ما شاهد ظهور جهان اسلام و ایران اسلامی هستیم


ساعت: 19:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904548

سرلشکر باقری گفت: تمام اتفاقاتی که امروز در دنیا می بینیم بیانی از جهان است که اعلام می شود و روز به روز شاهد قدرت گرفتن در جهان اسلام و ایران اسلامی و تضعیف نظام هستیم. جبهه استکبار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر محمد باقری در مراسم افتتاحیه اولین دوره دفاع ملی در سال تحصیلی 1401-1402 که امروز (چهارشنبه) در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد، گفت: نزدیک به چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد. و ملت عزیز.» به برکت خون شهدا و رهنمودهای بی نظیر و ارزشمند ائمه اطهار انقلاب اسلامی توانسته ایم بسیاری از حوادث، مشکلات و تحریم ها را پشت سر بگذاریم و ضمن دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مختلف، با موفقیت ادامه دهیم. این مسیر دشوار پر از موانع

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه وضعیت امروز کشور قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست، گفت: ایران اسلامی امروز در ابعاد مختلف علمی، صنعتی، فنی، زیرساختی، انسانی توسعه، رشد شخصیت، رشد دانش و ارتقای جایگاه زنان جایگاه قابل توجهی در جامعه و همچنین در بخش های دفاعی و امنیتی به دست آورده است که آن را از گذشته متمایز می کند.

سرلشکر باقری با اشاره به ساختار و سازماندهی ارتش و نیروهای مسلح قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ارتشی را تحویل گرفتیم که بیش از 95 درصد تجهیزات آن از خارج تامین می شد و آموزش آن نیز در خارج از کشور انجام می شد. ، همانطور که و درجات استراتژی و ارتقاء مهارت وی بر عهده مشاوران خارجی بود. در آن زمان سربازان ما حتی اجازه ورود به بسیاری از رشته های تخصصی را نداشتند، اما امروز الحمدلله نیروی مسلحی داریم که بیش از 85 درصد تجهیزات خود را از دست متخصصان جوان و متخصصان داخلی تولید می کند و مهمتر از آن. ، نرم افزار لازم آن نیز به صورت داخلی کامپایل شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با شناخت دقیق تهدیدها، فرصت ها و راهبردهای ملی، راهبردها، سیاست ها، رهنمودهای نظامی را اجرا می کنند. نقشه راه، مقررات و دکترین ها بر اساس روش کشور بومی خود تهیه، تدوین و پیاده سازی و دریافت بازخورد در فرآیند پیاده سازی و بررسی و به روز رسانی فرآیندها برای دستیابی به نتایج مطلوب می باشد.

وی با توجه به جایگاه نیروهای مسلح در ایجاد امنیت پایدار در سراسر کشور خاطرنشان کرد: امروز کشور ما از نظر تهدیدات در بالاترین سطح دنیا قرار دارد و عملاً با انواع توطئه های دفاعی و امنیتی استکبار جهانی مواجه است؛ در حالی که این کشور در حال حاضر در سطح جهانی قرار دارد. اما با همه اینها در بحبوحه تحریم های اقتصادی و فشارهای سیاسی توانسته است بازدارندگی پایداری برای ملت خود ایجاد کند تا تمامی فعالیت های کشور با آرامش و اطمینان در آینده انجام شود.

سرلشکر باقری تاکید کرد: امروز هیچ شرکت یا بخش خصوصی ای وجود ندارد که به دلیل ترس از تهدیدات نظامی و اینکه اطمینان و امنیت پایداری که در آن ایجاد شده است، حتی در مناطق مرزی نمی توان اقدامات عمرانی و اقتصادی انجام داد. کل کشور مدیون حضور شجاعانه نیروهای مسلح است. سیستم های امنیتی امروز ما علی رغم همه توطئه ها و جاسوسی ها و مشکلاتی که دشمنان قسم خورده ایجاد کرده اند، امنیت مثال زدنی را در کشور ایجاد کرده اند که باید قدردان آن باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دنیای امروز دنیای تک قطبی را پشت سر گذاشته است، افزود: ایالات متحده آمریکا که در یک دوره چهل ساله جنگ سرد با بلوک شرق توانست این کشور را به چند کشور تقسیم کند. ، امروز تشخیص می دهد که جهان امروز و آینده دنیایی تک قطبی است

آمریکا آن را رهبری نمی کند و اکنون در دنیای چند قطبی زندگی می کنیم که آمریکا یکی از قدرت های آن است و جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از فرآیندها نقش یک قدرت منطقه ای خاص و یکی از قدرت های تاثیرگذار را ایفا می کنند. .

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: در این برهه تاریخی با رشادتی که انقلاب اسلامی در جهان ایجاد کرد، نیروهای دیگری قیام کردند و در مقابل آمریکا و استکبار جهانی ایستادند. زیرا دنیای امروز دیگر دنیای 44 سال قبل نیست و دنیای آینده نیز دنیایی خواهد بود که استکبار در آن سست می شود و مستضعفان و مسلمانان به جایگاه واقعی خود می رسند. البته هر از چند گاهی در نقاطی از جهان و منطقه خود شاهد حوادثی هستیم که بخشی از آن متاثر از انقلاب اسلامی است و بخشی از آن مربوط به فرآیندهای دیگری است که انقلاب اسلامی در آنها تأثیر داشته است.

وی افزود: روی کار آمدن چین، بازگشت روسیه از دوران انزوا و غرب زدگی بیهوده، شکست های پی در پی آمریکا در افغانستان و عراق و تخلیه منطقه، احیای یمن که با دستان خالی مقابل همپیمانان جنایتکار و مسلح آمریکا ایستاده است. دندان. همه این اتفاقاتی که در دنیای امروز مشاهده می کنیم بیانی از جهان است که اعلام می شود و روز به روز شاهد روند قدرت گیری در جهان اسلام و ایران اسلامی و تضعیف جبهه استکبار هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حوادث و اغتشاشات اخیر تصریح کرد: البته چنین حوادثی از سوی دشمنان مجروح نظام اسلامی کاملاً قابل پیش بینی است. زیرا قدرت هایی که بیش از دو قرن تلاش کرده اند جهان را به طور کامل تحت کنترل خود درآورند و شوروی سابق و متحدانش را در این راستا به میدان آورده اند و انتظار داشتند که جهان را به عنوان غنایم این مبارزه بگیرند، امروز در شرایطی که آنها باید جهان چند قطبی را بپذیرند و همه اینها را به چشم انقلاب اسلامی ببینند، بنابراین باید دشمنی قوی در برابر او داشته باشند و با توطئه و استفاده از ابزارهای مختلف با او مقابله کنند.

وی با اشاره به ضرباتی که آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن از انقلاب اسلامی خوردند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در بسیاری از موارد آمریکا و متحدانش را شکست داده است که در این زمینه می توان به حذف داعش از منطقه و شکست اشاره کرد. از متحدانشان که البته این روند ادامه دارد و آنها این را تحمل نمی کنند. بنابراین طبیعی است که پایه گذاری کنند و از هر فرصتی سوء استفاده کنند و در حوادث جعلی و جعلی موج سواری کنند و از همه امکانات اقتصادی، سیاسی، امنیتی، جاسوسی، رسانه ای و فضای مجازی سوء استفاده کنند و بر طبل شورش بکوبند و کشور را ویران کنند. بازگشتی به روزهای سیاه گذشته که البته با رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا و درایت مردم و نیروهای مسلح زحمتکش کشور هرگز محقق نخواهد شد. قطعا آینده این کشور آینده ای روشن همراه با پیشرفت و توسعه خواهد بود.

سرلشکر باقری تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند، رسیدن به آرمان ها و اهداف در گرو علم، دانش و پژوهش است، البته مهمترین ارکان پیشرفت کشور بر پایه علم، دانش و فناوری است و ما نیز در این زمینه تلاش می کنیم. باید دانش خود را تقویت کنیم تا قوی بمانیم. در زمینه های مختلف رشد کنیم و در کنار آن ایمان و بصیرت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور در پیشرفت و توسعه ملی گفت: امروز مسئولیت توسعه دانش و پژوهش در کشور بر عهده دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی از جمله علمی و پژوهشی است. مراکز نیروهای مسلح دانشگاه دفاع ملی به عنوان عالی ترین نهاد آموزش عالی نیروهای مسلح، مسئولیت اساسی و رسالت بزرگی بر عهده دارد و باید همچون گذشته گام های بلندی در مسیر رشد و توسعه بردارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت راه اندازی اولین دوره پدافند ملی در دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: راه اندازی دوره پدافند ملی یکی از اقداماتی است که موجب ارتقای پیشرفت علمی این دانشگاه می شود. در بسیاری از موضوعات پژوهشی در تربیت دانشجویان کارشناسی و دکتری و ارائه پایان نامه های ارزشمند نیازهای امروز و آینده نیروهای مسلح را با تحقیقات راهبردی و کاربردی و گام امروز با حضور و جدیت شما دانشجویان تامین می کند. گام جدیدی است که می تواند جایگاه، ارزش و کارکرد این دانشگاه را افزایش دهد.

سرلشکر باقری ادامه داد: دوران دفاع ملی دوران فوق العاده مهمی است و برای ما که در نیروهای مسلح سازمان های متعددی داریم که هر کدام مأموریت های مختلفی را بر عهده دارند، این می تواند زمینه ساز دستیابی به هماهنگی و هم افزایی بیشتر در مسیر اجرای برنامه ها باشد. ماموریت های متعدد و متنوع همانطور که می دانیم ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بسیاری از ادارات مرتبط با امنیت ملی کشور مسئولیت دارند. مسئولیت های مختلف و ماموریت های متعدد.

وی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه از ویژگی ممتاز و با تجربه بودن برخوردار هستند، گفت: بسیاری از کسانی که در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند حتی یک روز هم کار نکرده اند و مدام در حال فراگیری درس و مبانی نظری بوده اند. وقت خود را در کارگاه و آزمایشگاه گذرانده اند. اما آنها واقعاً در صحنه اکشن زندگی نکرده اند. اگر دانشجويان دانشگاه عالي دفاع ملي در هفته 4 روز كار اجرايي انجام دهند و يكي دو روز را در اين مكان براي علم و تحقيق بگذرانند، نعمت بزرگي است و باعث مي شود كه هم بعد نظري و هم جنبه عملي با هم جمع شود.

سرلشکر باقری در ادامه به آسیب شناسی استفاده از رویکرد صرفا علمی پرداخت و افزود: فردی که فقط به کار علمی می پردازد در واقع فردی ذهنی و آرمان گرا است که فکر می کند هر چه در کتاب ها و اساتید در کلاس خوانده است، گفته می شود. امکان پذیر بودن؛ اما وقتی همین فرد به محل عمل می رود، می بیند که آموخته هایش زمین تا آسمان فرق می کند و از طرفی ممکن است افرادی باشند که فقط کارهای اجرایی انجام می دهند و اطلاعی از آنها ندارند. همچنین در معرض مطالعات تجربی و محدودیت موضوع و جغرافیای محدود قرار دارند و طبیعتاً فرصت هماهنگی فعالیت ها و بررسی شاخص ها و مؤلفه های مؤثر بر روند پیشرفت و توسعه را نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: برای پیگیری یک راهبرد کلان برای رسیدن به اهداف عالیه نظام و نیروهای مسلح، باید دو مجموعه در اختیار داشت، یعنی قرار دادن آن در مرحله اجرا و بررسی مشکلات اجرایی، موانع. و تهديد و بر اساس مباني علمي و نظري رويكرد عميق و گسترده اي به موضوع داشت.

دیدگاهتان را بنویسید