یارانه ها در کاهش تبعات حذف ارز ترجیحی موثر است/ ارز ممتاز عامل فساد در اقتصاد است


ساعت: 16:35
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837109

گلمرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، ارز ترجیحی را عامل فساد اقتصادی و هدر رفتن منابع ارزی دانست. این جامعه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا مرحبا نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با 8 دی با بیان اینکه با حذف ارز ترجیحی موافق هستم، اظهار داشت: با حذف ارز ترجیحی موافقت می کنم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارز ترجیحی عامل فساد در اقتصاد است، خاطرنشان کرد: ارز ممتاز منابع ارزی را هدر داد و حذف آن اقدامی درست و قانونی بود، اما من با شیوه فعلی اجرای آن مخالفت کردم زیرا دولت بی برنامه. .

وی با اشاره به اینکه قیمت ارز بسیار بالا است و واردات نیمی از ارز موجب تورم بالا به ویژه اقلام اساسی شده است، خاطرنشان کرد: این وضعیت باعث ایجاد گرانی در جامعه می شود که بیش از آنکه آسیبی به اقشار پایین و دهک های پایین جامعه وارد کند، تضعیف می شود. هر کس.

مرحبه گفت: پرداخت یارانه ها در کاهش تبعات حذف ارز ترجیحی موثر است.

باید راهکار مناسبی برای اقشار کم درآمد جامعه اندیشیده شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی نتایج مثبتی داشت اما باید برای اقشار کم درآمد چاره اندیشی شود، افزود: فروخته شد.

وی گفت: مجلس در تامین بودجه دست دولت را گذاشته است و ما اختیار مدیریت پرداخت یارانه ها را به دولت داده ایم و منابع لازم برای پرداخت یارانه ها در اختیار دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هنوز برنامه مشخصی از سوی دولت ندیده ایم، گفت: تجربه نشان می دهد که راه حل های فوری راه حل درستی برای حل مشکلات نیست و منتظر برنامه جامع دولت برای کاهش آثار حذف مرجح هستیم. ارز.” برای آن.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید