غارت منابع مسلمانان هدف اصلی تفرقه استکبار/ اتحاد مسلمانان به پیروزی جهان اسلام می انجامد

ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779084

بصیرت گفت: هدف از ایجاد تفرقه بین مسلمانان غارت منابع طبیعی یا منفعت اقتصادی است و اتحاد مسلمانان مانع از رسیدن آنها به هدف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی بصیرت از کارشناسان مذهبی در گفت و گو با صاحب نیوز در خصوص هفته وحدت و همبستگی مسلمانان گفت: تقسیم بندی سلاح مشرکان در طول تاریخ بوده و این مشکل حتی در زمان پیامبر اسلام نیز وجود داشته است. «او از قدیم و البته تأثیرگذار برای دشمنان اسلام بود؛ رسول خدا همواره در پی جلوگیری از تفرقه بین مسلمانان بوده است.

وی با اشاره به آیه 61 سوره توبه گفت: خداوند پیامبر را در برابر مسخره کنندگان و مسخره کنندگان حمایت کرد و از صبر پیامبر اکرم (ص) در حضور مردم تمجید کرد.

این کارشناس مذهبی افزود: مردم در آن زمان دائماً با پیامبر صحبت می کردند و ایشان با صبر و حوصله به همه صحبت ها گوش می دادند و این ویژگی پیامبر اکرم بود که به مردم اجازه می داد صحبت کنند تا به کفار نگویند رهبر اسلام. جامعه می خواست به حرف مسلمانان گوش دهد.

غارت منابع مسلمانان هدف اصلی استکبار تفرقه افکنی است

حجت الاسلام بصیرت افزود: هدف از ایجاد شکاف بین مسلمانان، کسب منافع مادی و غارت منابع طبیعی یا اقتصادی بوده است، زیرا منطقه ای که مسلمانان در آن زندگی می کنند از موقعیت جغرافیایی بالایی برخوردار است و این امر استعمارگران را تشنه مسلمانان می کند.

او گفت: «استعمارگران حتی به متحدان خود هم رحم نمی کنند. در عراق، سوریه، لبنان، یمن، عربستان سعودی، بحرین، افغانستان و ملت های شمال آفریقا و … البته استعمارگران برای رسیدن به اهداف خود علاوه بر اینکه به مردم مسلمان رحم نمی کنند، حتی رحم نمی کنند. در مورد مردم غیر مسلمان

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: استعمارگران آنقدر کثیف و حیله گر بودند که به یاران خود رحم نمی کردند و اصل بر نفع مادی آنها بود. در عراق، لبنان و سوریه نیز مسیحی و سنی هستند، اما در ماجرای حمله داعش به چشم خود دیدیم که همگی سر بریده شدند.

حجت الاسلام بصیرت گفت: داعش ابزار استعمار بود که به نام اسلام قصد داشت تیشه به ریشه اسلام بزند. آنها در اهداف خود شکست خوردند.

اتحاد مسلمانان موجب پیروزی جهان اسلام خواهد شد

وی با بیان اینکه در طول تاریخ همواره شاهد بوده ایم که با اتحاد و همدلی خود پیروز شده ایم، گفت: ثمره وحدت و همدلی مسلمانان پیروزی جهان اسلام بر مستکبران است.

حجت الاسلام بصیرت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسلمانان چگونه می توانند کفار را از رسیدن به اهداف خود باز دارند، گفت: مسلمانان در سراسر جهان باید هوشیار باشند و با بالا بردن سطح علمی خود تمام تلاش خود را به کار گیرند تا دشمنان را از رسیدن به اهداف خود بازدارند. اهداف شیطانی “بودن.

این کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی های پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: صبر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در گسترش اسلام و تلاش بی بدیل ایشان در این عرصه. او را به مشاور و راهنمای بی نظیری برای مسلمانان تبدیل کرد. زمانی که مورد تمسخر کافران و ستمگران قرار گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، روز اخلاق و مهرورزی نامیده شده است و پیامبران در طول تاریخ با توجه به شرایط خود به شیوه های مختلف با مستکبران و مستکبران مبارزه می کنند. اکنون نوبت ما مسلمانان است که با الگو گرفتن از پیامبران، دشمنان اسلام را برای همیشه از بین ببریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید