مهمترین دستاورد انقلاب استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود


ساعت: 22:32
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1807190

یزدان جهاندار بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی را تحقق شعار استقلال و آزادی جمهوری اسلامی عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام یزدان جهاندار با استقبال و گرامیداشت چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی همان چیزی بود که مردم می خواستند، یعنی شعار استقلال و آزادی، به این نتیجه رسیدند. اراده آنها و مردم همه کاره است و معمار کبیر انقلاب یک عارف، فیلسوف، سیاستمدار، وکیل و مرجع است، او به آن رسیده است، او رهبر بود و دیگران پیرو او بودند.

جهاندار با اشاره به اینکه کشور در دوران پهلوی در تاریکی بود، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا تحولات عمده زیادی در کشور رخ داده است که باید به مردم گفت.

وی گفت: اگر عقل و عدالت داشته باشیم می بینیم که انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته است. مردم در سایه اسلام به استقلال و آزادی دست یافتند. استقلال یعنی روی پای خود بایستید. قبل از انقلاب استقلال و قدرت نبود، آزادی بیان، خشونت فیزیکی، زندانی، رنج، تبعید، شکنجه و قتل وجود نداشت که نمونه هایی از آن در موزه عبرت تهران دیده می شود.

امام جمعه مرزآباد گفت: اگر مطالعه کنیم می فهمیم که در آن زمان تاریکی استقلال نبود و بیشتر تحقیر و توهین به ملت ایران بود.

وی افزود: امروز آمریکایی ها در کره و ژاپن به خاطر نوع حکومت و قوانینی که قبل از انقلاب ما داشتند به مردم توهین می کنند، اما امروز روی پای خود ایستاده ایم و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به دست آوردیم. این بود که اراده الهی مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان و اقلیت های دینی و دلبستگان به خدا و اراده مردمی که کشور را به دست گرفتند امروز پیشرفت و دستاوردهای بزرگی داشته است. ما با این انقلاب در همه عرصه ها به عزت و اقتدار دست یافتیم.

امام جمعه مرزن آباد با اشاره به دستاوردهای کشور و مقایسه دوران پیش از انقلاب با دوران انقلاب گفت: به 78 سال رسیده است که از نظر تعداد بهترین دانشگاه های قبل از انقلاب هیچ کدام، اما بعد از انقلاب ما 23 دانشگاه برتر داریم و به همین دلیل در جهان اسلام اول هستیم و قبل از انقلاب در رتبه 50 و امروز در جهان شانزدهم هستیم و سهم ایران در تولید علمی یک درصد یعنی 700 مقاله علمی در هر کشور بوده است. اما امروز 2 درصد رشد علمی نسبت به جمعیت کشور داریم که سالانه 54 هزار و 388 مقاله علمی منتشر می کند و از این نظر در رتبه اول قرار داریم، تعداد پزشکان دو دهم درصد است و امروز نزدیک به یک و نیم درصد است. در ارتش امروز حرفی برای گفتن داریم، مسئله هسته ای، دست دسترسی به آب آشامیدنی، گازی که حتی روستاهای دور افتاده از نعمت گاز برخوردارند، آسفالت جاده ها، ظرفیت بنادر کشور، شبکه های رسانه ای و تلویزیونی و همه اینها هستند. دستاوردهای انقلاب این است که ما جزو بهترین کشورها هستیم و دلیل آن انقلاب است. حفظ و توسعه دهیم و الگوی جهان مستضعف و آزادی خواه هستیم تا این انقلاب به صاحب اصلی خود حضرت صاحب الزمان (عج) برسد.

جهاندار افزود: ایران کشور بسیار بزرگی است که می تواند چندین کشور اروپایی را در دل خود نگه دارد، کشور بزرگی است و خرابی ها و مشکلات قبل از انقلاب بسیار زیاد بود. بحث نهضت سوادآموزی و جهاد سازندگی را که خمینی گفتم به این دلیل بود که کاستی های قبل از انقلاب را اصلاح کرد و کاستی های قبلی را جبران کرد.

این مسئول ادامه داد: دشمنان ما از طریق ماهواره و فضای مجازی خیلی تخریب می کنند، دستاوردهای خوب ایرانیان را به نمایش نمی گذارند که باید آن را به خوبی بگوییم و تبیین کنیم، نخبگان، دانشمندان، صدا و سیما، رسانه ها باید بیان کنند. برای جلوگیری از نابودی دشمنان.

وی افزود: مشکلاتی هم به خاطر مسئولانی است که از انقلاب ما فاصله می گیرند. انقلاب ما هیچ مشکلی ندارد. بوروکرات های انقلابی یا کسانی که از انقلاب و امثال آن فاصله می گیرند نمی توانند به انقلاب برسند و امید مردم را افزایش دهند. مکان های پوچ و توهمی برای وعده های دشمن به خصوص در برجام که متاسفانه اتفاق افتاد و امیدواریم این حوادث کاهش پیدا کند.

امام جمعه مرزن آباد خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب این است که مردم مسلمان این دین و معنویت را وارد حکومت و سیاست کردند. اما گفتند که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل، دین و معنویت را در همه جای زندگی حتی در حکومت به ارمغان آورد و دین و معنویت را به کار برد که این بزرگترین دستاورد انقلاب است که خواست و اراده مردم بود. مردم و شعارهایشان راز این تحولات و دستاوردها این است که انقلاب ایران یک انقلاب مردمی و الهی مبتنی بر دین مبین اسلام است، زیرا دین و معنویت به حکومت راه یافته است.

جهاندار گفت: این اتفاقات معمایی است که تعجب بسیاری در دنیا و حتی دشمنان ما را برانگیخته است. این معمای دینداری نخبگان و جوانان ماست.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید