هیچ تیمی نمی تواند جلوی این پرسپولیس را بگیرد

هیچ تیمی نمی تواند جلوی این پرسپولیس را بگیرد

پرسپولیس در پایان هفته ششم در لیگ برتر کشورمان صدرنشین شد و بالاتر از سایر تیم ها ایستاد. خیلی ها معتقدند این تیم در فصل نقل و انتقالات بهترین عملکرد را نسبت به سایر تیم ها داشته و دلیل موفقیت و رهبری پرسپولیس هم همین است. عباس کارگر پیشکسوت خوش صحبت و خوش اخلاق پرسپولیس نیز در این زمینه صحبت های جالبی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

در همان ابتدا می خواهیم بپرسیم راهنمای پرسپولیس را چطور می بینید؟

به نظر من پرسپولیس با این نفرات مثل بایرن مونیخ آلمان و بوندسلیگا شده است!

تو چی میگفتی

بایرن مونیخ در آلمان سیاست دارد و بهترین ها را از تیم های دیگر می خرد. با این سیاست بایرن قدرتمند می شود و هیچ تیمی نمی تواند مانع قهرمانی این تیم شود. پرسپولیس هم در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن خوب خرید، مثلا سه بازیکن از سپاهان. سوروس رفیعی، دانیال اسماعیلی فر و گئورگی گلسیانی توانستند در موفقیت این تیم سهیم باشند.

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلیگنجی و سعید صادقی چطور؟

اتفاقا می خواستم به این سه بازیکن اشاره کنم. بیرانوند که بهترین دروازه بان سال های اخیر ایران بوده است به خانه بازگشت. پورعلیگنجی و صادقی که بارها به رنگ قرمز و پرسپولیس علاقه نشان دادند و خوشبختانه خیلی زود در این تیم جای گرفتند. این تیم با این بازیکنان و سایرین مدعی اصلی قهرمانی است.

شما هم معتقدید پرسپولیس امسال خوب بسته شد؟

شک نکن! این تیم در فصل نقل و انتقالات خیلی خوب تقویت شد و حالا به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی نیاز دارد. پرسپولیس فصل گذشته نتوانست انتظارات را برآورده کند و در جام حذفی ناباورانه مغلوب آلومینیوم اراک شد، اما بدتر از آن، قهرمانی به استقلال واگذار شد. هواداران پرسپولیس نمی توانند قهرمانی رقیب را هضم کنند، همانطور که رئالی ها دوست ندارند بارسلونا قهرمان شود. به همین دلیل می گویم این تیم این بار باید دبل فصل گذشته را جبران کند و قهرمانی حذفی و لیگ برتر را جشن بگیرد.

اول فصل علی پروین گفت بعد از هفته پنجم می گویم کدام تیم قهرمان می شود و بعد از هفته پنجم هم گفت پرسپولیس قهرمان می شود. از کی به این باور رسیدی یا…؟

بعد از اتمام نقل و انتقالات به پرسپولیس این شانس را دادم که قهرمان شود. خوشبختانه پس از پایان نقل و انتقالات تابستانی، این تیم یک مهاجم و گلزن حرفه ای به نام یورگن لوکادیا را خریداری کرد که تا کنون نشان داده است که ارزش هر مبلغی را که پرداخت می شود دارد. با این بازیکنان بزرگ و صاحب نام از ابتدا مطمئن بودم که پرسپولیس می تواند مدعی اصلی قهرمانی باشد.

به نظر شما کدام تیم می تواند مانع قهرمانی پرسپولیس شود؟

به راحتی و به صراحت می توانم بگویم هیچ تیم لیگ برتری نمی تواند مانع قهرمانی پرسپولیس شود و فقط خود پرسپولیس می تواند این تیم را از قهرمانی باز دارد!

میشه بیشتر توضیح بدی

دعواهای داخلی، رسوایی های مالی یا به عبارتی مشکلات مالی، عصبانیت ها و استعفاهای بی مورد و همچنین حاشیه های عمومی می تواند پرسپولیس را از قهرمانی دور کند وگرنه هیچ تیمی نمی تواند با این تیم برابری کند.

حتما پرسپولیس هنوز از اصفهان با استقلال و سپاهان بازی نکرده تا کیفیت واقعی این تیم مشخص شود؟

باید به بازیکنان، نتایج و گل نخوردن این تیم هم توجه کرد. من منکر توانایی سپاهان، استقلال، فولاد خوزستان و حتی گل گهر سیرجان نیستم. همه این تیم ها نشان داده اند که قدرتمند و مدعی هستند اما شاگردان یحیی گل محمدی بیشتر از سایر تیم ها برای قهرمانی مناسب هستند.

فصل گذشته از استعفای یحیی گل محمدی یا اظهارات او در نشست های خبری انتقاد کردید. حالا به نظر می رسد سرمربی پرسپولیس آرام شده است. آیا قبول می کنی؟

چند سالی با افتخار برای پرسپولیس بازی کردم. نظری نمی دهم اما من و نسل هایم بدون پول و با هزاران مشکل مالی که خودمان داشتیم در این تیم بازی کرده ایم و حالا هر چه می گوییم فقط به عشق پرسپولیس است. ما دوست نداریم تیم محبوبمان در حاشیه باشد و هر چه حواشی بیشتری به تیم تزریق شود، قهرمانی دورتر می شود. این حرف ماست و با هیچکس مشکلی نداریم و دوست داریم تمام اعضای باشگاه پرسپولیس روی موفقیت این تیم تمرکز کامل داشته باشند.

شنیدیم در دوران شما تقریبا همه بازیکنان پرسپولیس مشکل مالی داشتند. بیشتر آنها مستاجر بودند و در بین شما مسافر و راننده وانت و …. شنیدیم که مشکلات مالی زیادی داشتی ولی هیچکس کمکی به ما نکرد و الان الحمدلله می دانیم که از نظر مالی در وضعیت خوبی هستی.

من واقعا نمی خواهم به عقب برگردم. من قبلا صحبت کرده ام و خدا را شکر می کنم که امروز نیازی به بنده خدا ندارم. نسل دهه 60 ما نسلی سوخته محسوب می شود. من در مورد خودم صحبت نمی کنم اما ما استعدادهایی مثل ناصر محمد هانی داشتیم که اگر الان بازی می کرد با حجم تبلیغات و ویدیوهایی که هر روز منتشر می شود می توانست در رئال مادرید و بارسلونا بازی کند. استعدادهای زیادی سوخت و شرم آور بود، اما حالا می بینیم که بازیکنانی با شاید یک دهم استعداد ناصر محمد هانی در همین فوتبال لژیونر می شوند یا پول در می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید