امام خمینی (ره) احیاگر اندیشه و مکتب اسلام ناب محمدی بود / توجه به مستضعفان و طبقات فرودست جامعه


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843357

سلطانعلی میر گفت: امام خمینی (ره) احیاگر اندیشه و مکتب اسلام ناب بود، اسلام را اسلام مستضعفان می دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سلطانعلی میر کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه ایام وفات فرصت مغتنمی برای تبیین ویژگی ها و عملکرد مکتب امام خمینی (ره) بود، اظهار کرد: امام راحیل یکی از پایه گذارانی بود که مجددا ایده تثبیت شده را در دنیا و در عرصه های مختلف مطرح کرد و امروز پس از 43 سال این نگرش و ویژگی های مکتب اسلام در جهان محسوس است و رهبر انقلاب نیز این تفکر و اندیشه را ادامه دادند.

وی با اشاره به اینکه مکتب امام خمینی (ره) نشانه های ارزشمند و ماندگار زیادی دارد، افزود: مردم سالاری دینی مبتنی بر دیدگاه اسلامی یکی از ارزشمندترین راهبردهای فکری و عملی ایشان برای آینده بوده است.

به گفته این کارشناس سیاسی؛ برای بررسی هویت مکتب امام، بهتر است شخصیت تاریخی آن را که دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی بود، شناسایی و تحلیل کرد.

وی افزود: عده ای معتقد بودند که انقلاب اسلامی در ایران رخ نمی دهد اما دو مقوله انگیزه الهی و وحدت باعث این پیروزی شد که مردم در آن نقش اساسی داشتند.

صلح ادامه داد: رمز پیروزی و پایداری کل انقلاب در اهداف تعالی و رهبری بی بدیل و وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت و اطاعت از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

تحریم ها بهترین راه برای ایجاد اعتماد به نفس و اعتماد به نفس است

وی گفت: مکتب سیاسی امام خمینی (ره) کارآمدی خود را در عرصه میدانی نشان داده و رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران در برابر جادوی دیرینه استبداد و استعمار بیگانه و سیاست منهای دین و سکولاریسم در ادبیات و ادبیات نبود. بیانات مکتب امام راحل.

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان داشت: انقلاب ایران ماهیت خاصی دارد که با انقلاب های دیگر متفاوت است، بیشتر مکتب اسلام به سیاست مربوط می شود، بنابراین انقلاب ریشه سیاسی هم دارد. دین ما جدا از سیاست نیست و البته نمی تواند باشد، ایجاد حکومت بر اساس دین از دیدگاه های امام خمینی بود که قبل از انقلاب وجود نداشت.

وی افزود: امام به سیاست الهی و انسانی به عنوان مکتب اسلام ناب می نگرند که در مسائل داخلی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حرفی برای گفتن دارد و معنویت از دیگر ویژگی های مکتب امام راحل است.

میر گفت: امام خمینی (ره) نگاه ویژه ای به محرومان و مستضعفان نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان داشتند و معتقد بودند که کارمندان باید از بین محرومان و رنج دیدگان انتخاب شوند و زندگی آنها به دور از اشرافیت باشد. هیچ حق و سهمی برای خود قائل نیستند و اینها از ویژگی های مکتب امام است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه امام اولین فردی بود که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرد، گفت: نفس می کشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید