غرب در حال احیای ایدئولوژی شیطانی تکفیر و وهابی است.


ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820433

امام جمعه اردبیل گفت: اقدامات تروریستی در جهان اسلام بر اساس فتوای مفتی های وهابی انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حادثه دلخراش شهادت دو تن از روحانیون در حرم رضوی گفت: :

وی به تشریح ابعاد این حادثه شوم و از پیش طراحی شده پرداخت و گفت: ابتدا خداوند فرموده است که اقدام تروریستی نشانه ذلت عاملان آن است و مرد تروریست از ذلت و فقر به اقدام تروریستی پناه می برد. اگر بخواهی کسی را با اختلاف بکشی و با اختلاف زنده کنی، «جسم زنده است و جانم مرده»، رسول خدا به حکم تاریخی مسلمانان را از هر قتل نهی می کند و می فرماید: «اسلام قتل را حرام کرده است. «(اسلام از قتل نهی می کند) قتل غافلگیرانه)

امام جمعه اردبیل ادامه داد: تمامی اقدامات تروریستی در جهان اسلام تابع فتوای مفتیان وهابی است. انفجارهای بزرگ اخیراً در پاکستان و افغانستان رخ داده است که شمار زیادی از شیعیان را کشته اند. مردی که مرتکب این جنایت شد، ابتدا به دستور مفتی ها بود و سپس به خاطر مردمی که اکنون به بهشت ​​می روند و به خاطر اینکه عبادت بزرگی انجام می دهند و رسول خدا منتظر است تا آن حضرت را در آغوش بگیرد، مرتکب چنین جنایتی شد. .

وی ادامه داد: بنابراین محکومیت اصلی باید به تفکر تکفیرها و وهابی ها باشد، بنابراین در هیچ کجای این کشور پهناور نباید اجازه داد چنین سیاه اندیشی رشد کند.

حاطب جمعه اردبیلی به کاریکاتورهای اروپایی نابودی اسلام اشاره کرد و گفت: اروپایی ها کاریکاتور رسول خدا را در حالی که به جای عمامه بر روی رسول خدا بمب اتم می گذارند می کشند و زیر آن می نویسند که از دست دادن این پیامبر. دین کمتر از باخت بمب است. «اتمی نیست، در این کاریکاتور همه حرف هایشان به سلفی گری جهادی اشاره دارد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه ریشه این موضوع وهابیت است، اما باید به ریشه برسیم، گفت: چه کسی اندیشه محمد بن عبدالوهاب را که هفتصد سال بعد ابن تمیم را زنده کرد، زنده کرد؟ ریشه این تفکر پوسیده غربی ها هستند که تفکر تکفیری ها را به سه چیز زنده کردند.

وی افزود: مقابله با نفوذ شوروی سابق در افغانستان مانعی بر سر راه توسعه تفکر به نام محمدی یعنی اسلام اهل بیت(ع) است که برای آنها بسیار خطرناک بود. بیت (ع) با تمام توان با فرعون غرب و میکروب اسرائیل مقابله کرد و در نهایت ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان اسلام یکی از اهداف غرب در احیای تفکر وهابی در جهان اسلام است.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: وهابیت تنها دینی است که به تکفیر رایج معتقد است یعنی خود را کافر تمام عیار و کشنده می داند و این تفکر باعث اختلاف بین مسلمانان می شود در حالی که خداوند در قرآن از اختلاف نام برده است. به عنوان شرک

آیت الله عاملی در تشریح روش های عملی وهابیت گفت: روش وهابیت در طول تاریخ به خوبی نشان می دهد که این ملت ساخته دشمنان اسلام است. آنها در طول تاریخ خنجر بر سینه مسلمانان بوده اند. این نشانه آن است که فلسطین از ابتدای تشکیل اسرائیل به مخالفت و اقدام به نفع اسرائیل پرداخته است، پدربزرگشان عبدالعزیز پس از فروپاشی دولت عثمانی می گوید: «و فلسطینی ها خائنان اصلی به فلسطینی ها هستند. علت.” آنها میلیاردها دلار هزینه کرده اند تا از سازمان ملل متحد علیه سوریه قطعنامه بگیرند، اما تاکنون یک دلار هم به نفع فلسطین خرج نکرده اند. یکی از عجایب عقاید وهابیان این است که در تفسیر آیه مقرب هستند، بجنگ!) می گویند; کافر به شیعیان نزدیک است، ما با اسرائیل کاری نداریم، مهدی با آنها می جنگد! مبارزه با شیعه وظیفه ماست و می گویند; بزرگان اهل سنت در طول تاریخ قبل از کفار با شیعیان جنگیده اند، مقاله ای با عنوان «فارس قبل از بیت المقدس» نوشتند و گفتند این راهبرد همه سرداران جهان اسلام بود، خلیفه اول ایران را فتح کرد و سپس به بیت المقدس رفت صلاح الدین ایوبی اول او. فاطمیان را از مصر نابود کرد، سپس به قدس رفت، خلفای عثمانی ابتدا به ایران هجوم آوردند و سپس به اروپا رفتند، محمد بن سباطکین ابتدا بودها را برانداخت، سپس به جنگ با هندوها رفت.

وی افزود: انتخاب حرم امام رضا (ع) به خوبی نشان می دهد که قاتل وهابی است زیرا محمد بن عبدالوهاب حرم ها را کشورهای حرم می خواند و امت های آنها را به خاطر اجازه درخشش کافر و مرده می دانست. روحانیت نشانه نفرت شدید آنان از روحانیت و نقش خطیر روحانیت در این کشور است. مومن هستند!) ترس را از دایره لغات مسلمانان حذف کرده است. تعبیر رسول خدا این است که در نبوت عجیبی آنها را به شاخ شیطان تعبیر کرده که از نجد ظاهر می شود. شاخ وسیله خونریزی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه سخنان خود به فضیلت های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان همه کارهای خیر ثواب مضاعف دارد. مخصوصاً اطعام فقرا از عبادت های فوق العاده گره می گشاید. ثواب روزه خواری یکی از ثواب های بزرگ است، با توجه به اینکه نان در ایران یارانه ای و با قیمت ارزان عرضه می شود، به خاطر پدر و مادر، شهدا، معلمان، معلمان و اموات، شیفت بعدازظهر همه نانوایی ها را بخرید مخصوصاً در اقشار ضعیف. نواحی.تا روزه با نان شما افطار کند.ناچار به قرعه کشی می شوند.این عمل مبارک اثر تربیتی پربرکتی هم دارد.وقتی نوجوانی رفت نان بخرد و دید امروز روی صفحه نان نوشته شده احسان حضرت است. اباعبدالله احساس بزرگی می کند و یاد می گیرد که در زندگی باید به فکر دیگران باشد.

منطقه آزاد در تمامی استان های مرزی به جز منطقه آزاد اردبیل فعالیت می کند

امام جمعه اردبیل در خصوص موضوع منطقه آزاد تجاری در استان گفت: عزیزان منطقه آزاد همه استان های مرزی به جز منطقه آزاد اردبیل در حال فعالیت هستند. تمام استان های مرزی که اخیرا مجوز منطقه آزاد دریافت کرده اند به جز منطقه آزاد اردبیل در حال ساخت زیرساخت هستند. علت چیست؟«نکته این است که مجلس 4 نکته را تصویب کرد، اما شورا آن را به یک نقطه تقلیل داد و جای آن را مشخص نکرد، بلکه آن را به خود دولت واگذار کرد. بعد هر چهار نفر را اعلام کردند گفتند خلاف قانون است ما گفتیم دو نکته را اعلام کنید و در آینده به بقیه بپیوندید آنها گفتند خلاف قانون است گفتند خلاف مصوبه است و بنابراین جلسه کاری به بن بست رسید.

آیت الله عاملی گفت: برای رفع مشکل به سراغ همه رفتیم. با آقای لاریجانی ملاقات داشتیم. مشکل را توضیح دادیم. حل نشد. من آقای سعید محمد را به اردبیل دعوت کردم. از همه جاهای اطراف بازدید کرد اما باز هم مشکل حل نشد پیش رئیس جمهور رفتیم. دستور داد کار کارشناسی انجام دهند و نتیجه را اعلام کنند

وی افزود: تیم فنی احتمال همه نکات را در نظر گرفت و سپس تنها یک نکته را قابل قبول دانست و به رئیس جمهور گزارش داد، اما باز هم از وضعیت امنیتی در حین اجرا ترسیدند یا شاید دلیل دیگری داشت که این کار را نکردیم. . این بار متوجه شوید رفتم پیش آقای رئیس جمهور و گفتم: «به امام رضایی قسم که شما خدمت کرده اید. این مشکل را هر طور که صلاح می دانید حل کنید. استان مورد اختلاف است. هر جا که انتخاب کنید استان قبول می کند. او هم تصمیم گرفت اما سازمان منطقه آزاد اعلام کرد خلاف قانون است: «مجمع است.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیگیری برای معرفی منطقه آزاد خاطرنشان کرد: هیچ مسئولیتی وجود ندارد مگر اینکه من و استاندار به سراغ ایشان برویم و بگوییم هر چه تصمیم بگیرید قبول می کنیم اما باز هم نمی شود. کار کن.» و گفتیم بن بست را مجمع با کاهش چهار نقطه به یک نقطه، بن بست گذاشت. حالا تصمیم خودت را بگیر، گفت تصمیم این است که نامه ای به ولی فقیه بنویسی که دخالت کند. دو تا نوشتیم. نامه هایی به مقام معظم رهبری که یکی از آنها به امضای استاندار و رئیس مجلس رسید و من خودم نامه ای به ایشان نوشتم و اکنون منتظر دستور مقام معظم رهبری هستیم.

وی افزود: حضرت آقا احتمالاً یکی از سه راه را انتخاب می کنند یا دستور می دهند مصوبه جلسه اجرا شود و یک نکته توسط کارشناسان تعیین شود یا هر چهار نکته را تجویز کنند یا دستور تجدید نظر جلسه را بدهند. در پایان دو نکته مهم را متذکر می شوم، اول تاکید می کنم که هیچکس به کسی شک نداشته باشد، کسی را متهم به تهمت یا تهمت نکند، ایمانش را از دست ندهید، نگذارید شیطان ایمان او را غارت و غارت کند. تهمت شبکه های اینترنتی، این روزها می گذرد، اما تهمت ها و تهمت ها از دفتر، حساب الهی پاک نمی شود مگر اینکه آن را به حساب ولایت توسط نمایندگان مذکور به حساب بیاورید.

مسئولان هر تصمیمی بگیرند ما قبول داریم و مشکلی نداریم. تغییرات عمده ایجاد شده است. گسترش برخی از مناطق آزاد از مجموع چهار نقطه ما بیشتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید