جهان شاهد ظهور ابرقدرتی جدید به نام ایران است/ تهران به یکی از مهمترین مراکز تصمیم گیری در جهان تبدیل شده است.


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884520

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز تهران به یکی از مهم ترین مراکز تصمیم گیری در جهان تبدیل شده است و بدون مشارکت و توجه فعال تهران هیچ اتفاق سازنده ای نمی تواند رخ دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده، وی با اشاره به حضور روسای جمهور روسیه و ترکیه در کشورمان و برگزاری «نشست سران کشورهای ضامن روند آستانه» گفت: اتفاقی که رخ داد مهم و تأثیرگذار بود و به دنبال پیروزی های مختلف است. که ملت ایران و دولت سیزدهم از نظر سرمایه های ما و عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافتند.

وی ادامه داد: امروز تهران به یکی از مهم ترین مراکز تصمیم گیری دنیا تبدیل شده است و بدون نقش فعال تهران و جلب نظر تهران هیچ اتفاق سازنده ای نمی تواند رخ دهد.

صادقی نسب گفت: مشارکت، نظر و نقش آفرینی ایران در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است، از این رو اخیرا خبری مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قصد دارد هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه صادر کند شنیدیم.

وی افزود: در واقع روسیه که یک ابرقدرت در عرصه نظامی است به سلاح و پهپاد ایرانی نیاز دارد که این موضوع بسیار مهم و حیاتی است و چه اتفاقی بیفتد و چه نشود اتفاق بزرگی در تاریخ این کره خاکی است. که بتوانیم یک ابرقدرت تجهیزات نظامی صادر کنیم.

این استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: جهان شاهد ظهور ابرقدرتی جدید به نام ایران عزیز است، ابرقدرتی که مخالف عملکرد ظالمان، استعمار و ظلم کشورهای دیگر نیست، بلکه ابرقدرت محبت و حمایت از مظلومان است.

وی ادامه داد: البته در میان تمام دستاوردهایی که این اجلاس برای کشور خواهد داشت، شاهد جمع بندی و سرمایه گذاری شرکت گازپروم در کشورمان بودیم که در مقطع کنونی می تواند تاثیرگذار باشد.

صادقی نسب در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: علاوه بر همه منافع اقتصادی که این اجلاس دارد، اهرم های قدرتی که در اختیار جمهوری اسلامی قرار می دهد تعیین کننده است به طوری که در این اجلاس و جلسات، آمریکایی ها و اروپایی ها شبکه های تلویزیونی حرفی برای گفتن خواهند داشت. آنها آن پیشینه را ندارند و در شوک هستند و نمی توانند باور کنند که ایران تا اینجا پیش رفته است.

وی افزود: حتی رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران نیز در مصاحبه با شبکه های تلویزیونی حرفی برای گفتن نداشت و در شوک بود.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با دیپلماسی فعال و در نظر گرفتن همه گزینه های کشورهای مختلف از جمله همسایگان روسیه و چین توانست ائتلافی موفق و قدرتمند برای تامین منافع ایران برای ایران تشکیل دهد و امروز همچنان ادامه دارد. مزیت این ائتلاف ها

وی افزود: شرکت در پیمان شانگهای، برجام و … بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب نشان دهنده نظم جدیدی است که در دنیا در حال شکل گیری است و جمهوری اسلامی ایران یک خوبی را ایجاد و ایجاد کرده است. برای خودش در این نظم جدید قرار می گیرد.»

صادقی نسب به دیدار اردوغان با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار توصیه و هشدار برادرانه ای به رهبر ترکیه کردند که مداخله نظامی در شمال سوریه به نفع هیچ کشوری نیست. .

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امیدواریم آیت الله رئیسی بتواند با دیپلماسی فعال منطقه ای بیشترین منافع را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد و در عرصه اقتصادی نیز به موفقیت دست یابد.

وی ادامه داد: نباید از این نکته غافل شد که توان نظامی و امنیتی کشورمان باعث شده ایران اسلامی در قله اقتدار و امنیت قرار گیرد و مورد توجه جهانی قرار گیرد.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: باید به اصل شایسته سالاری و استفاده از نیروهای تحصیل کرده و ماهر در اداره امور کشور نگاه جدی تری داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید