هدف اسلام اروپایی تغییر محتوای مذهبی مسلمانان است/ یهودی ستیزی در اروپا افزایش یافته است


ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807644

در این همایش جایگاه ادیان و مذاهب با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی وضعیت ادیان و مذاهب در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای غربی یکی از محورهای همایش جایگاه ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی ایران با توجه به بیانیه گام دوم بود. انقلاب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا همایش جایگاه ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی با نگاهی به یافته های گام دوم انقلاب صبح امروز در سالن همایش های دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

در این همایش خجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، همایون سامه یاح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، خجت‌الاسلام چکل مهدی نمایندگان دانشگاه جامعه زرتشتی سخنرانی کرد.

کشورهای اروپایی به دنبال تغییر در محتوای مذهبی مسلمانان هستند


7ea1f66e ac98 4010 9ef5 dae9e5ebd3ff خبر خاکستری
سعید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب طی سخنانی در این کنفرانس گفت که زندگی مسالمت آمیز ادیان در جهان کمتر است. هند بمانید البته، امروز دولت تندرو حاکم رو به جلو است، اما تا دهه‌ها پیش، هند هیچ ارتباطی با مذهب مردم نداشت و آزادی مذهبی در آن کشور واقعی بود، زیرا رهبران پایگاه خود را در آنجا مستقر کردند.

وی ادامه داد: زرتشتیان، اسماعیلیان و دیگر بزرگان دینی در این کشور آزادانه زندگی می کنند، اما در اروپا شرایط متفاوت است، بنابراین در کشوری مانند فرانسه به گونه ای انجام می شود که محتوای دینی اسلام را تغییر می دهد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: اسلام اروپایی نامی است که بر آن گذاشته شده است، مسلمانان را از حجاب منع می کند و انواع محدودیت ها را اعمال می کند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی آنها به گونه ای است که در آداب، سنن و اعتقادات مسلمانان تأثیر می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: همزیستی مسالمت آمیز مذاهب یکی از خواسته های برحقی است که انتظار می رود کشورهای مختلف مطرح کنند.

یهودی ستیزی در اروپا تشدید شده است

22e9a9ce 2099 4271 97bd c0544cb34583 خبر خاکستری

همایون سامه نجف آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی در این همایش گفت: جامعه یهود حضور فعالی در مبارزات انقلابی دارد و ما افتخار تقدیم این شهید را به انقلاب داشتیم.
وی افزود: در جنگ تحمیلی جامعه یهود برای امنیت کشور شهدا، اسیر و جانباز دادند.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اخبار جعلی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در دنیا شایعات کذبی درباره حقوق بشر اقلیت های دینی در ایران شنیده می شود.
نجف آبادی افزود: یهودی ستیزی در ایران به هیچ وجه وجود ندارد و یهودیان در اقشار مختلف بدون مشکل استفاده می شوند.
وی گفت: یهودی ستیزی در اروپا منجر به مهاجرت یهودیان به برخی کشورها مانند فرانسه شده است.

دنیا دنیای تعامل است

c8c4b27a 38c6 44c8 8965 cf1f154f40d7 خبر خاکستری
مولوی عبدالحلیم، مفتی اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: وقتی به ایدئولوژی و آموزه های اسلام برای مسلمانان نگاه می کنیم، می بینیم که اسلام با همه تفاوت های مذهبی و نژادی به اصل کرامت انسانی پایبند است. در دنیا وجود دارد و احترام به یکدیگر بارها در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هر انسانی دارای کرامت و احترامی است که باید حفظ شود و خداوند متعال در قرآن نیز بر این امر تاکید کرده است.
مولوی عبدالحلیم قاضی گفت: ما نباید محاکمه مذاهب جهانی برگزار کنیم و هیچکس حق تعرض به دیگری را ندارد و طبق بیانات خداوند در قیامت به این مسائل رسیدگی می شود.
وی با بیان اینکه عدالت و انصاف باید در بین همه ادیان و مذاهب رعایت شود، تاکید کرد: دنیا دنیای تعامل است نه دنیای تقابل و این موضوع باید در کشور ما به خوبی اجرا شود تا به عنوان الگو در دنیا معرفی شود.

اگر به عاشورا و اهل بیت(ع) اعتقاد نداشتیم امروز در این مکان نبودیم

438a926b 97bb 4329 ac2a 7836104d8597 خبر خاکستری
آخوند بهزاد نیک الدین نماینده جامعه زرتشتیان نیز در این همایش گفت: اگر به عاشورا و اهل بیت(ع) اعتقاد نداشتیم امروز در این مکان نبودیم و انقلاب نمی شد.
نیک دین گفت: امام خمینی (ره) هویت ایرانی و اسلامی را به چالش کشیدند و گفتند مردم ایران باید راه درست را پیدا کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: پندار نیک، کردار نیک و رفتار نیک در ادیان مختلف بیان شده است.

نماینده جامعه زرتشتیان اصفهان افزود: کمبودهایی در کشور وجود داشت که منجر به دین گریزی در کشور شد، بنابراین باید در کشور کار فرهنگی انجام شود. رهبر معظم انقلاب نیز به این مهم توجه دارند.»

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در وحدت ادیان داشته است و ما زرتشتیان معتقد به اجرای عدالت حضرت علی (ع) هستیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید