خودباوری مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است/ با فشار اقتصادی بیشتر می توانیم مشکلات را حل کنیم

زمان: 09:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806004

جعفر گدیری گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، خودباوری و خودباوری است که در مردم ایران نشان داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر گدیری در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، خودباوری و خودباوری است که در مردم ایران ایجاد کرد، بنابراین نظام وابسته و منابع و امکانات کشور را داشتیم. توسط غربی ها غارت شدند.«ما نمی توانستیم و در تعیین سرنوشت کشورمان دخالتی نداشتیم، اما سفارت های انگلیس، آمریکا و روسیه برای ما تعیین کننده بودند.

وی افزود: اکنون با اعتماد به نفسی که به دست آورده ایم به استقلال سیاسی دست یافته ایم که یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

نایب رئیس کمیسیون ویژه پرش و رونق صنعتی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر سرنوشت کشور در دست ماست و دیگران برای ما تصمیم نمی گیرند. اگرچه سعی می کنیم با همه کشورها تعامل و ارتباط داشته باشیم، اما به هیچ کشوری وابسته نیست، ما آنها نیستیم.

گادری با تاکید بر اینکه خودباوری که سایه انقلاب است از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران است، گفت: در سال های اخیر در عرصه های مختلف از جمله منشاء نفوذ بوده ایم. حوزه‌های علمی در حوزه‌های فناوری، بیوتکنولوژی، هوافضا، هسته‌ای، نظامی و علوم پزشکی به رتبه‌های قابل قبول و دفاعی بین‌المللی دست یافته‌اند که از جمله ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کسب‌شده در دوران انقلاب است.

اگر فشار اقتصادی بیشتر شود باز هم می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم

گادری با اشاره به خوداتکایی به دست آمده در سال های اخیر گفت: سال ها در تحریم بودیم اما از همه امکانات کشور استفاده کرده ایم. حتی اگر فشار اقتصادی افزایش پیدا کند باز هم می توانیم مشکلات خود را در کشور حل کنیم.«با امکانات، توانمندی و ظرفیت داخلی آن را حل و مدیریت کنیم.

وی افزود: ممکن است در برخی حوزه ها از جمله بخش اقتصادی، تولید برخی کالاها توجیه نداشته باشد و نتوانیم رقابت کنیم، اما در بخش های مختلف این ظرفیت و ظرفیت را داریم که از حداقل ها در کشور استفاده کنیم. “

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر این در تولید محصولات کشاورزی، برق و محصولات صنعتی نیز کارهای خوبی انجام شده است به طوری که تا قبل از تولید کل بخش کشاورزی حدود 20 تا بود. 25 میلیون تن اما اکنون به 125 میلیون تن رسیده است و تولید برق، سیمان، پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

گادری گفت: اکنون در حوزه های مختلف مانند تولید برق، محصولات صنعتی، زیرساخت ها، راه و راه آهن حرفی برای گفتن داریم و در روستاها و شهرهایی که از امکانات اولیه مانند آب، برق، گاز و تلفن برخوردار هستند، وضعیت قابل قبولی است و با توجه به عدالت اجتماعی، حمایت وجود دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی از شهرهای کشور امکانات شهرنشینی داشتند اما اکنون دورافتاده ترین نقاط کشور از حداقل امکانات برخوردار هستند، افزود: علاوه بر این ضریب جینی بین اقشار مختلف کاهش یافته و در وضعیت بهتری قرار داریم. وضعیت عدالت نسبت به گذشته.»

بسیاری از معادلات در منطقه بدون نظر ایران شکل نمی گیرد

نایب رئیس کمیسیون ویژه پرش و رونق صنعتی مجلس شورای اسلامی گفت: تأثیرگذاری بر کشورهای منطقه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران است، به طوری که امروز بر بسیاری از کشورهای منطقه و بیشتر معادلات منطقه تأثیر داریم. بدون نظر ما. «شکل نمی‌گیرد. همچنین فشارهای آمریکا و برخی کشورهای منطقه را به راحتی خنثی می‌کنیم تا جایی که با حمایت و همکاری تعدادی از کشورها، مردم منطقه در حال حاضر در محرومیت هستند. و مظلوم؛ یمنی ها، عراقی ها، سوری ها و لبنانی ها حرفی برای گفتن دارند.

گادری گفت: با وجود تحریم نفتی و همه فشارها بر ایران، لبنان و ونزوئلا، هم به لبنان سوخت می فرستادیم و هم میعانات گازی به ونزوئلا می فرستادیم. نشان دهنده ظرفیت و توانمندی های کشور است.

وی افزود: علاوه بر این در حوزه های مختلف از جمله علم، سریع ترین رشد را در بین کشورهای دنیا داریم.

گادری افزود: البته ممکن است به دلیل برخی تحریم ها از نظر درآمد سرانه در وضعیت قابل قبولی نباشیم اما این هزینه ای است که به دلیل استقلال پرداخته ایم و به دلیل فشار بر کشور است. اما ما تسلیم نشده ایم و معتقدیم آینده خوبی در پیش داریم و امیدواریم بتوانیم این عقب ماندگی های اقتصادی را جبران کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید