وحدت مسلمانان بالاترین دستاورد جهان اسلام است / هدف دشمن سوء استفاده از تفاوت های قومی و مذهبی است

زمان: 08: 57 ساعت
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778700

در ملاقات رئیس سازمان بسیج مداحان با علمای اهل سنت زاهدان ، مورد بحث قرار گرفت.

یوسف ارجونی مسئول مداحان بسیج گفت: مهمترین و برترین نیروی مسلمانان امروز حفظ و تقویت وحدت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر هامون ، به مناسبت هفته وحدت و میلاد مبارک پیامبر رحمت و میلاد امام جعفر صادق (ع) ، شب گذشته رئیس سازمان بسیج هواداران اهل سنت زاهدان دیدار و گفتگو کردند.

دشمنان سعی می کنند از تفاوت های قومی و مذهبی استفاده کنند

مولوی گرجی ، یکی از علمای اهل سنت در این نشست ، با گرامیداشت روزهای وحدت ، مجموعه اقدامات انجام شده از زمان شروع بیماری عروق کرونر قلب را بیان کرد و گفت: تشکیل گروه جهادی برای شناسایی بیماری عروق کرونر قلب ، درمان بیماران در پزشکی ، غذا و تشییع جنازه و دفن اموات جزء سلسله اقداماتی است که به عنوان جهاد اکبر انجام می شود.

وی با بیان اینکه گروه جهادی فوقانی متشکل از بسیجیان و افراد حاشیه شهر بود ، افزود: معمولاً هر جهادی که در جهان اتفاق می افتد متشکل از مظلومان است ، شاید در جنگ هشت ساله ای که ما همان مردم امام را دیدیم. «آنها برخاستند و به ندای امام راحیل اجابت کردند.

وی به فعالیتهای این گروه جهادی در زمینه تعریض کوچه و سایر اقدامات جهت ساخت محله با کمک شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: همچنین یک مدرسه خانگی وجود دارد که بیش از 47 زن شیعه و سنی در آن مشغول تحصیل هستند. قرآن با هم .این صلح و دوستی و انسجام ناشی از وحدت شیعه و سنی در این قسمت از کشور است.

مولوی نارویی ، یکی دیگر از علمای اهل سنت ، اذعان می کند: “اگرچه دشمنان این منطقه سعی در سوء استفاده از تفاوت های قومی و مذهبی دارند و در مواردی ممکن است موفق به ایجاد حساسیت شده باشند ، ما نیز مخالف آن هستیم.” ما باید فعالیتها و حملات فرهنگی را افزایش دهیم و بیشتر تلاشها و فعالیتهای خود را بر نوجوانان و دانش آموزان متمرکز کنیم ، زیرا آنها سازندگان آینده این کشور هستند.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی دارای فرهنگ قوی هستند ، گفت: نزدیکی و آگاهی از فرهنگ این اقوام وحدت بین آنها را تقویت می کند ، افزود: ما برنامه هایی در زمینه مداحی جوانان اهل سنت می خواهیم.

عزیزاله براهویی کارشناس حقوقی دفتر تسهیل گری گفت: در حال حاضر 9 دفتر گروه صلح و سازش در زاهدان وجود دارد که از ریش سفیدان و معتمدین هر محله تشکیل شده است. وظیفه این گروه حل اختلافات قومیتی در هر منطقه است. “با ایجاد روابط دوستانه و وحدت بیشتر بین قبایل و قبایل.

محمدجواد جامعی ، مسئول حوضه های زائران استان سیستان و بلوچستان نیز بر تاکید بر وحدت بیشتر بین برادران شیعه و سنی تاکید کرد و از برنامه ریزی و هماهنگی با آموزش و پرورش استان برای تشکیل گروه های نوزادان و نوجوانان اهل سنت خبر داد و افزود: بازسازی مدارس و استعداد کودکان و نوجوانان با استعداد اهل سنت در این گروه های تطبیق پذیر شکل می گیرد و ما می توانیم از این ظرفیت در مراسم ملی و مذهبی استفاده کنیم.

مهمترین و عالی ترین قدرت امروز مسلمانان حفظ و تقویت وحدت است

یوسف ارجونی ، رئیس سازمان مداحان بسیج گفت که امروز به برکت خون مقدس شهدا ، امنیت در سراسر کشور حاکم است. امروز مسلمانان باید وحدت خود را حفظ و تقویت کنند.

وی اذعان داشت: “ما مطمئناً می توانیم همه نگاه ها را به دین رئوف ، که از یک پیامبر است ، معطوف کنیم ، زیرا مسلمانان الگوهای مشترکی مانند قرآن ، کعبه و پیامبر (صلی الله علیه و آله و …) دارند. و با چه چیزی به این الگوها برسیم. «آنها زحمت می کشند، این تلاش ها و همبستگی ها باعث تشویق و جذب ادیان دیگر می شود و غیر مسلمانان به دین ناب محمدی (ص) می پیوندند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز در نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران اهل سنت نیز از محبان واقعی اهل بیت (ع) محسوب می شوند، گفت: در این منطقه از سرزمین مقدس ایران احساس وحدت ، انسجام ، برادری و اتحاد وجود دارد.

وی همچنین از برگزاری سومین همایش ترانه سرایان اهل سنت بسیج در هفته جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود 400 گروه آواز و سرود اهل سنت در کشور در این زمینه فعالیت می کنند.

ارجونی در ادامه گفت که دشمن تمام تلاش خود را در زمینه های مختلف برای ایجاد تفرقه و دوگانگی بین مسلمانان به کار گرفته است.

به گفته وی ، هرچه تلاش مسئولان در زمینه وحدت بیشتر و م effectiveثرتر باشد ، ناامیدتر و شکست خورده تر دشمن خواهند بود و به فضل خدا روزی این وحدت صدای جهان خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید