فتح هرمشهر گفت: این حماسه مایه افتخار ماست و همانطور که امام راحل فرمودند: فتح هرمشهر تسخیر سرزمین نیست، فتح ارزش هاست.

وی به بیان نتایج درخشان فتح خرمشهر و پیامدهای آن در سال های بعد حراست پرداخت و گفت: عمل کرد، مجبور شد.

سردار کریمیان افزود: فتح هرمشهر از چند جهت برای ما حائز اهمیت است که مهم ترین آن التزام عملی سربازان اسلام به ولایت فقیه است چرا که همانطور که امام در ماجرای حصر آبادان فرمودند. حصر آبادان باید قطع شود «هورمشهر باید آزاد شود و این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: نکته دوم در مورد اهمیت فتح هرمشهر بالا بردن روحیه مردم بعد از این فتح بزرگ بود چرا که در آن زمان تحت تاثیر افکار بنی صدر روحیه مردم ضعیف شده بود. اما با فتح خرمشهر، روحیه بازگشت و این تقویت روحیات در ادامه حراست مقدس بسیار مؤثر بود.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت فتح خرمشهر اشاره کرد و به شکست پروژه بنی صدر بر اساس اختلاف سپاه و ارتش اشاره کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر حاصل عملیات مشترک سپاه و ارتش بود. “

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) افزود: دشمن در شهرهای اشغالی به دنبال تمسخر، تحقیر و تخریب هویت ما بود و با تغییر نام برخی از شهرهای کشورمان سعی در پایمال کردن تاریخ و هویت ما داشت. با فتح خرمشهر، این ذلت و تلاش برای از بین بردن هویت، تا لحظه ای که پیشنهاد آتش بس داد، به خود بازگشت که با هوشیاری امام راحل محقق نشد.


حذف ارز ترجیحی، جراحی اجتناب ناپذیر کشور

سردار کریمیان با اشاره به لزوم حذف ارز ترجیحی به بیان مشکلات و کاستی های این نوع ارز پرداخت و گفت: ارز ترجیحی تبعات منفی بسیاری برای ملت و دولت داشت زیرا این طرح به درستی اجرا نشد و از آن خارج شد. مسیر اصلی و شاید اگر از مسیر خود خارج نمی شد می توانست موفق شود.

وی در ادامه گفت: تورم خیره کننده، کاهش قدرت و اعتماد به پول ملی، افزایش نقدینگی ناپایدار و در نتیجه تورم بالا از جمله معایب و تبعات ارز ترجیحی است.

سردار کریمیان با بیان اینکه ارز ترجیحی تزریق شده به بازار به دلیل ضعف و عدم نظارت برای مردم مضر است، گفت: کارتل ها، شرکت ها و واردکنندگان بیشترین سود را از ارز ترجیحی و فشار اقتصادی ناشی از این بی عدالتی بر مردم برده اند. .

وی با یادآوری تلاش دشمنان برای سنگ اندازی به سوی ملت در جراحی اقتصادی گفت: دشمنان از حذف ترجیحی ناراحت هستند زیرا دست پنهان آنها از اقتصاد کشور کوتاه شده است. ملت ایران شرارت های دشمنان خود در انقلاب را هرگز فراموش نمی کند، زیرا به خوبی می داند که دشمنی دشمن با ما ابدی است و آمادگی ما باید ابدی باشد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در پایان خاطرنشان کرد: مردم از هزینه ها و شرایط فعلی ناراضی هستند اما همیشه ثابت کرده اند که عاشق نظام هستند و همیشه تلاش کرده اند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید