برخی افراد در لباس روحانیت سخنانی می گویند که از نظر اسلام نادرست است و هیچ کس نمی تواند جلوی آنها را بگیرد. داد بزنید و بگویید اینها ربطی به روحانیت ندارند

برخی افراد در لباس روحانیت سخنانی می گویند که از نظر اسلام نادرست است و هیچ کس نمی تواند جلوی آنها را بگیرد.  داد بزنید و بگویید اینها ربطی به روحانیت ندارند

روز جدید : رمانی که طلبه ها لانه جاسوسی را گرفتند من با شهید عباسپور رفتم آنجا با دوستانم صحبت کردم و گفتم الان بردی اما دو سه روز دیگر تمامش کن.

دکتر علی اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در سمینار «استکبار ستیزی در نظم نوین جهانی» گفت: انقلاب ما انقلابی خاص است که زیرساخت های فکری آن با انقلاب های دیگر متفاوت است. انقلاب های دیگر محدود به کشور خود بوده اند، اما انقلاب ما مشکلات دیگری دارد و انقلاب ما در چارچوب دین دیده می شود. نکته دوم در مورد این انقلاب چیزی نبود که در خلاء ایجاد شود. این جنبش اجتماعی با مشروطه آغاز شد و در سال 1957 خود را نشان داد.

بر اساس این گزارش، معاون فرهنگستان علوم افزود: ایران نیز ویژگی های خاص خود را دارد. معمولا کشورهای دنیا متحد و متحد هستند اما ایران یکی از کشورهایی است که اقوام مختلف دارد. رهبری انقلاب ما با انقلاب های دیگر فرق داشت و یک رهبر مذهبی بود نه فقط سیاسی. قبل از پیروزی انقلاب صحبت از اسلام در فضای دانشگاه سخت بود. رهبری در چنین زمانی بسیار دشوار است.

به گزارش جماران، وی تاکید کرد: زمانی صحبت می کنیم که 43 سال از انقلاب می گذرد. توسعه آنقدر سریع بوده است که فکر می کنم کشور در این 40 سال به اندازه 400 سال سابقه داشته است. روند وقایع به قدری سریع بود که تصمیم گیری واضح کار آسانی نبود. شما می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی اطلاعات کامل دارید. دسترسی ما به اطلاعات آن زمان قوی نبود، سیستم های اطلاعاتی ما ضعیف بود و شبکه های اجتماعی امروز وجود نداشت. در چنین شرایطی جای رهبر یک کشور را بگیرید و تصمیم بگیرید. از سوی دیگر، برخی افراد در کشور کارهای منفی انجام می دادند که نمی خواهم نام ببرم. اما مثلاً انتقال مواد منفجره به کشورهای دیگر که شبهات انقلاب را برانگیخت و البته بعداً این مرد دستگیر و اعدام شد. اما آثار این اتفاقات در انقلاب نیز تأثیر داشت. برخی دیگر می گفتند با این اقدامات منفی که به سمت فلانی مواد منفجره پرتاب می کند می خواهند این انقلاب را به پا کنند و رهبری باید این همه رفتار بد را بر اساس بی اخلاقی اصلاح کند که کار ساده ای نیست.

صالحی گفت: استقلال سیاسی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب ماست. یک متفکر آمریکایی گفت مشکل ما با ایران هسته ای نیست بلکه ماهیت انقلاب ایران است که می خواهد عظمت خود را بازگرداند و این نظم جهانی را زیر پا می گذارد. پس از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده سرانجام نظم جهانی را برقرار کرد. اگر اجازه می‌دادند معیشت مردم، اقتصاد و همه مشکلات ما درست باشد، با حفظ استقلال سیاسی خودش یک الگو بود. ما مثل کشور همسایه نیستیم که در دست اسرائیل و ناتو و کشورهای مرتجع است و شب ها می خوابد و یک چیز می گوید و صبح که بیدار می شود چیز دیگری می گوید. به هر حال ما به یک اصل پایبند هستیم.

وی گفت: بیانیه ها و تحلیل های مختلفی از لانه جاسوسی وجود دارد، اما باید به رهبری برگردیم و پشت سر رهبری بایستیم. تفاوت رهبر و واحد اجتماع در این است که او اطلاعات بیشتری دارد و جامعه را رهبری می کند. این راهنما آسان نبود و ما هزینه ها را پرداخت کردیم. مدیریت این حرکت را به درستی تشخیص داده است و ما باید پشت سر آن حرکت کنیم. البته در رمانی که دانش آموزان لانه جاسوسی را فتح کردند، من با شهید عباسپور به آنجا رفتم و با دوستانم صحبت کردم و گفتم الان فتح کردی، اما دو سه روز دیگر تمامش کن! این یک ضربه اصلی خوب بود. هژمونی آمریکا باید شکسته می شد. رهبری اذعان داشتند که تضمین این انقلاب بهایی دارد. استقلال هم بهایی دارد.

صالحی یادآور شد: زمانی که سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی بودم، سفیر یکی از کشورهایی که بسیار پیشرفته است و آمریکا در آنجا پایگاه دارد، تلفنی با من صحبت کرد و گفت آقای صالحی! من از مواضع سیاسی کشور شما لذت می برم! و او گفت، من قدردان آن هستم. یکی از کسانی که گفت: «قدر انقلاب خود را بدانید»، محمد البرادعی بود. وی گفت: قدر انقلاب خود را بدانید که حداقل هر چهار سال یک بار انتخابات ریاست جمهوری دارید. مبارک در بلغارستان پس از سال ها ریاست جمهوری پسرش را برای ریاست جمهوری آماده کرده است!

وزیر امور خارجه پیشین تاکید کرد: کاستی ها و مشکلات را نباید به انقلاب نسبت داد. متأسفانه ما داریم نسل جوان را از دست می دهیم، زیرا برخی در پوشش روحانی مطالبی را می گویند که از نظر اسلام نادرست است. هیچ کس نمی تواند آنها را متوقف کند! داد بزنید و بگویید اینها ربطی به روحانیت ندارند! زمانی که ما دانشجو بودیم، «ایسم» زیاد بود و تنها چیزی که «اسلام‌گرایی» نبود و اگر از دین صحبت می‌کردید، عقب‌مانده و ارتجاعی محسوب می‌شد. در چنین شرایطی امام به تنهایی با ایسم ها مبارزه می کند. اما این 43 سال کشور العینی برای تاریخ پرافتخار این کشور بوده است. دولت آمریکا واقعاً حیله گر و غیرقابل اعتماد است. آمریکا دشمن موذی است.

دیدگاهتان را بنویسید