انقلاب سیال و پویا است / استقلال و آزادی دو دستاورد بزرگ انقلاب است


ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807668

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه انقلاب حرکتی پویا بود، گفت: استقلال و آزادی دو دستاورد بزرگ انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاهین صادق نسب در گفت و گو با خبرنگار کیم فردا با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی شکل گرفت که کشور ما کاملاً به غرب وابسته بود و مردم نیز این کار را انجام دادند. حاکمیت ملی را تجربه نکند.
وی ادامه داد: بیش از یک قرن طول کشیده است که در انقلاب های دیگر کشورها این کشورها را پیدا کرده و مسیر توسعه را در پیش گرفته و با تحریم ها و توطئه های بیگانگان مواجه نشویم.
صادقی نسب افزود: کشور ما از روز تاسیس همواره در معرض تحریم ها، توطئه ها و فشارهای خارجی بوده است.
وی گفت: در سایه جنگ و تحریم، یک ملت ظرفیت خاصی دارد، رهبر معظم انقلاب در دیدار با هنرمندان فرمودند جهت کلی نظام به سمت توسعه است، هرچند ما هم مخالفت های زیادی داشتیم.
صادقی نسب گفت: باید خوبی ها را ببینیم. امروز ما کشور مستقلی هستیم که در علم نتایج خوبی داریم و بازدارندگی خوبی هم داریم.»
وی ادامه داد: هیچ کشوری نمی تواند ادعای جنگ با کشور ما داشته باشد اما در حوزه های اقتصادی و مدیریت علمی کشور کاستی های جدی داشته ایم.
استاد دانشگاه تهران گفت: قبل از انقلاب شاهد حضور بیگانگان بودیم و در واقع قبل از انقلاب کشور توسط بیگانگان اداره می شد، اما زمانی که انقلاب شد، کنترل کشور را به دست گرفتیم، هرچند سابقه نداشتیم. “
وی گفت: انقلاب یک جریان پویا و پویا است که در آن حکمرانی خوب را یاد می گیریم، وقتی می خواهیم کشور را خودمان اداره کنیم یعنی اگر به موقع تغییراتی ایجاد کنیم باید اتفاق بیفتد.
صادقی نسب گفت: رهبری انقلاب فرمودند جمعی از نخبگان و پژوهشکده ها موضوع تحول ساختاری را بررسی کنند.
وی افزود: یکی از اساسی ترین موضوعاتی که همواره در علم مدیریت مطرح بوده، طراحی و اجرای خط مشی و نحوه پیوند این دو است.
وی گفت: آنچه ما داریم مجلسی است که سیاست گذاری و قانون گذاری را ایجاد می کند و دولتی که اجرا می کند و قوه قضاییه منادی عدالت است.
وی گفت: رابطه فعلی دولت و مجلس نشان داده است که پیوند نادرستی با نتایج فاجعه بار وجود دارد.
صادقی نسب تاکید کرد: در واقع مجلس با ساختار و ماموریت فعلی نمی تواند پاسخگو باشد، مجلس زمانی می تواند پاسخگو باشد که از سیاست گذاری فاصله بگیرد و بر نظارت و حسابرسی کامل دولت تمرکز کند.
وی افزود: زمانی که قانون اساسی را می نوشتیم فکر می کردیم اگر سیاستی به دولت بدهیم این تقسیم بندی به نتیجه مطلوبی می رسد که باید در خدمت مردم باشد.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: به مرور زمان مشخص شد که این نوع تقسیم بندی نه تنها به نفع مردم نیست، بلکه بر روابط دولت و مجلس در مقاطع مختلف تأثیر می گذارد.
وی تاکید کرد: در واقع چارچوب علم حکمرانی قطعاً کیفیت خدمات را بهبود نمی‌بخشد و کشور نمی‌تواند به مشکلات خود بپردازد تا زمانی که سیاست‌هایی در آنجا اجرا شود و مدیران عامل در تدوین سیاست دخالت نداشته باشند. روند. “
اگر مجلس در چارچوب تغییراتی که در قانون اساسی با نظر نخبگان و با نظارت رهبری انجام خواهد شد، در ساختار جدید تمام توان خود را بر نظارت و حسابرسی دولت بگذارد تا مجلس به چشمان بیدار تبدیل شود. از مردم
«تغییر ساختاری مورد نیاز است و آنچه موفقیت این تغییرات را تضمین می کند، وجود کارکرد رهبری و خروج از بن بست رهبری است. یک اتفاقی که در قانون اساسی افتاده این است که یک مقام رهبری وجود دارد که این ظرفیت را دارد که کارها را به هم گره بزند، در چارچوب قانون حرکت کند و مشکل را حل کند.
وی گفت: ما سرنوشت خود را داریم و کارمندان فرزندان این سرزمین هستند.
وی گفت: ما به صورت فردی نیز وظایفی داریم که باید در جامعه انجام دهیم. ما قوانین را رعایت می کنیم و نگران هستیم.
صادقی نسب گفت: در گام دوم باید تغییراتی ایجاد کنیم تا جمهوری اسلامی ایران قله های پیشرفت و توسعه را یکی پس از دیگری فتح کند و بداند استقلال کنونی ما با خون فراوان به دست آمده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید