ایران اسلامی به هیچ ابرقدرتی تکیه ندارد/ ارتباط حوزه و دانشگاه باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد.


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918188

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست و اندیشه رهبر معظم انقلاب نه به شرق و نه غرب تکیه نخواهد کرد و اگر تا قبل از آن با چین روابط اقتصادی داشت. امروز به همین دلیل چین هرگز دشمن ما نبوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرات، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی; خطیب جمعه و نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر سمنان که در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به بازدید چینی ها رئیس جمهور به عربستان سعودی و امضای توافقنامه بین دو کشور گفت: البته هر کشوری به دنبال منافع خود است و انعقاد این معاهدات کاملا طبیعی است، اما مواضعی که چین در خصوص جزایر ایرانی بیان کرده است، یک موضوع است. نتیجه منفی در مورد این کشور

خطیب جمعه سمنان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست و اندیشه ای که رهبر کبیر انقلاب تعریف کرده اند نه به شرق و نه به غرب تکیه نخواهد کرد و اگر تا امروز با این کشور روابط اقتصادی داشته است. به همین دلیل بود.» چین هرگز دشمن ما نبوده است.

وی همچنین تصریح کرد: اما این سفر را از زاویه دیگری نیز می توان بررسی کرد و اینکه عربستان مزدور آمریکا و تنها گاو نقدی این کشور بود، روابط این کشور با کشورهای دیگر نشان از افول قدرت آمریکا در منطقه دارد. .

حجت السلام و المسلمین مطیعی همچنین به میزان قرارداد ایران و چین نسبت به عربستان و چین اشاره و بیان کرد: مبلغ قرارداد چین و عربستان کمتر از ایران و حدود 370 است. میلیارد دلار و آنهایی که تا دیروز گذشت 25 سال بین ایران و چین است، آن را مستعمره این کشور می دانستند، امروز می گویند ما از کشورهای همسایه عقب هستیم و این رفتار دوگانه جای تامل دارد.

امام جمعه سمنان همچنین درباره لغو عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان توضیح داد: کسانی که امروز ایران را ناقض حقوق زنان می دانند، خود بزرگترین جنایتکار علیه زنان هستند و آمریکا یکی از 10 کشور ناامن در جهان محسوب می شود. جهان برای زنان و بیشترین استثمار جنسی است و او به نام آزادی از زنان اخلاقی می سازد.

وی همچنین تصریح کرد: آمریکا در جنگ تمام عیار ترکیبی با ایران هیچ دشمنی را رها نخواهد کرد و با این تحرکات قصد دارد ایران اسلامی را منزوی کند و این در حالی است که ایران بزرگترین حامی و تثبیت کننده عزت زنان و بالندگی است. حضور آن ادامه دارد و تا به امروز شاهد حضور زنان در جامعه ایران هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به هفتم آذرماه و روز وحدت دانشگاه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این دو نهاد موتور محرکه جامعه هستند و باید در کنار هم برای تصرف مکان های آزاد اندیشی و بحث و تبادل نظر حرکت کنند. مشکلات جامعه

وی همچنین با اشاره به اینکه فردا روز بزرگداشت حمل و نقل است، ابراز داشت: فعالیت در این عرصه علیرغم سنگسار و تهمت های دشمنان برای جلوگیری از حمل و نقل در جامعه با هوشیاری و بصیرت این نبرد پیگیر کارگری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید