قدردان و قدردان انقلاب باشیم/ رونق مساجد و حوزه های علمیه دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی است.


ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1805613

اما محمد کرد با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمایز بین شیعه و سنی از بین رفته است، گفت: شناسایی مردم بزرگترین هدیه انقلاب بود چرا که با پیروزی انقلاب همه اقوام و مذاهب به هم پیوستند. اعلام موجودیت کردند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اما محمد کرد یکی از سران عشایر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون گفت: چهل و سه سال پیش در چنین روزی به عنوان معلم در هش بودم چرا که این شهر مرکز سران عشایر بود. و از فعالیت انقلابی حمایت کرد و با تشکیل کمیته امنیت همگام با انقلاب بودیم.

وی افزود: در این منطقه از کشور که شرایط از حساسیت بیشتری برخوردار بود، با همکاری سایر طوایف مرزهای شرقی را ایمن کردیم و اقدامات فرهنگی و امنیتی زیادی انجام دادیم. از طرفی در تجمعات و راهپیمایی ها شرکت می کردیم و همکاری خوبی با نیروهای نظامی داشتیم.»

این فرقه در ادامه به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند ایران اسلامی پرداخت و گفت: شناسایی مردم بزرگترین هدیه و خدمت انقلاب بود.

با پیروزی انقلاب، تمایز بین شیعه و سنی از بین رفت

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه اقوام و مذاهب اعلام موجودیت کردند در حالی که این مهم در دوران حکومت ظالمانه بی ربط بود.

رئیس ایل افزود: ترویج و گسترش خدمات دینی، ورود به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، ازدواج، تحصیل بدون محدودیت و تفرقه افکنی نسبت به طبقات و مذاهب، رونق مساجد و حوزه های علمیه و چاپ و نشر کتاب از دیگر دستاوردها است. برای شما در سایه پیروزی انقلاب اسلامی ایران.

وی تاکید کرد: مردم مغرضانه می گویند اهل سنت در این کشور شهروند درجه دو محسوب می شوند، اما این گفته کاملا اشتباه است، زیرا در این کشور شیعه و سنی هیچ محدودیت و اختلافی بین خود و هر گروهی که بخواهد از این امر عبور کند، ندارند. سوء استفاده از پنجره ضرری ندارد.

این کرد علاوه بر موارد فوق اذعان داشت: اهل سنت مانند شیعیان امروزی بدون محدودیت قومی و مذهبی وارد موسسات مختلف بجیج، فرمانداری ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها و سایر مناطق شده اند و این برای ما افتخار است.

اتحاد و همدلی ملت ها و مذاهب خاری در چشم دشمن است

وی ادامه داد: امروز از شهر زاهدان به عنوان مرکز وحدت امت اسلامی یاد می شود و این اتحاد و همدلی اقوام و مذاهب خاری در چشم دشمنان نظام و انقلاب است.

وی گفت: «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر شوروی» و «مرگ بر اسرائیل» از جمله شعارهایی هستند که هرگز حذف نمی شوند. و در عمل نشان دادیم که استقلال را با مبارزات بسیار سخت، آزادی و آزادگی و جمهوری اسلامی را که در 12 فروردین 58 به فرمان امام خمینی (ره) به وقوع پیوست و همه گفتند بله و شاهد مرگ شوروی و شهادت بودند، به دست آوردیم. تکبر

کرد خاطرنشان کرد: اکنون که 43 سال از پیروزی زمان می گذرد و انقلاب اسلامی ایران دوران پرباری را در شرایط بسیار سختی برای رسیدن به رشد و قدرت پشت سر گذاشت، همه باید قدردان این نعمت باشیم. وگرنه اگر قدر این انقلاب و زحماتش را ندانیم، نادانی خود را ثابت می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید