روحانیت از زبان امام خمینی (ره) / روحانیت با ترویج حقایق اسلام از مرزهای عقیدتی جهان اسلام دفاع کرد.


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841656

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت؛

امان الله علیمرادی گفت: حافظان با ترویج حقایق اسلام ناب محمدی و تعمیق فقه آل محمدی و معارف دینی از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جهان اسلام دفاع کردند و مظلومان و مستضعفان را فریاد زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه فلسفه وجودی برای تشکیل نهاد روحانیت پیروی از نهضت انبیا و نجات انسان از گرداب خطا و توهم است، گفت:

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه علمای دین در عصر غیبت پرچم رهبری را در دست داشتند و کشتی نجات را هدایت کردند، گفت: این پیشگامان علم و دانش با ترویج حقیقت اسلام ناب محمدی هستند. فقه آل محمد و آموزه های دینی از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جهان اسلام دفاع کرده و فریاد دلسوزانه ای بر مظلومان و ذلیل در سراسر گیتی بوده است.

وی در خصوص روحانیت در کلام امام راحیل گفت: روحانیت تجسم اسلام هستند، وحی قرآن هستند، تجسم پیامبر اکرم هستند، مردم آنها را اینگونه می شناسند، مردم علاقه مند هستند. دین خودشان آنها به اسلام خود علاقه مندند.» آنها به اسلام علاقه دارند، به علمای اسلام علاقه دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: معمار کبیر انقلاب فرمودند: شما نشانه خدا هستید اگر خدا بخواهد نشان اسلام خواهید بود. مردم باید به روحانیت توجه کنند، به پیامبر(ص) که نمایندگان پیامبر اکرم و امام زمان هستند توجه کنند».

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به اینکه اسلام بدون روحانیت مانند کشور بدون پزشک است، گفت: امام خمینی (ره) در سخنانی فرمودند: اگر وکلای اسلام از اول اسلام نبودند. تا به حال، ما چیزی در مورد اسلام نمی دانستیم. این حقوقدانان «آنها بودند که ما را با اسلام آشنا کردند و فقه اسلام را تدریس و نوشتند و زحمت کشیدند و به ما رساندند و ما باید آن جهت را حفظ کنیم. “

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام با این سد بزرگ روحانیت تاکنون حفظ شده است و اگر خدا نخواهد این سد شکسته شود، اسلام شکسته می شود، بنابراین خیلی بزرگ است. وظیفه، ما یک وظیفه بسیار بزرگ داریم.

وی بیان می کند: معمار کبیر انقلاب در بیانات دیگری بیان کرده است: روحانیت در طول تاریخ پیش از دیگران فعال بوده و پرهای مفسده بر این فعالیت روحانیت سرپوش گذاشته است که شاید گاهی برعکس نبوده است. «اکرم (صلی الله علیه و آله) و در زمان غیبت امام زمان (عج) تا کنون، حفظ کننده اسلام و حفظ امت اسلامی همین طبقه روحانیت بودند.

وزیر گفت: امام راحل فرمودند: در هر حرکت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام اولین کسانی هستند که خون و شهادت بر پیشانی دارند. و به چوبه دار نرفتند و پیکر پاکشان در پیاده روهای حوادث خونین به شهادت نرسیده است؟

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی ادامه داد: روحانیونی که در طول تاریخ و در سخت ترین شرایط برای اسلام جنگیدند و خود را وقف اسلام کرده اند همواره سعی در تربیت و هدایت نسل هایی با دلی پر امید و دلی پر امید داشته اند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی (ره) در سخنان خود فرمودند: صدها سال است که روحانیت اسلام حامی محرومان است. این درست است که از بسیاری جهات بهتر از دمای شهدا، سختی ها و تلخی ها را در هر عصری برای دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود متحمل شده اند.»

وی خاطرنشان کرد: معمار کبیر انقلاب در بیانیه ای تاکید کرد که حوزه های علمیه و روحانیت همواره باید نبض فکر و نیازهای آینده جامعه را در دست داشته باشند و همیشه آماده پاسخگویی مناسب چند قدم قبل از حوادث باشند، آینده نیز خواهد بود. تغییر کند و جوامع بشری برای حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلامی نیاز خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید