دشمن به دنبال تحریف افکار امام خمینی (ره) است / اصل عدالت در مکتب امام (ره) رسیدگی به محرومان و مستضعفان بود.


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843621

در مراسم بزرگداشت ارتحال امام در دهدشت آمده است;

حجت الاسلام والمسلمین اندرسیان گفت: دشمن به دنبال مخدوش کردن شعور عمومی نسبت به جایگاه امام راحل (ره) است که با جهاد به تبیین جایگاه، اندیشه و اندیشه امام بپردازد که این امر مستلزم دشمنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با حضور موحد نماینده مردم 4 شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. مجمع، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندهان نظامی و انتظامی، سرپرست استانداری کهگیلویه، مردم دهدشت و برخی دیگر از مسئولان شهرستان در مصلی این شهرستان برگزار شد.

فرمانده مقاومت بسیج کهگیلویه در این مراسم اندیشه های پاک امام خمینی (ره) را نقشه راه و الگوی ملت های مستضعف جهان خواند و گفت: امروز دنیا نیاز مبرمی به اندیشه های روشن و پاکی چون اندیشه امام خمینی (ره) دارد و نتیجه آن احیای اسلامی است. ملت های مسلمانی که در مقابل ظلم مستکبران و دست نشانده هایشان ایستاده و می جنگند.

حمزه محقق زاده با اشاره به استقبال در جبهه مقاومت از گفتمان امام و انقلاب اسلامی افزود: دشمنان از این افکار هراس دارند و سعی می کنند از جنگ های ناب و شناختی از جمله جنگ های رسانه ای برای پاکسازی ذهن خود استفاده کنند. افکار بازدارنده هستند

وی گفت: مکتب امام خمینی(ره) عزت و اقتدار اسلام، ارزش های الهی و ناامیدی دشمنان را به چالش می کشد.

حجت الاسلام والمسلمین امرلا اندرزیان در این مراسم گفت: صدور ارزش های انقلاب یکی از اهداف امام راحل بود و احیای اسلامی در منطقه مدیون اندیشه امام است.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: مذاکره با آمریکا خلاف نص صریح قرآن است چرا که نمی توان با شیطان مذاکره کرد.

وی با بیان اینکه چپ و راست بازی قدرت و ثروت است، گفت: چرا از آنها حمایت کنید تا فردای قیامت که یقه عده ای را به بیت المال می برند، همه گرفتار شویم؟

اندرزیان ترسیم عدالت در ذهن امام را یادآور شد و خاطرنشان کرد: عدالت به معنای ایجاد محیطی امن و آرام است و در سایه عدالت، توسعه، معرفت، اساس استقلال، آزادی و رفاه محقق می شود.

او گفت: «اگر در زندگی فقط نباشیم، ظالم هستیم. او می دانست.

وی با تبیین ساده زیستی بندگان از دیدگاه امام، گفت: امام می فرمایند یا نباید مسئولیت پذیر بود یا باید ساده زیست.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج نیز اندیشه های امام راحل را میراثی ماندگار برای جهان اسلام دانست و گفت: ایشان با احترام به این اندیشه ها دوباره به انقلاب جان و قوت خواهند بخشید.

اندرسیان با اشاره به جنگ روانی دشمن برای مقابله با نظام، گفت: امام راحل (ره) فرمودند هر وقت دشمن از کار شما عصبانی شد، بدانید که کار درستی کردید و هر وقت از شما تعریف و تمجید کرد، بدانید که خلأ وجود دارد. در کارش

وی افزود: باید ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) برای نسل های آینده انقلاب به درستی شناسایی شود تا در مقابل توطئه های دشمن ایستادگی کنیم.

اندرزیان با بیان اینکه آزادی از دیدگاه امام یک پرسش خدادادی در حدود قانون الهی و در فطرت انسان است، گفت: رشد، جهت دهی و تربیت جامعه است.

اندرزیان به تشریح احیای هویت در ذهن امام خمینی (ره) پرداخت و افزود: به فرموده امام خمینی (ره) باید خودمان را باور کنیم و به خودمان برگردیم، غربی ها می خواهند ما را خالی کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که با استکبار به دنبال مذاکره هستند قطعا پیرو خط امام نیستند، گفت: ایمان عمیق امام راحل فقط به خدا بود و آنچه ما را پیروز می کند توکل بر خداست.

وی با اشاره به توطئه های همیشگی دشمنان علیه انقلاب گفت: امروز در جبهه فرهنگی صدای بلند بچه هایی که سرود سلام فرمانده می خواندند به گوش جهانیان رسیده است و مخاطب این سرود است. امام عصر(عج) که می لرزد.«ظالمان خود را انداختند و شرق و غرب دست به دست هم دادند تا انقلاب شکوهمند را به هم بزنند.

وی افزود: این روزها که سرود «سلام فرمانده» در داخل و خارج از کشور موجی ایجاد کرده و اردوگاه ضدانقلاب را به لرزه درآورده است، حرکت فرهنگی بزرگی به سمت مسئله ولایت و ولایت است؛ این یک حرکت بزرگ فرهنگی است. همین نکته یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات در وصیت نامه شهداست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا پیام آور بصیرت و معرفت هستند خاطرنشان کرد: حماسه دفاع مقدس نشان داد که چگونه جوهره ایمان در رزمندگان ما می تواند به عنوان معجزه باز شود و پیروز شود و درسی که از اخلاق و رفتار و کلام شهدا می گیریم. این است که برای دفاع از انقلاب و اسلام عزیز ابتدا باید روی مسئله ایمان و معرفت و بصیرت کار کرد.

اندرزیان با بیان اینکه دشمن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران همواره به دنبال ضربه زدن به آن و توطئه بوده است، بیان کرد: بار با نمایش فیلم ضد ایرانی عنکبوت مقدس در جشنواره کن فرانسه قصد ضربه زدن به انقلاب را دارد. و نظام و به این ترتیب می خواهد انقلاب و نظام را بد و سیاه جلوه دهد.

وی با اشاره به تلاش کشورهای استکبار غربی برای هجمه فرهنگی به اسلام ناب محمدی و ایران هراسی، گفت: راهبرد غرب در گذشته بر این بوده است که حتی پایین ترین آثار هنری و ایران هراسی را در پیش گرفته است. توسط آنها برجسته و مورد توجه قرار می گیرند.

اندرزیان ادامه داد: مکتب امام خمینی(ره) یک نظام فکری بود و مقام معظم رهبری آن را جایگاه انقلاب و مکتب امام خمینی(ره) نامیدند.

وی با اشاره به ارکان اصلی مکتب امام خمینی(ره) گفت: معنویت، عدالت و عقلانیت از ارکان اصلی مکتب امام خمینی(ره) بود.

وی با بیان اینکه همواره باید به این ارکان توجه ویژه داشت، افزود: اصل معنویت در مکتب امام خمینی (ره) همراه با اخلاص و کار برای خدا و اخلاق است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه اصل عقلانیت در مکتب امام خمینی(ره) با دموکراسی، استقلال و ایستادگی در برابر دشمن و تدوین قانون اساسی محقق شد گفت: اصل عدالت در مکتب امام خمینی(ره) همراه با رسیدگی به محرومان و مستضعفان است.

اندرجیان اضافه کرد: دشمن به دنبال این است که شعور عمومی را از جایگاه فردی و عظمت کاری که امام راحل (ره) انجام داد، منحرف کند، که جهاد باید تبیین شود و بتوانیم شخصیت، جایگاه، اندیشه و اندیشه امام را تبیین کنیم. که مستلزم خصومت است.

وی خاطرنشان کرد: باید متوجه باشیم که دشمن در چه زمینه هایی سعی دارد واقعیت های جامعه و انقلاب را وارونه نشان دهد. برای تبیین سیر و حکومت امام راحل (ره) و اجازه ندادن دشمن به تحریف ذهن جوانانی که زمان امام راحل (ع) را درک نکرده اند، باید با این تحریف مخالفت کرد.

عکس های اضافی:


d865e758 cae0 40ed b89c f404d5fe74a8 خبر خاکستری


92b05d8d 76ee 4947 b178 cea16ce8fb63 خبر خاکستری


90033437 5b70 47fa a810 74fc2dc48052 خبر خاکستری


a44ebbc8 542f 4536 bddb 8ba5d38e8f30 خبر خاکستری


7a81bff1 8d12 4fa4 9778 23e4a3827264 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید