محکومیت گسترده هتک حرم و نمازگزاران رضوی در ماه مبارک رمضان/ تکفیرهای وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند


ساعت: 19:35
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819827

توسط علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

در پی حمله به حرم مطهر امام رضا (ع) علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان این اقدام را محکوم کردند و خواستار واکنش جدی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، ساعاتی پیش در سومین روز از ماه مبارک رمضان، سه تن از حواریون حاضر در بارگاه رسول اکرم (ص) در حرم مطهر رضوی مشهد مقدس مورد حمله قرار گرفتند. چاقوها با هوشیاری نمازگزاران و تلاش محافظان حرم مهاجم بلافاصله دستگیر و تحویل پلیس شدند و مجروحان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه دو نفر از مجروحان در بیمارستان فوت کردند.

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت اقدام وحشیانه این عامل تکفیری، گفتند: هرکس قصد تفرقه بین مسلمانان را داشته باشد قطعا کافر است و این افراد نوکر آمریکا و اسرائیل هستند.


تهمت به حرم و نمازگزاران رضوی در ماه مبارک رمضان محکوم شد

مولوی نذیر احمد سلام; نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:

وی افزود: در سومین روز از ماه مبارک رمضان ساعتی پیش در بارگاه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به سه تن از حواریون حمله با چاقو وارد شد که این جنایت بزرگ است و همچنین حرمت ماه مبارک رمضان و حرم را دارد. نقض شده است. رعایت نشده است.”

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بودن.

وی افزود: این جنایتکاران تکفیری مبانی اسلامی، انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشته و مرتکب این جنایت نشده و یا مرتکب نشده اند.

مولوی سلامی گفت: این جنایت بزرگ و جنایتی نابخشودنی است و از مسئولان درخواست داریم هر چه سریعتر این جنایتکاران را مجازات کنند.

وی با بیان اینکه هدف این افراد اختلاف افکنی در بین امت بود، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب، مردم ما این حرکت ها را تجربه کردند که با هدف ایجاد تفرقه بین امت، بارها این اتفاقات را تجربه کردند، اما هرگز تحت تأثیر این جریانات قرار نگرفتند. جریان های شیطانی «و در هر شرایطی در حال و آینده وحدت را حفظ می کنند و افرادی که هدفشان از این جنایات پراکندگی امت و ایجاد اختلاف و اختلاف در امت اسلامی است به هیچ وجه نمی توانند به اهداف خود برسند.

اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جماعت اهل سنت میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار ما در محکومیت این اقدام وحشیانه گفت: جسارت و نبرد با نمازگزاران در ماه مبارک رمضان.

وی با تاکید بر اینکه محبت اهل بیت(ع) شیعه و سنی نمی شناسد، افزود: اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه تکفیرها و گروه های تروریستی جایگاهی در بین اهل سنت ندارند، گفت: از قوه قضائیه می خواهیم با هرکسی که به وحدت، همبستگی و برادری مردم شیعه و سنی در این نقطه از کشور آسیب می زند برخورد کند. «او برای برخورد قاطعانه با عدالت اسلامی وارد شده و امنیت آنها را زیر پا می گذارد
.
ریگیان پور ادامه داد: این اقدام در ماه مبارک رمضان که محکومیت همه خشونت ها، کشتار و خونریزی است به شدت محکوم شد و دشمنان بدانند که این گونه اقدامات لطمه ای به وحدت، صلح و وحدت ملت ایران وارد نمی کند.
که در

جریانات تکفیری وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند

مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت سرباز نیز با محکوم کردن این اقدام، توهین به مقدسات و نقض وحدت را از سوی اهل سنت حرام و مذموم دانست و گفت: اهل سنت عاشق اهل بیت (ع) هستند و نام اکثر فرزندانشان از اهل بیت است. آل بیت(ع) و ما به این نام ها افتخار می کنیم، هرکس پیامبر را جز اهل بیت(ع) بداند مسلمان نیست و ما اهل سنت از او متنفریم.

وی با بیان اینکه اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند، گفت: از دیدگاه اهل سنت، عمل فردی با رفتار و ظاهر، مانند جریان های تکفیر وهابی که دشمنان واقعی اسلام هستند، بسیار قوی است. ماه مبارک رمضان.«او محکوم به فناست.

این عالم اهل سنت ادامه داد: جامعه اهل سنت ایران هرگز از تکفیر و وهابیت حمایت نکرده و نخواهد کرد، زیرا سیاست اهل سنت با آن متفاوت است، ما در این کشور زندگی می کنیم و به قوانین آن پایبند هستیم و از رهبری ولی فقیه تبعیت می کنیم. و هرگز با تندروها و تکفیرها همراهی نخواهیم کرد.

وی افزود: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین مذاهب و ملت های اسلامی هستند اما ملت هوشیار ایران اسلامی هرگز اسیر این گونه توطئه ها نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید