هدف نهایی اسلام ستیزی در اروپا جایگزینی اسلام واقعی با اسلام تکفیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ در خصوص توهین به قرآن در سوئد اظهار داشت: مورد حمایت برخی از سیاستمداران اروپایی است. کشورها. آنها باید بدانند که این اقدام خصمانه قطعا نتیجه خواهد داد.

وی افزود: متأسفانه این گونه اعمال توهین آمیز نیز به نام آزادی بیان انجام می شود. باید به آنها گفت که چرا خط قرمزهای زیادی در اروپا وجود دارد که ادعای آزادی بیان را دارند، چرا وقتی هولوکاست مورد انتقاد قرار می‌گیرد، بلند نشوند. چرا در برخی کشورهای اروپایی با حجاب مخالفت می شود؟ چنین تضادهای رفتاری نشان دهنده فقدان آزادی بیان در اروپا است.

سلیمی گفت: اهانت به مقدسات مسلمانان از جمله توهین به قرآن اوج ذلت و عقب ماندگی را نشان می دهد اما همچنان هر از چند گاهی شاهد چنین اقدامات بی شرمانه ای هستیم. به این دلیل که می خواهند به تدریج از حساسیت مسلمانان نسبت به این گونه اقدامات بکاهند تا در مقابل اسلام و قرآن راحت تر بایستند.

وی هدف اصلی این گونه اقدامات را نشان دادن اسلام انحرافی به جای اسلام واقعی دانست و افزود: از سوی دیگر به دنبال تشویق گروه های تکفیری به نمایش اسلام واقعی علاوه بر نمایش چهره اسلام با اقدامات تکفیری هستند. زیر آب می رود و می تواند با ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان و تضعیف اعتقادات مردم با هتک حرمت آنها ایجاد شود.

وی گفت: معتقدم در اروپا یک جنگ صلیبی فرهنگی رخ داده است و مسلمانان باید هوشیار باشند تا در دام و معدن فرهنگی که اسلام ستیزان ایجاد کرده اند نیفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید