حوزه باید ارتباط خود را با مساجد، بسیج و آموزش و پرورش تقویت کند/ خروجی حوزه ها باید طلاب مفید برای نظام اسلامی باشد.


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902620

در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه سرحس عنوان شد؛

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان سرس با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولان و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح امروز، حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان سرخس که در سالن اجتماعات این حوزه برگزار شد. حوزه علمیه این شهر فرمود: بندگان گمراهی هستند که می دانند در زمان خود هیچ پیشوای ندارند. فردی که امام زمان خود را الگوی خود نشناسد، خواننده و بی ارزش می شود و در دام دشمن گرفتار می شود.

امام جمعه سرحس افزود: برخی از نوجوانان و جوانانی که امروز در دام دشمن افتادند احکام شرعی را نمی دانند. آنها به ابزار رسانه ای و سوغاتی های غرب دست زدند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه غول رسانه ای در دست دشمن است اما به یاری الهی اعتقاد داریم. درست است که فضای رسانه در دست دشمن است اما ما توکل به پروردگار داریم.

خجت الاسلام بختیاری با بیان اینکه طلاب ما باید اهتمام به مردم، تبلیغ و ارشاد را سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: امروز یکی از مشکلاتی که حوزه های علمیه ما را تهدید می کند این است که حوزه های علمیه ما در حال سکولار شدن هستند، یعنی هیچ کاری ندارند. با دنیای سیاست کار کن گاهی نتیجه این معضل را در اغتشاشات و برخی خواص می بینیم که ناشی از عدم اظهارنظر به موقع و یا عدم موضع گیری میدانی است.

امام جمعه سرخوس بر ارتباط بیشتر حوزه و بسیج تاکید کرد و گفت: طلبه باید در کنار تحصیل علم و تبلیغ دین، مجاهد و دارای مهارت های دفاع و جهاد باشد. حوزه باید ارتباط خود را با مساجد، بسیج و آموزش و پرورش تقویت کند و طلاب ما در مدارس فعال باشند.

وی تصریح کرد: مدارس امین باید جدی گرفته شود و دانش آموزان مستعد برای تبلیغ در مدارس حضور داشته باشند.

حجت الاسلام بختیاری با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین محصولات علم تواضع است گفت: طلاب و طلاب ما باید با نادانان با مهربانی رفتار کنند و عکس العمل منفی نداشته باشند و با صبر و حوصله با آنها رفتار کنند. رویا داشتن عامل مهم وحدت است و واکنش منفی عامل تفرقه می شود.

امام جمعه سرخس گفت: نحوه برخورد با دانش آموزان، دانش آموزان و خانواده باید مهربانانه باشد. دانش آموزان باید آرامش خانواده را تقویت کنند و در خانواده خود تحول ایجاد کنند. از سوی دیگر آرمان های مطالبه گری باید حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید دولتی مقتدر باشد که دولت سیزدهم این ویژگی را دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز مردم ما را دچار مشکل کرده تورم و بحث معیشت است. اقدامات اقتصادی دولت از جمله پیوستن ایران به سازمان شانگهای و سایر گشایش های اقتصادی یا بازگرداندن پول های بلوکه شده باید آرامش بیشتری را در زندگی و معیشت مردم و بازار ایجاد کند.

حجت الاسلام کاظم سالاری، مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان سرحس نیز با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین وظایف در این عصر، کار تربیتی به ویژه تربیت طلاب است، گفت: حوزه علمیه سرحس از تجربه کارگاه های موفق استفاده می کند و مسیر این رشته در مسیر رشد است.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان سرحس افزود: حاصل حوزه های علمیه باید روحانیانی باشند که برای نظام و جامعه اسلامی مفید باشند.

وی گفت: در دنیایی که فضای مجازی بر فضای واقعی حاکم است، طلاب و روحانیون ما باید حرفی برای گفتن داشته باشند.

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: همه ارزیابی ها در سه سال اخیر نشان می دهد که حوزه علمیه سرحس از رشد علمی مطلوبی برخوردار بوده است و این رشد علمی نشان می دهد که برنامه های حوزه با کار کارشناسی اجرا می شود.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان سرحس تصریح کرد: طلاب در حوزه علمیه امام رضا(ع) به صورت تک بعدی آموزش نمی بینند، بلکه به صورت جامع تربیت می شوند.

در پایان این مراسم از طلاب ممتاز حوزه علمیه امام رضا (ع) شهرستان سرخس تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید