دولت به جای حذف ارز ترجیحی با فساد مقابله کند/ یارانه نقدی تورم ناشی از حذف 4200 تن را جبران نمی کند

دولت به جای حذف ارز ترجیحی با فساد مقابله کند/ یارانه نقدی تورم ناشی از حذف 4200 تن را جبران نمی کند

روهر نه یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با تورمی که داریم و تاثیری که حذف ارز ترجیحی بر سایر قیمت ها می گذارد، پرداخت یارانه با این مبلغ چندان موثر و مفید نیست.

سید کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز 4200 تومانی در بودجه سال آینده به ایلنا گفت: همچنین این تاثیر تنها بر قیمت کالاهای عرضه شده با این ارز نیست، بلکه تاثیرگذار خواهد بود. تعداد زیادی از کالاها و کالاها.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تردید داریم که دولت بتواند سازوکار کنترل قیمت و عرضه کالاها را اجرا کند، بنابراین در حال حاضر شاهد حذف ارز ترجیحی نیستیم. تقریبا اکثریت پارلمان با این موضوع موافق هستند و می گویند که نیاز به زمینه های بهتری وجود دارد.

نماینده مردم اهواز در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت یارانه نقدی با ارقام اعلام شده می تواند در این زمینه مفید باشد، گفت: با تورمی که داریم و تاثیری که این موضوع بر سایر قیمت ها می گذارد، پرداخت می شود. یارانه های با این مبلغ موثر و مفید نیست.

وی با بیان اینکه دولت به جای رفع فساد با ارز ترجیحی مبارزه می کند، ادامه داد: بله، ما معتقدیم که این دولت با اقداماتی که تاکنون انجام داده است می تواند گلوگاه های فساد را شناسایی و مقابله کند و از این طریق اجازه می دهیم. وارد این موضوع می شویم که ابتدا باید نقاطی را شناسایی کنیم که وجود این ارز و پرداخت آن باعث فساد در بودیسم شده است و این به دلیل عدم کنترل، عدم نظارت کافی و به موقع و انتقال ارز به افرادی است که مسئول این نیست. این اتفاق افتاد و منجر به فساد شد و ما باید با مشکلات آن مقابله کنیم.

حسینی افزود: با اقداماتی که دولت در این زمینه انجام داده و نتایج خوبی در زمینه مبارزه با فساد داشته است، به این معنی است که می توانیم با سازوکار بهتر و دقت و نظارت بیشتری نسبت به رفع این موضوع این موضوع را کنترل کنیم. این ارز را حذف کنید که همه موافقیم باید انجام شود تا به نقطه ای با آسیب کمتر برسیم.

وی تاکید کرد: مجلس در مورد اهمیت و الزام حذف ارز ترجیحی با دولت موافق است اما در شرایط فعلی امکان انجام این کار را به طور موثر نمی بینیم.

دیدگاهتان را بنویسید