شخصیت بی نظیر امام خمینی (ره) در جهان اسلام/ نهضتی که انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد، الگویی برای آزادی خواهان جهان است.


زمان: 09:03:00
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843565

شخصیت امام خمینی (ره) در جهان اسلام بی نظیر است و نهضت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران الگویی برای آزادی خواهان در سراسر جهان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، انقلاب اسلامی ایران در دوران امام خمینی (ره) معجزه قرن است، معجزه ای که می تواند نقش مهمی در بیداری اسلامی و ایستادگی آزادی خواهان جهان در برابر کفر و ظلم داشته باشد.

امام خمینی (ره) با توکل به خدا و با حمایت مردم توانستند رژیم پهلوی را که مملو از ظلم و ستم بود از بین ببرند و انقلابی مبتنی بر حاکمیت دینی به وجود آمد و در این میان نهادهایی که امام (ره) تشکیل داده بود. برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران بسیار مهم است.

در زمانی که ظلم و ستم همه جا را فرا گرفته بود، امام خمینی (ره) آمدند، یاران امام در مسیر انقلاب بودند تا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را در کشور برقرار کنند، امام (ره) اسلام ناب محمدی را زنده کرد و تبیین کرد. که پیامبر اسلام سالها پیش این اسلام را تبیین کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تاریخ مسیر دیگری به خود گرفت.

انقلاب اسلامی ایران برای از بین بردن ظلم پیروز شده است. حمایت از مظلومان، مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و تلاش برای گسترش عدالت در جامعه یکی از مهمترین ویژگی های حضرت امام (ره) بود. ثابت شده است که با ایستادگی در برابر دشمنان و ظالمان می توان شاهد سقوط مستکبرین در سراسر جهان بود.

14 خرداد سالروز رحلت امام (ره) است که نه تنها ملت ایران، بلکه ملت های آزادیخواه جهان را عزادار می کند و در همین راستا میزگردی با حضور صاحب نظران سیاسی برگزار شد.


راه امام خمینی (ره) سرمشقی برای آزادی خواهان در سراسر جهان است

حجت‌الاسلام حبیب خاتمی، رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: امام خمینی (ره) مرد بزرگ دنیای معاصر بود که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به معجزه قرن یاد می‌شود، دفاع کرد. انقلابی که امروزه به کشورهای بسیاری در سراسر جهان تبدیل شده است.

وی افزود: نهضت امام یک نهضت آزادیبخش بشریت است و خط مقاومتی را پایه گذاری کرد، مقاومتی که در طول سالیان متمادی توطئه های دشمن را از بین برده و با آن مقاومت اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران را از بین برده است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان گفت: راه امام را سرلوحه کار خود قرار می دهد.


9d102595 06de 44b0 8d55 8b8b040128ac خبر خاکستری


حجت الاسلام خاتمی گفت: بنده (ره) را دارم با اینکه ایشان مسئولیت داشتند اما به همه نکات ریز و درشت توجه داشتند و همه مشکلات و مشکلات امام (ره) را از مشکل غافل نکرد و این عبرتی است برای همه. ما و حرکت در راه ائمه انقلاب موجب سعادت می شود.

وی با اشاره به محبوبیت امام (ره) در بین مردم و ملت ها گفت: خداشناسی، دشمن شناسی، ساده زیستی، استکبار ستیزی، محبوبیت از مهمترین ویژگی های امام (ره) است که باعث محبوبیت خاصی در بین مردم شد. . نمونه آن را می توان در مراسم استقبال از امام (ره) در 12 بهمن 57 مشاهده کرد که مردم با شور و شوق به زیارت امام (ره) یا تشییع پیکر امام (ره) می رفتند. با شکوه ترین تدفین عصر شناخته شد و مردم از همه شهرستان ها برای دفن امام به تهران آمدند.


من یک جنبش دارم، احیاگر تمدن اسلامی

همایون رهبران کارشناس سیاسی گفت: یکی از مهمترین رویدادهای قرن بیستم، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) بود، انقلابی که دنیا را تکان داد و بسیار متفاوت از انقلاب های دیگر بود، به طوری که انقلاب های زیادی در اما نهضتی که من شروع کردم مقاومت قابل توجهی داشت و انقلابی مبتنی بر مردم سالاری دینی بود و این تفاوت مهمی است بین انقلاب اسلامی ایران و انقلاب های دیگر.

وی با بیان اینکه امام (ره) مسیر تاریخ را تغییر داد، افزود: در سال 57 اتفاقی افتاد که همه معادلات را بر هم زد و امام (ره) با تشکیل حکومت اسلامی بر اساس تفکر شیعی توانستند اغتشاش ایجاد کنند. نقطه عطفی در تاریخ بر اساس اندیشه ولایت فقیه.

این کارشناس سیاسی گفت: انقلاب اسلامی ایران همه گفتمان های دنیا را برانگیخته است و بحمدالله این انقلاب هر روز در حال رشد است.

رهبران انقلاب با اشاره به اینکه نهضت امام، احیای تمدن اسلامی است، گفتند: در طول قرون متمادی و در حکومت های استبدادی، توطئه استعمارگران به زوال تمدن اسلامی منجر شد و امام (ره) آمدند تا یک اسلام جدید ایجاد کنند. تمدن، دقیقاً همان تمدنی که پیامبر(ص) شکل داد.

وی گفت: امام خمینی (ره) با تلاش و مجاهدت و پیروزی انقلاب جهانیان را متحیر کرده است و جمهوری اسلامی ایران آرزوی همه توطئه گران و سلطه گران را گرفته و با قدرت به پیش می رود.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: عظمت نهضت امام (ره) امروز در همه جای دنیا نمایان است و به فضل الهی انقلاب اسلامی ایران وارد مرحله دوم شد که رهبری فرمودند در گام دوم باید به مرحله جدیدی برسیم. تمدن اسلامی.


182bd7b4 3737 417e 900c 29b8a87ac84f خبر خاکستری



احیای حکومت اسلامی مهمترین دستاورد امام (ره)

رهبری فرمودند: امام(ره) تشکیل دهنده انقلاب دینی بود و احیای حکومت اسلامی مهمترین دستاورد امام(ره) بود و اگر حکومت اسلامی نباشد بسیاری از دستورات اسلامی در اوایل اطاعت نخواهد شد. انقلاب اسلامی ایران همه فکر می کردند نهضت امام ماندگار نیست، اما روز به روز قوی تر می شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن همه تحریم ها و توطئه ها را در دستور کار قرار داده است و مشخص است که جمهوری اسلامی ایران مرزهای خود را اشغال کرده است و خود کشورهای دیگر نیز اذعان دارند که تفکر جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی در جهان گسترش یافته است. ما تا کنون شاهد این مهم بوده ایم.

رهبری گفتند: رهبری فرمودند تمدن نوین اسلامی محدود به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیست و این موضوع گستره جهانی دارد که مقدمه ای برای ظهور گفتمان انقلاب اسلامی در جهان شده است. .

امیرعلی حیدر امیری کارشناس مسائل سیاسی افزود: امام خمینی (ره) نهضتی را پایه گذاری کردند که در تاریخ سابقه نداشته و عظمت امام (ره) نشات گرفته از آرمان های دیرینه اسلام، مسلمانان و به ویژه شیعیان است. و امام (ره) گفتمان جدیدی را آغاز کردند بر اساس بیداری مردم، گفتگو با مردم و استفاده از رسانه های مردمی، توانستند مردم را بسیج کنند و از آنجایی که روحانیت در سراسر کشور به ویژه در ایام محرم صفر در تماس بودند، روحانیت را حفظ کردند. زنده قیام امام حسین (ع) بیدار شدند و نوعی شباهت پیدا کردند و این باعث شد امام حسین و یزید زمان خود را بشناسند و شرایط را برای همه مردم توضیح دهند.

وی افزود: در زمان رژیم پهلوی مردم از ظلم و ستم خسته شده بودند و دیدند منابع و منافع آنها غارت شده و مردم آزادی بیان ندارند و کشور تحت سلطه نظام سلطه است و فقط نام ایران از اموال باقی مانده است. غارت شد، دین جایی نداشت و ملت تحقیر شد و تمدن هزاران سال زیر یوغ غرب بود.


تمدن نوین اسلامی در حال شکل گیری است

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام (ره) گفتمان جدیدی را آغاز کردند، روحانیت سنگ بنای آن را گذاشتند و پیام امام (ره) را به مردم رساندند و مردم پیام را دریافت کردند و به انتشار آن ادامه دادند و امروز این گفتمان ملت ها گسترش یافته و تمدنی نوین اسلامی است که مردم سراسر جهان آن را بیدار کرده اند و می توان این تمدن و گفتمان پیامبر(ص) را احیا و بیدار کرد و ملت ها را برای مقابله با دشمن و ظالمان بسیج کرد.

امیری گفت: امروز شاهد بیداری ملت ها از غرب آسیا گرفته تا آفریقا، اروپا و آمریکا هستیم که شکل گیری مقاومت بر اساس گفتمان امام (ره) است و گفتمان مقاومت به هیچ دولتی و ریشه ای وابسته نیست. از دل ملت ها و گفتمان جدید در دولت ها «به نام محور مقاومت شکل گرفت و قیام آن به بسیاری از کشورها سرایت کرد.

وی گفت: بسیاری از ملت ها خواستار این گفتمان هستند و نوید بیداری مردم را می دهد و آینده درخشانی در پیش است و با آمدن امام عصر(عج) شاهد سعادت خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید