امام خمینی (ره) امام تحول بود / تغییر جهان بینی توسط امام راحل حاصل شد.


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843065

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

امانولا علیمرادی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) امام تحول است، گفت: تحول توسط امام خمینی (ره) در بررسی قدرت ها و ابرقدرت های جهانی حاصل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام امانولا علیمرادی در گفتگو با راه آرمان; امام خمینی (ره) با اشاره به سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب، فرمودند: امام راحیل بزرگترین تحولات را در زمان خود ایجاد کرد و در بسیاری از عرصه ها و حوزه ها تحول ایجاد کرد. امام خمینی (ره) روحیه تحول را ایجاد کرد و وارد عرصه تحول شد نه صرف گفتار و صرف و نحو; از تحول روحی گروهی از دانشمندان جوان قم تا تحول عظیم ملت ایران.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مکتب مجموعه ای است که انسان و جهان را تفسیر می کند و مشخص می کند که مردم چه می کنند و به چه چیزهایی نیاز ندارند. در واقع مکتب مجموعه ای از جهان بینی ها و ایدئولوژی های یک انسان است; لذا مکتب امام خمینی (ره) شامل پکیج، مجموعه و سایزهای کامل می باشد; این ابعاد را باید در کنار هم در نظر گرفت. به همین دلیل رهبر انقلاب شریعت اسلامی را اساس مکتب امام خمینی (ره) معرفی کردند.

وی گفت: شریعت نظام جامعی است که همه شئون و شئون زندگی انسان را در بر می گیرد و شریعت اسلامی مجموعه ای از احکام، مقررات و احکام شرعی است که خداوند متعال برای بندگانش تبیین کرده است. “

این مقام مسئول افزود: رهبر انقلاب برای آزادی مدنی و اجتماعی، استقلال، مردم سالاری دینی، معنویت، عدالت، عقلانیت، قدرت و اقتدار ناشی از انتخاب مردم، نفی ظلم، کمک به مظلوم، احیای آرمان فلسطین، نفی صریح ترس و عظمت ظالم و شکستن این عظمت از شاخصه های مکتب امام خمینی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی گفت: امام راحیل انسانی متحول کننده و متحول کننده بود; نقش او فقط یک معلم نبود، نقش او یک فرمانده میدانی و رهبر واقعی بود. بزرگ ترین تحولات را امام راحل در زمان خود در عرصه ها و عرصه های مختلف ایجاد کرد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام راحل به معنای واقعی کلمه تحولی را در ملت ایران ایجاد کرده است. قبل از نهضت امام هم مبارزاتی بود، اما حوزه کاری آنها به حداکثر تعداد دانشجو می انجامید. اما بحث امام یک بحث گروهی محدود نبود; این موضوع مربوط به ملت ایران بود.

وی تصریح کرد: تغییر روحیه افسردگی و تسلیم شدن در برابر ملت دیگر، عمل امام خمینی (ره) است; مردم ایران قبل از نهضت به مسائل اصلی خود نمی پرداختند و به مشکلات شخصی خود مشغول بودند. اما امام راحل با ورود به عرصه جستجو، جست و جوی مسائل بزرگ و مهم را به وجود آورد و این ملت حقیر و مطیع را به ملتی مطالبه گر تبدیل کرد.

وزیر گفت: تغییر دیگر تغییر نگاه مردم به خود و جامعه بود. ملت ایران نسبت به خود نگاه تحقیرآمیزی داشت و این دیدگاه که ملت ایران می تواند بر ابرقدرت ها غلبه کند مطلقاً غیرقابل تصور بود. نه تنها نیروهای خارجی، بلکه نیروهای داخلی نیز تصور نمی شوند. امام خمینی این احساس حقارت را به احساس خودباوری و عزت تبدیل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی گفت: تغییر دیگر، تغییر مطالبات اساسی مردم بود; اگر گروهی از نظام آن زمان مطالبه داشتند، مطالبات در حد کوچه کشی بود، اما امام خواست مردم استقلال، آزادی یا نه شرقی و نه غربی را مطرح کردند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تغییر نگاه دینی دیگر، تغییر امام خمینی بود; مردم در آن زمان دین را فقط به دلایل شخصی می دانستند. اما مرحوم امام رسالت را، نظام سازی و تمدن سازی برای دین تعریف کردند و مردم به طور کلی نگاه خود را به دین تغییر دادند.

وی با بیان اینکه امام راحل فقه را در حوزه نظام سازی مطرح کردند، گفت: فقه با این مسائل فاصله زیادی دارد، البته بحث ولایت فقیه هزار سال است که در بین حقوقدانان وجود دارد؛ در این میان فقاهت و فقاهت در این زمینه وجود دارد. اما چون امیدی به تحقق آن نبود، هیچ گاه به جزئیات آن پرداخته نشد، بلکه امام این موضوع را در فقه مطرح کردند و مصلحت نظام را که مصلحت عمومی است، پیش امام راحل در فقه مطرح کردند.

وزیر گفت: یکی دیگر از زمینه های تحولی که امام ایجاد کرد، رسیدگی به جوانان بود. او به افکار و اعمال جوانان اعتماد داشت. مثلا زمانی که سپاه پاسداران تشکیل شد، جوانان بیست و چند ساله را به ریاست سپاه پاسداران پذیرفت. در حوزه های دیگر هم اعتماد عجیبی به جوانان مردمی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به تغییر نگاه به قدرت‌های جهانی و ابرقدرت‌ها از سوی امام خمینی(ره) گفت: در آن زمان هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که می‌توان کاری را برخلاف میل آمریکا انجام داد. اما ائمه همان کاری را کردند که روسای جمهور آمریکا گفتند که امام خمینی ما را تحقیر کرد. امام و کارگزاران امام، ابرقدرت ها را شکست دادند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام خمینی(ره) امام تحول بود و ما باید از ایشان درس بگیریم; هر جامعه پویا و پویا نیاز به تغییر دارد. پس از رحلت امام خمینی(ره) جامعه از رویکرد تحول آفرین فاصله نگرفت و در عرصه های مختلف تغییر کردیم و قوی تر از قبل و در مواردی با نشاط تر شدیم.

وی خاطرنشان کرد: تحول مناسب نیازمند حمایت فکری است. برخی حرکت های سبک و سطحی را نمی توان تغییر تلقی کرد و امروز باید تحولی در حوزه عدالت ایجاد کنیم که باید تحولی در آن ایجاد شود و این نیازمند پشتوانه فکری است که مبتنی بر این پشتوانه فکری است. بیایید از تحول عبور کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید