مهمترین دستاورد امام خمینی (ره) عزت و سربلندی برای اسلام، مسلمانان و مستضعفان جهان اسلام است.


ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843561

بازماندگان گفتند: امام خمینی (رحمه الله) به ما آموخت که ما قدرت ایستادگی در مقابل نمایش قدرت آمریکا را داریم و آمریکا و متحدانش هیچ غلطی نمی توانند بکنند و امروز یکی از افتخارات بزرگ ملت ماست. با بزرگترین نمایش قدرت و آرایش روبرو خواهد شد. ما با افتخار و با اقتدار ناوهای جنگی آمریکایی و اروپایی را در خلیج فارس طراحی می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ حسین بزماندگان امام جماعت اهل سنت بندرپل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای نهضت امام خمینی(ره) عزت و سربلندی برای اسلام، مسلمانان و مستضعفان جهان اسلام بوده است. “

نائب رئیس هیئت روحانیت بندر حمیر گفت: سنت، مشیت و قدرت الهی متعلق به این است که انسان مخلوق اشرف و خلیفه خدا در روی زمین است.

بازماندگان افزودند: یکی از بارزترین نمونه های تداوم زمین در قرن معاصر، امام خمینی (ره) است، مردی که سیره عملی او برای نسل جدید درس های آموزنده ای دارد و این درس ها و آموزه ها بر چهار اصل مهم استوار است. تبرها می تواند بدیهی و الگویی برای همه باشد.
وی بیان می کند: اصل اول، اصل خدامحوری و دینداری امام خمینی (ره) بود، بنابراین چارچوب زندگی آنان بر اساس احکام الهی و سنت نبوی است و هدف از همه اعمال، رفتار و کردارشان الهی شمرده می شود. و نبوی، نرسیدن به دنیا و حوادث دنیوی.

بازماندگان گفتند: “در تاریخ ضبط ها، جیمی کارتر در مورد امام ملت گفت:” من به خدا اعتقاد ندارم. اما اگر خدایی هست در خمینی متجلی می شود».

وی گفت: اصل دوم، عقل و تدبر امام است، یعنی همه برنامه های امام بر اساس عقل و اندیشه و آینده نگری است نه تحت تأثیر احساسات و عواطف; پس گفتند: ما مسئولیم نه عامل نتیجه. اصل سوم قانون مداری حضرت امام خمینی (ره) بود که زندگی ایشان بر مبنای رعایت قوانین اعلام شده از طریق دین بود و فرمودند: «از آنجایی که احکام الهی در قالب جمهوری اسلامی بر جامعه حاکم شده است، وظیفه شرعی همگان است که از آنها اطاعت کنید «اصل چهارم اصل اجتهاد و توجه به عنصر زمان و مکان است، می توان گفت آنچه امام را از سایر فقها متمایز می کند توجه به عنصر زمان و مکان در بحث اجتهاد است. زیرا معتقد است اسلام دینی جاودانه است و قرآن راهنمای همه عصرها و مکان هاست.
بازماندگان خاطرنشان می کنند: یکی از مهم ترین دستاوردهای نهضت امام خمینی (ره) هدیه عزت و سربلندی اسلام، مسلمین و مستضعفان جهان اسلام است، افتخاری که خداوند متعال به بندگان مخلص خود عنایت می کند.
وی گفت: در داستان های بزرگان دین و به ویژه در فرمان گوهربار ابن رسول اکرم صلی الله علیه و آله از ائمه اهل سنت امام جعفر صادق علیه السلام داریم که می فرمایند: «خداوند دارد. همه چیز را به مؤمن سپرد مگر یک چیز و آن این است که او را زیر بار ذلت نگذارد: «چون خداوند در قرآن می فرماید عزت خدا رسول خدا و مؤمنان است، پس مؤمنان سزاوارند که عزیز و محترم باش.”

بازماندگان گفتند: شهدا از بدو اسلام خالصانه سرمایه گذاری کردند و مهمترین سرمایه خود را تقدیم کردند. جان و مال به نام این افتخار. یاد امام خمینی (ره) و شهداست، با پیروی از امام مسلمین از امام خامنه ای (مدظله العالی) دفاع و دفاع کنیم.
پژوهشگر سیره هرمزگانی گفت: معتقدم صاحبان منبر و کسانی که وظیفه تبیین و روشنگری دارند باید در سنگر مجاهدین حضور داشته باشند حتی اگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف برای جامعه و نسل‌ها در مناسبت‌های مختلف حق دارند یادآوری‌های جدید و تکرار این یادآوری‌ها قطعا مفید هستند. مثلاً در عرصه بین المللی باید یادمان باشد که من چگونه خمینی را دارم، خدا رحمتش کند، به یاری خداوند متعال عظمت ابرقدرت ها را شکست.

بازماندگان افزودند: امام خمینی (رحمه الله) به ما آموخت که ما قدرت ایستادگی در مقابل نمایش قدرت آمریکا را داریم و آمریکا و متحدانش نمی توانند اشتباه کنند و امروز یکی از افتخارات بزرگ ملت ما خواهد بود. با بزرگترین نمایش قدرت و آرایش روبرو شوید. ما با افتخار و مقتدرانه ناوهای آمریکایی و اروپایی را در خلیج فارس مستقر می کنیم و آنچه را که به برکت اخلاص امام خمینی رحمه الله علیه ما به ویژه ملت ایران و جهان اسلام و مسلمانان به دست آورده اند. جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری امام خامنه ای این هنر را ساخت که بت های بزرگ خیال را در هم شکست و وحشت را از دل مستضعفان زدود و در دل ها جای داد. از ستمدیدگان

امام جمعه بندرپل افزود: یکی دیگر از دستاوردهای امام خمینی رحمه الله شکست تابوی مشارکت روحانیت و علمای اسلام در سیاست بود.
امروز که تحول بزرگی در ملت پیدا شده و خداوند متعال این ملت را تامین کرده و با قدرت خود این تحول را ایجاد کرده است، این تحول در روحانیت حاصل شده و اکنون در صف مجاهدین می جنگند و می کشند. دادن و شهید شدن و این مانع عدم دخالت روحانیت و عالم دین در امور اجتماعی، سیاسی و نظامی شکسته شده است.
بازماندگان اظهار داشتند: خدا را شکر در همه زمینه ها به دستاوردهای مهم و قابل توجهی دست یافته ایم که در این مقاله کوتاه نمی توان فرصت ها را پر کرد اما به عنوان یک جمع بندی خوب به دستاورد در حوزه معضلات اجتماعی و این موضوع اشاره می کنم. دستاورد مبارک است.» وحدت کلمه است، آنچه می توانم بگویم این است که بهترین ثمره این حرکت، این وحدتی که بین اقشار مختلف حاصل شده، دانشگاه به روحانیت نزدیک شده، روحانیت به آنها نزدیک شده است. آنها ایمان و صدای جمهوری اسلامی را می خواهند و رمز موفقیت ما که قدرت های بزرگ جهان را دفع کرد و نیروی شیطانی مانند قدرت خاندان پهلوی را سرنگون کرد، رمز موفقیت این وحدت بود. طبقات و وحدت کلام.

وی با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی که در ایران اسلامی مثال زدنی است از دیگر برکات وجود امام راحل است، خاطرنشان کرد: اگر نعمت جمهوری اسلامی نبود، این نعمت بزرگی است که ما و همه داریم. برادران شیعه و سنی متحد، و همه ما می خواهیم دنبال اسلام برویم و همه باید مراقب باشیم که زمانی برای تبلیغاتی که تقریباً برادران ما را در طول تاریخ دچار تفرقه کرده است، باقی نماند. ما باید برادر باشیم، نباید اجازه دهیم دیگران بیایند و همه چیز را از ما بگیرند، و ما باید بنشینیم و سر چیزی که نباید با آن دعوا کنیم، دعوا کنیم. امیدوارم بر اساس دستورات دین مبین اسلام همگی احساس مسئولیت کرده و نعمت های الهی را به خود یادآوری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید